Propaania renkaissa?
Re: Propaania renkaissa?
Tässä mainitaan yksi tapaus joka johtui kaasusta renkaan sisällä:
http://www.youtube.com/watch?v=uQbKCd3e ... re=related
Riskit raskaan kaluston renkaiden kanssa ovat toki muutenkin suuremmat johtuen suuremmista rengaspaineista ja tilavuudesta (energiamäärästä).
http://www.youtube.com/watch?v=uQbKCd3e ... re=related
Riskit raskaan kaluston renkaiden kanssa ovat toki muutenkin suuremmat johtuen suuremmista rengaspaineista ja tilavuudesta (energiamäärästä).
Re: Propaania renkaissa?
Itselleni kävi näin.
Duunista lähtiessäni hokasin eturenkaan tyhjentyneen. Keskellä bränikkää nasta-Noksua stondasi huopakattonaula. Kun oli kiire ja muutenkin vitutti, en alkanut rengasta vaihtamaan, vaan suihkautin CRC:n partavaahdon rinkulaan. Noh vähän lerpaksi se kumi jäi vaikka hemputin purnukkaa olan takaa. Sitten vaan ajoon kuten ohje kehoittaa. Muutaman kilsan päässä ennen motaria rinkula lerpahti täysin ja eipä siinä auttanut muu kuin kaivaa tunkkia ja vararinkulaa takaloosterista. Siinä rengasta räntäsateessa vaitaessa kun kanssa-autoilijoijat torvea soittaen ja keskisormea näyttäen roiskuttivat rapaa Armanille, tuli väistämättä mieleen, että olisi sittenkin kannattanut vaihtaa se rengas lämpimässä autohallissa, nousi V-käyrä ihan uusiin dimensioihin.
Grande finaali
Seuraavana päivänä kiikutin lerpan paikattavaksi. Rengasfirman kaveri nuuhkaisi rengasta ja kysäisi:
"Ookkona vaahtoa käyttänä?"
Minä: "Joo'o. Kui?"
Kyyppä: "Juuei saa paikata"
Minä: "Täh?"
Kyyppä: "Nokian ohje. Ei saa paikata."
Toden totta. varmistin asian toisestakin firmasta ja näin oli heitäkin ohjeistettu.
Eipä siinä mitään. Piti ostaa uusi kumi sikariistohintaan.
Heitin mailia CRC:lle, jossa kysyin ystävällisesti tietävätkö tuotteensa pilaavan renkaat ja pyysin korvausta. Eivät vastanneet.
Laitoin postia kuluttaja-asiamiehelle, joka otti yhteyttä CRC:lle, joka kysyi: "Paljonko saisi olla?" Vastasin, että pullon ja uuden renkaan hinta miinus paikkaus. Rahat kolahtivat tilille seuraavana päivänä.
Päätän täältä tähän!
Duunista lähtiessäni hokasin eturenkaan tyhjentyneen. Keskellä bränikkää nasta-Noksua stondasi huopakattonaula. Kun oli kiire ja muutenkin vitutti, en alkanut rengasta vaihtamaan, vaan suihkautin CRC:n partavaahdon rinkulaan. Noh vähän lerpaksi se kumi jäi vaikka hemputin purnukkaa olan takaa. Sitten vaan ajoon kuten ohje kehoittaa. Muutaman kilsan päässä ennen motaria rinkula lerpahti täysin ja eipä siinä auttanut muu kuin kaivaa tunkkia ja vararinkulaa takaloosterista. Siinä rengasta räntäsateessa vaitaessa kun kanssa-autoilijoijat torvea soittaen ja keskisormea näyttäen roiskuttivat rapaa Armanille, tuli väistämättä mieleen, että olisi sittenkin kannattanut vaihtaa se rengas lämpimässä autohallissa, nousi V-käyrä ihan uusiin dimensioihin.
Grande finaali
Seuraavana päivänä kiikutin lerpan paikattavaksi. Rengasfirman kaveri nuuhkaisi rengasta ja kysäisi:
"Ookkona vaahtoa käyttänä?"
Minä: "Joo'o. Kui?"
Kyyppä: "Juuei saa paikata"
Minä: "Täh?"
Kyyppä: "Nokian ohje. Ei saa paikata."
Toden totta. varmistin asian toisestakin firmasta ja näin oli heitäkin ohjeistettu.
Eipä siinä mitään. Piti ostaa uusi kumi sikariistohintaan.
Heitin mailia CRC:lle, jossa kysyin ystävällisesti tietävätkö tuotteensa pilaavan renkaat ja pyysin korvausta. Eivät vastanneet.
Laitoin postia kuluttaja-asiamiehelle, joka otti yhteyttä CRC:lle, joka kysyi: "Paljonko saisi olla?" Vastasin, että pullon ja uuden renkaan hinta miinus paikkaus. Rahat kolahtivat tilille seuraavana päivänä.
Päätän täältä tähän!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Propaania renkaissa?
Et reklamoinut naula firmalle, että teidän naulat tuhoaa kumit?
Re: Propaania renkaissa?
Niin, toiset jättää reklamoimatta ja vinisevät sitten ympäriinsä, kun on taas kokenut suurta vääryyttä. Toiset reklamoivat vähemmästäkin, ja saavat sitä myötä oikeutta kokemalleen suurelle vääryydelle.
Ja sen reklamaation kirjoittaa aika nopeasti...
Ja sen reklamaation kirjoittaa aika nopeasti...
Re: Propaania renkaissa?
No perskutarallaa! Sehän se oli se ongelma!9-5T kirjoitti:otithan naulan pois ennen paikkaaineen kayttoa?

Joo otin..
Rengasfirma kertoi heille kerrotun, että paikkausvaahto tunkeutuu teräsvyörakenteisiin ja aiheuttaa siellä korroosiota. Lisäksi kuulemma paikka ei pysy vaahdolla paikatussa renkaassa niin hyvin. Tiedä siitä onko ko. väitteet tosia, mutta näin perustelivat.
Käytin reklamaation kirjoittamiseeen n. 20min, eli kyllä sillä tuntipalkoille pääsi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Propaania renkaissa?
Ei kai siinä mitään jos tuotteen käyttäjä tietää asiasta. Varoitustarra kylkeen. Voi ehkä mahdollisesti estää renkaan korjaamisen - tulee käyttää vain viimeisenä vaihtoehtona... Monessa autossa tulee pullo + kompura varasrengas kotelossa (ettei tarvi kaasut sisässä ajaa ja saa paineet kohdalleen). Jossain lapin kairassa rengas kajahtaa puhki niin voi tulla tippa linssiin. Siis ihan oikein reklamoida. Itsekin ollut uskossa että eivät tykkää vain nuista vaahtokorjatuista kun vie liikkeeseen (joutuvat pesemään tms), mutta ettei saisi enää käyttää/korjata.
Re: Propaania renkaissa?
Kitisin CRC:lle koska
- purnukan kyljessä ei ollut mitään varoitusta siitä, että rengasta ei ehkä voi paikata aineen käytön jälkeen
- tuote ei toiminut luvatulla tavalla. Pysäköintihallin lämpötila oli n. +5 astetta (ja siten takaloosterissa olleen purnukan kämpötila myös). Ehkä tämän vuoksi osa vaahdosta jäi purkkiin? Ohjeessa ei lukenut mitään siitä, että purkkia pitää lämmittää ennen käyttöä. Naulan reikä oli ihan siisti, tästä huolimatta paikka-aine oli tursunut renkaasta ulos. Olisiko johtunut siitä, että oli loskakeli, joka jäähdytti renkaan tehokkaasti nollan tietämille ja ko. aine ei toimi matalissa lämpötiloissa? Jos näin on, niin mitä ihmettä aineella tekee Suomen olosuhteissa?
- purnukan kyljessä ei ollut mitään varoitusta siitä, että rengasta ei ehkä voi paikata aineen käytön jälkeen
- tuote ei toiminut luvatulla tavalla. Pysäköintihallin lämpötila oli n. +5 astetta (ja siten takaloosterissa olleen purnukan kämpötila myös). Ehkä tämän vuoksi osa vaahdosta jäi purkkiin? Ohjeessa ei lukenut mitään siitä, että purkkia pitää lämmittää ennen käyttöä. Naulan reikä oli ihan siisti, tästä huolimatta paikka-aine oli tursunut renkaasta ulos. Olisiko johtunut siitä, että oli loskakeli, joka jäähdytti renkaan tehokkaasti nollan tietämille ja ko. aine ei toimi matalissa lämpötiloissa? Jos näin on, niin mitä ihmettä aineella tekee Suomen olosuhteissa?
Re: Propaania renkaissa?
Kyllä noista paikkapulloista voi tosiaan ensiapuna hyötyä olla. On ajettu sellaisen avustuksella Naantalista Helsinki-Vantaalle. Oli renkaaseen tullut reikä, pyhäpäivä, vararengasta ei ollut(?), paikkapullo huoltikselta sekä lainaksi sellainen ilmanpainesäiliö millä saatiin edes jonkinlainen ilmanpaine sinne kumiin. Sillä pärjättiin huoltamolle asti ja saatiin rengas täyteen jonka jälkeen helvaniin. Kerran matkan aikana tarkastettiin kumi ja ajettiin muutoinkin varovasti. Eli ainakin tässä tapauksessa oli paikka-ainepullo kätsy. Ilman sitä olisi ollut vaikeaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Propaania renkaissa?
Ajaahan tommosella vaahtopaikatulla helposti 10tkm ruuvi kiinni kumissa. Ruuvin kanta on tosin jo vähän kulunut.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470