VKe kirjoitti:Olen täsmälleen samaa mieltä. Ajelin itse viime keväänä Golf 2.0 TDI:llä jossa 4motion ja DSG. Aivan mahtava yhdistelmä, myös "rataolosuhteissa"...!!!
Missä tällainen on ja kuka sen on rakentenut?
Oho, ei muuten kukaan, unissani ajellut ... Meni autot sekasin, se nelikkohan oli manuaalilla ja etuvedot DSG:llä...
Ei se mitään. Minäkinj unissani ajoin jokunen päivä sitten turbo-satkulla(ni). Prkl kun aamulla harmitti, ettei auto olekaan (vielä) ajokunnossa.
Ensikesänä muuten tuleekin sitten Haldex4 + poikittaismoottori + DSG6 laatikko yhdistelmä tarjolle, jonsei jopa jo aiemminkin. Esimerkiksi Skodan Scout saa myyjien mukaan DSG:n jatkeeksi loppuvuodesta 2010 (onko se sitten MY2011?).
Saisipa tuollaisen Haldex4 + diesel//bensin/biopower + DSG (tai vastaava) Saabeihin. Tosin, voi olla, että itse ottaisin ennemmin 6-manuaalin kuin DSGn, mutta tuo DSG olisi tuleville Saabeilla tarpeeseen.
Saab 9-5 Sedan yhdistetty ajo: 5,3-11,5 l/100 km; CO2 139–269 g/km (2.0 TiD manuaalinen FWD – 2.8 T automaattinen XWD).
Laskettu ennakkohinta 1999/100/EY:n mukaisesti lopullisten viimeistelyjen aikaan (elokuussa 2009). Uusimmat tiedot saat Saab-jälleenmyyjältä tai käymällä uudestaan tällä sivulla syyskuussa.
Nuo dieselin arvot ovat hyvät, jos vertaa tosiaan Audin A6 Sedanin 170hv-versioon, eli paremmat. Ja lähes samaa luokkaa kuin BMW 5:ssa. Olisi kiinnostavaa tietää, miten 2.0T-koneesta on saatu arvoja - olikohan niitä jo tässä topickissa? 2.8T jää nelivetoineen hieman jälkeen edellä mainituista merkeistä. Ja taisihan olla sen 1.6T-koneen (180hv) arvot jotenkin kulutuksen osalta noin 7.6L/100km, eli ihan samaa luokkaa kuin Audilla ja Bemarilla. Olikohan tuo arvo kuitenkin kiihtyvyys? Kiihtyvyys näytti olevan jotain 9.5s, eli siinä jää näistä kahdesta.
Viimeksi muokannut juhokare, Ke Marras 18, 2009 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhokare kirjoitti:Saisipa tuollaisen Haldex4 + diesel//bensin/biopower + DSG (tai vastaava) Saabeihin. Tosin, voi olla, että itse ottaisin ennemmin 6-manuaalin kuin DSGn, mutta tuo DSG olisi tuleville Saabeilla tarpeeseen.
Tulis nyt alkuun ihan perinteinen KUNNON automaatti joka ei nosta kulutusta kovin paljoa eikä söisi tehoja kuten nykyiset Saabin automaatit tekee. Vertaa vaikkapa BMW:n laatikoihin. Ei ole DSG:tä perusmalleissa vaan perinteinen momentinmuunnin laatikko. Kulkee kuin manuaali eikä kuluta juuri enempää, on jouheva ja toimii kuin ajatus. Käyttävät muistaakseni ZF:n laatikoita?
Marko A kirjoitti:
Tulis nyt alkuun ihan perinteinen KUNNON automaatti joka ei nosta kulutusta kovin paljoa eikä söisi tehoja kuten nykyiset Saabin automaatit tekee. Vertaa vaikkapa BMW:n laatikoihin. Ei ole DSG:tä perusmalleissa vaan perinteinen momentinmuunnin laatikko. Kulkee kuin manuaali eikä kuluta juuri enempää, on jouheva ja toimii kuin ajatus. Käyttävät muistaakseni ZF:n laatikoita?
Diesel (TTiD?) + automaatti ja Haldex 4+ eLSD =
No, tuossa voit olla oikeassa. Mutta jotain tuollaista yhdistelmää tarvittaisiin! Olisi siinä määrin mahtava paketti, että pitäisi melkein heti päästä katsomaan tuollaista autoa. Joistakin jutuista olen lukenut, että tuo kaksoiskytkinvaihteisto voi jopa alentaa kulutusta?? En tiedä, onko tuossa perää.
Moi.maksaisin ainakin itse mieluummin pikkuisen enemmän siitä että se laatikko on toimintavarma vaikka söisi polttoainetta enemmän.esim.uusien volkkareiden aut.dsg kö se nyt oli on työllistänyt tosi hyvin hinauspalvelumiehiä,mutta mainostivatkin sitä äänettömäksi,tarkoittivat varmaan sitä kun ovat hinauspalvelu auton kyydissä.Ogelmia on myös ollut yllä mainitussa merkissä bmw siksi en itse haluaisi moista laatikkoa kun tuo nykyinen on oikein hyvä vaihtamaan ja erittäin luotettava.(käyppä ajamassa uutta automaatti diseliä niin ei se voisi parempi olla).
veini siekkinen kirjoitti:.(käyppä ajamassa uutta automaatti diseliä niin ei se voisi parempi olla).
Mulla oli enne Subarua SC TTid automaatti n. vuoden ajan. Uutena siis. Kyllä minä ainakin pystyn helpostikin kuvittelemaan sen paremmaksikin. Nimenomaan automaatin ja koneen yhteispelin. Ei sillä, että se jotenkin ois huono. Mutta Itse olen ajanut paremmillakin.
veini siekkinen kirjoitti:.(käyppä ajamassa uutta automaatti diseliä niin ei se voisi parempi olla).
Mulla oli enne Subarua SC TTid automaatti n. vuoden ajan. Uutena siis. Kyllä minä ainakin pystyn helpostikin kuvittelemaan sen paremmaksikin. Nimenomaan automaatin ja koneen yhteispelin.
Niin minäkin: manuaalilaatikolla ja bensakoneella.
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Sonett73 kirjoitti:Okey okey, saamani tiedot uuden uljaan Saab 9-5 sedanin saapumisesta Suomeen taisi olla liian aikaista - tai sitte ei?
Valmistus pitäisi käynnistyä huhtikuun aikana ja tämä tieto suoraan maahantuonnista
Ari
Mulla on paha epäilys ettei sitä aleta valmistamaan koskaan
Tai sarjatuotanto ei ala!
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Huhu kertoo, että toissapäivänä ensimmäinen uusi 9-5 rullasi linjalta Trollhättanissa. Ois aika ironista, että sanama päivänä K-segg ilmoitti kaupan peruuntumisen.
Marko A kirjoitti:Huhu kertoo, että toissapäivänä ensimmäinen uusi 9-5 rullasi linjalta Trollhättanissa. Ois aika ironista, että sanama päivänä K-segg ilmoitti kaupan peruuntumisen.
Jos ne kävi koeajamassa sen
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Marko A kirjoitti:Huhu kertoo, että toissapäivänä ensimmäinen uusi 9-5 rullasi linjalta Trollhättanissa. Ois aika ironista, että sanama päivänä K-segg ilmoitti kaupan peruuntumisen.
Jos ne kävi koeajamassa sen
Eikös jossain noista viimepäivien uutisista K väittänyt, että uudessa 9-5:ssä on teknisiä ongelmia tjsp?