Löytyipä netistä Piraattiliiton sivulta aika juttu tuosta GPS seurannasta, koskahan on arkea täälläkin? Hollannissa tämä on pian arkipäivää.
Jotenkin tuntuu että EU liittovaltio ajaa meidät poloiset tiukkaan valvontaa, vaikka mihinkä vedoten . http://piraattiliitto.org/uutiset/2009/ ... valvontaan
Voisi kuvitella että tuollaiset yleistyy, jos tuollaiset tulee muuallekkin.
Mutta entäs sitten, jos mittarilukemat ei täsmää katsastuksessa tuon aparaatin kanssa?
Sukellusvene kirjoitti:Voisi kuvitella että tuollaiset yleistyy, jos tuollaiset tulee muuallekkin.
Mutta entäs sitten, jos mittarilukemat ei täsmää katsastuksessa tuon aparaatin kanssa?
"Mittarivirhe." Saabeissa ei ehkä mene läpi tuo selitys. Uusien autojen digitaalimittareihin saa varmaan kohta sopivia kikkareita.
Niinhän tuosta oli täälläkin juttua (ja äänestyskin Gallup-osiossa) jo pari vuotta sitten, ja silloin vielä osa oli sitä mieltä että foliohattujen juttuja ja jopa teknisesti kouluttautuneemmatkin sitä mieltä että ei kyllä vielä meidän elinaikanamme...
Kuitenkin tuota urkintaa ollaan Suomessakin täysillä ajamassa kuin käärmettä pyssynpiippuun milloin milläkin porkkanalla, eli vakuutusmaksujen kohdistamisella ja oikeudenmukaisuudella, käyttöverojen ja tiemaksujen(!) kohdistamisella
ajosuoritteeseen ym. roskalla mm. nykyisen GPS-firmojen saunottaman Liikenneministerimme innokkaasti ajamana.
Kauniita tekosyitä mutta kun otetaan huomioon ja ymmärretään se että jo nyt polttoaineessa, sen kulutuksessa ajotapojen ja auton mallin ja kulutuksen myötä maksetaan jo niin oikeudenmukaisesti kuin voi, jää ainoaksi motiiviksi moisiin järjestelmiin puhtaasti ihmisten kulunvalvonta ja urkinta jollaisesta edesmenneiden yhteiskuntakokeilujen Neuvostoliiton ja DDR:n viranomaiset osasivat nähdä vain märkiä unia.
Ja nykyisen kaikkialle tunkeutuvan viherfasismin vielä mahdollisesti kiihtyessä tuollaiseen järjestelmään on hyvin helppoa lisätä mahdollisuus automaattisen nopeusvalvonnan tai jopa ylinopeuseston lisäksi mahdollisuus pysäyttää auto etäältä viranomaisten toimesta, totaalisesti estää auton käyttö tiettyinä aikoina tai tietyissä paikoissa tai peräti estää "perusteeton huviajelu" joka tuleekin olemaan seuraava "pikku juttu" tässä totalitaarisessa viherpelleilyssä.
Niinpä tuo sama ajatus oli itselläkin, että äkkiäkös tuon saa toimimaan nopeuden valvonnassakin ja valtion sakkotulot saa kovan pomppauksen .
Jonkin vakuutusmaksu juttu ainakin iltalehdessä kertoi että kokeilu olisi jo alkamassa Suomessakin, just tähän GPS paikantamiseen liittyvä. Vakuutusyhtiö laskuttaisi kuljettajaa, milloin ajaa ja miten kovaa, missä ajaa ja se vaikuttaisi maksuun. Ruuhka-aika korottaisi ja nopeudet samoin .Tässä yhteistyökumppanina oli joku vakuutusyhtiö ja Destia. Ihmettelen jos tämä ei tule tännekkin, tuosta tuskin kansanäänestystä järjestetään. Kyllä ne verot ja maksut voisi muutenkin hoitaa, mutta tässä on joku muukin takana .Esimerkiksi vakuutusmaksuissa tuo bonusjärjestelmä on ollut toimiva ja oikeudenmukainen .Saadan kansa ruotuun valvonnalla ja kontrollilla jokapuolella .Ei tämä enää muistuta demokratiaa ja vapaata maata.
Sukellusvene kirjoitti:Niinpä tuo sama ajatus oli itselläkin, että äkkiäkös tuon saa toimimaan nopeuden valvonnassakin ja valtion sakkotulot saa kovan pomppauksen .
Tuohan vain tarkoittaa sitä että valvonnan lisäämiselle olisi kova tarve jos oletuksena ylinopeuksia ajetaan paljon..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Sukellusvene kirjoitti:Niinpä tuo sama ajatus oli itselläkin, että äkkiäkös tuon saa toimimaan nopeuden valvonnassakin ja valtion sakkotulot saa kovan pomppauksen .
Tuohan vain tarkoittaa sitä että valvonnan lisäämiselle olisi kova tarve jos oletuksena ylinopeuksia ajetaan paljon..
No äkkiä voisi vaan kuvitella että joillakin syrjäkylillä voisi 30kmh alueella pikkutiellä olla vaikka semmoisia jotka ajaa 50 tai 60kmh , siellähän monet päästelee ja ei siellä liikennettäkään ole. Eli ei mitään vaaraa. En kyllä kannata itse tuota.
Sukellusvene kirjoitti:
No äkkiä voisi vaan kuvitella että joillakin syrjäkylillä voisi 30kmh alueella pikkutiellä olla vaikka semmoisia jotka ajaa 50 tai 60kmh , siellähän monet päästelee ja ei siellä liikennettäkään ole. Eli ei mitään vaaraa. En kyllä kannata itse tuota.
40km/h pysähtymismatka on 20m.
60km/h pysähtymismatka on 37m.
Yleensä ne alemmat nopeudet on syystä. Aina sitä ei kuski tiedä miksi, vaarallinen mutkainen tie/koulu liki tms. Säännöt on sääntöjä vaikkei niitä ymmärrä tai ole samaa mieltä.
Serkkutytön päälle ajettiin syrjäkylällä pienellä soratiellä jolla oli alhainen rajoitus. Ylinopeuttahan ei tietty tuossa tapauksessa voitu todistaa. Ei käyny liian pahasti ja aikaakin on kulunut paljon.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
muppelo kirjoitti:Orwell, kuvailemasi maailma on tulossa kovaa vauhtia...
Jotenkin tuntuu , että on tullut oikea muutosten tulva tässä valvonnan lisääntymisessä viime vuosina. Tuntui että WTC 2001 oli se sysäys tälle kaikelle.
Tullut sormenjälkipassit, telemetriset tunnisteet, kulkukortit, tolppapoliisit, valvontakameroita kaikkialle ja paljon muuta. Puhelinta nyt on aiemmin ollut helppo seurata , sitten tuli nämä LEX Nokia jutut.
muppelo kirjoitti:Orwell, kuvailemasi maailma on tulossa kovaa vauhtia...
Jotenkin tuntuu , että on tullut oikea muutosten tulva tässä valvonnan lisääntymisessä viime vuosina. Tuntui että WTC 2001 oli se sysäys tälle kaikelle.
Tullut sormenjälkipassit, telemetriset tunnisteet, kulkukortit, tolppapoliisit, valvontakameroita kaikkialle ja paljon muuta. Puhelinta nyt on aiemmin ollut helppo seurata , sitten tuli nämä LEX Nokia jutut.
Mulla on sellainen ajatus pyöriny päässä että on olemassa intressi valvoa kaikkea isoveljen lailla ja nyt on vaan käytetty jokaikinen tekosyykin lisätä valvontaa milloin minkäkin varjolla.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen