Kyseessä bsr:llä tunetettu 2,3t turpolla garretin vakio paska ajettu 30 000km ja wössnerin takomännät vaihdoin kanssa.
Nyt alakierroksilla päästää ihme ulinaa ja alavääntökin on selkeästi hukassa. Ylärekisterissä kyllä löytyy potkua, ennen veti koko kierrosalueen rajusti mutta nyt potkii vasta kun saa kierrokset ylärekisteriin.
Onko kellään aavistustakaan mikä sille on tullu?
Tuossa yks korjaamo-ukko meinas, että hukkaportti saattaa vuotaa.
Oisko kellään tietoa/kokemusta missä imupuolella on yleisimmin vuoto jos sellasta tapahtuu? Niin ja kannattaako laittaa joku viri hukkaportti sillonhan turbon pyöriminen ei hidastu niin paljon vahtamisen välissä? Onko huohotinpäivityksessä mitään riskiä? Millainen kannattaa laittaa?
Ahtopaineet hukassa
Ahtopaineet hukassa
9-5 2.3t bsr stage1 1998 RAKETTI!
9-3 2,0t bsr stage1 2008 Nopee, mutta ei raketti.
9-3 2,0t bsr stage1 2008 Nopee, mutta ei raketti.
Re: Ahtopaineet hukassa
Garrett vetelee viimeisiä henkosia, laakerit finaalissa, niin ulvoo pienellä kuormalla.mylyperi kirjoitti:Kyseessä bsr:llä tunetettu 2,3t turpolla garretin vakio paska ajettu 30 000km ja wössnerin takomännät vaihdoin kanssa.
Nyt alakierroksilla päästää ihme ulinaa ja alavääntökin on selkeästi hukassa. Ylärekisterissä kyllä löytyy potkua, ennen veti koko kierrosalueen rajusti mutta nyt potkii vasta kun saa kierrokset ylärekisteriin.
Ylärekisterissä pakokaasut vielä pakottavat ahtimen siivet/akselin pyörimään edes jotenkin...
Ota downpipe irti ja koita ravistaa ahtimen akselia.
Luultavasti hölökkäsee siihen malliin, että vika ei tarkempaa analyysiä kaipaa

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ahtopaineet hukassa
Vaikka tuo Garretin puhallin huono onkin niin ei se voi 30 000km jälkeen vielä lopussa olla. Oon siis vaihtanu uuden turbon samalla kun ohjelmoin ja vaihdoin paremmat männät. Tuleeko kellään mieleen mikä muu vois vaivata ku 30 000 ajettu ahdin on todennäköisesti kunnossa?
Oulussa Aineella eivät suostuneet laittamaan mitsun turboa, vaikka kyseinen puhallin niidenkin mukaan sopii tuohon pikku t:hen. Mitsun puhallin kuulemma huomattavasti kestävämpi kun Garretti.
Aivan ihme touhua? Eli ei saanut kovin laadukasta palvelua siitä talosta. Kalliiksi kyllä tuli ja heikompaa osaa laitettiin paikoilleen, vaikka ois voinu samalla rahalla ja vaivalla vaihdatuttaa kestävämpään.
Oon kuullu, että jossain merkkiliikkeissä laitetaan automaattisesti mitsu just sen paremman laadun takia.
Erikoista on vielä se, että auto vetää kylmänä pinilläkin kierroksilla, mutta lämmettyään alkaa oireilemaan. Tämäkin viittailis siihen suuntaan, että jossain muussa vikaa kun ahtimessa vai mitä? Auttakaa saabistia hädässä. Muuten niin pirusti oon tykänny tuosta autosta, mutta nyt alkanu temppuileen.
Oulussa Aineella eivät suostuneet laittamaan mitsun turboa, vaikka kyseinen puhallin niidenkin mukaan sopii tuohon pikku t:hen. Mitsun puhallin kuulemma huomattavasti kestävämpi kun Garretti.
Aivan ihme touhua? Eli ei saanut kovin laadukasta palvelua siitä talosta. Kalliiksi kyllä tuli ja heikompaa osaa laitettiin paikoilleen, vaikka ois voinu samalla rahalla ja vaivalla vaihdatuttaa kestävämpään.
Oon kuullu, että jossain merkkiliikkeissä laitetaan automaattisesti mitsu just sen paremman laadun takia.
Erikoista on vielä se, että auto vetää kylmänä pinilläkin kierroksilla, mutta lämmettyään alkaa oireilemaan. Tämäkin viittailis siihen suuntaan, että jossain muussa vikaa kun ahtimessa vai mitä? Auttakaa saabistia hädässä. Muuten niin pirusti oon tykänny tuosta autosta, mutta nyt alkanu temppuileen.
9-5 2.3t bsr stage1 1998 RAKETTI!
9-3 2,0t bsr stage1 2008 Nopee, mutta ei raketti.
9-3 2,0t bsr stage1 2008 Nopee, mutta ei raketti.
Re: Ahtopaineet hukassa
Hups, en tuota hokannutmylyperi kirjoitti:Vaikka tuo Garretin puhallin huono onkin niin ei se voi 30 000km jälkeen vielä lopussa olla. Oon siis vaihtanu uuden turbon samalla kun ohjelmoin ja vaihdoin paremmat männät.

Mutta koita ottaa W-letku irti magneettiventtiilistä, sitten varovainen koeveto.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ahtopaineet hukassa
Kyllä silti tarkaistaisin sen turbon, jos vaikka on ollut ihan susi kappale minkä olet saanut. Itsellä eräs diesel vw käyttäytyi vähän samallailla niin oli coolerin pääty halki.
Re: Ahtopaineet hukassa
kyllä siinä jotain vikaa on jos kyseinen garretti on gt17 ja vetää rajusti koko kierrosalueen.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40