Mikähän mättää, kun flekti pyörii aina virtojen ollessa päällä ja lämpömittarin viisari ei nouse juuri lainkaan vaikka kone olisi normilämpöinen. Sisälle lämpöä pukkaa normaalisti. Vaikka nykäisin lämpötila-anturin piuhan irti, ei mitään vaikutusta flektiin/lämpömittariin.
Auto on 9-3 -99 ilman ilmastointia.
FLEKTI PYÖRII KOKO AJAN JA LÄMPÖMITTARI EI NOUSE
Re: FLEKTI PYÖRII KOKO AJAN JA LÄMPÖMITTARI EI NOUSE
Moottorin lämpöanturi kannen päässä rikki tai johdotus poikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: FLEKTI PYÖRII KOKO AJAN JA LÄMPÖMITTARI EI NOUSE
Romulaatikosta löytyi vanha anturi. Vaihdettu on ja kaikki toimii.
Kiitokset jcarlson!
Kiitokset jcarlson!
Re: FLEKTI PYÖRII KOKO AJAN JA LÄMPÖMITTARI EI NOUSE
Meidän NG900 -97 2.0t moottorinlämpötilamittari ei aina pelitä. Välillä lämmöt ihan nollissa vaikka kone normaalilämpöinen ja joskus taas nöyttää lämmöt ihan normaalisti, mitenkään muuten auto ei oireile.
Kummasta päästä kannattaa vikaa haeskella anturista moottorin kyljessä vaiko mittaristosta?
Onko mittariston taakse hankala pyrkiä katsomaan liitoksia?
Kummasta päästä kannattaa vikaa haeskella anturista moottorin kyljessä vaiko mittaristosta?
Onko mittariston taakse hankala pyrkiä katsomaan liitoksia?
Re: FLEKTI PYÖRII KOKO AJAN JA LÄMPÖMITTARI EI NOUSE
Vian ollessa päällä kokeile maadoittaa konehuoneen puolelta anturin piuhaa, jos mittari tällöin nousee tappiin niin tuskin vika mittarin liitoksissa tai johdoissa vaan anturissa.
Re: FLEKTI PYÖRII KOKO AJAN JA LÄMPÖMITTARI EI NOUSE
Mittarin saan toimimaan aina välillä.
Irroitin lohkonpäästä sen anturin ja putsailinkin mutta ei auttanut. Moottorin lämpötilaa näyttävä mittari toimi vaan välillä ja sitten taas ei. Autolla en ajanut ollenkaan välissä mutta käytin kuitenkin, jotta huomaisin toiminnan.
Jossain kejussa oli maintaa, jotta mittarin päässä voisi jotkut mutterit/ruuvit olla löysällä. Mitenkäs niitä pääse tarkistamaan, onko hankala? Uutta anturiakaan ei viitsi turhaan ostaa, ja minun tuurilla tuossa on tietty se arvokkaampi, kun Tampereen Metroautoon soittelin, niin sanoivat olevan tuumainen tai metrinen kierre. Toinen tietty oli 80€ ja toinen 40€. En nyt muista kumpi kalliimpi mutta iso on ero kierteillä...
Irroitin lohkonpäästä sen anturin ja putsailinkin mutta ei auttanut. Moottorin lämpötilaa näyttävä mittari toimi vaan välillä ja sitten taas ei. Autolla en ajanut ollenkaan välissä mutta käytin kuitenkin, jotta huomaisin toiminnan.
Jossain kejussa oli maintaa, jotta mittarin päässä voisi jotkut mutterit/ruuvit olla löysällä. Mitenkäs niitä pääse tarkistamaan, onko hankala? Uutta anturiakaan ei viitsi turhaan ostaa, ja minun tuurilla tuossa on tietty se arvokkaampi, kun Tampereen Metroautoon soittelin, niin sanoivat olevan tuumainen tai metrinen kierre. Toinen tietty oli 80€ ja toinen 40€. En nyt muista kumpi kalliimpi mutta iso on ero kierteillä...