k-jetin rikastus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kossuvortti
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Marras 21, 2009 17:27

k-jetin rikastus

Viesti Kirjoittaja kossuvortti »

Oliskohan kellään tietoa että minkälaisia virityksiä vois tehdä tuolle k-jetille että sais laitettua enempi ahtoja kun tuossa ei vakiona bensa riitä? 900 turbo saabista on tuo ruisku. mihin tehoon tuolla ois mahdollista edes päästä?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: k-jetin rikastus

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kossuvortti kirjoitti:Oliskohan kellään tietoa että minkälaisia virityksiä vois tehdä tuolle k-jetille että sais laitettua enempi ahtoja kun tuossa ei vakiona bensa riitä? 900 turbo saabista on tuo ruisku. mihin tehoon tuolla ois mahdollista edes päästä?
Oisko tuossa 200hv tienoilla K-jetin maksimit...Järjestelmäpaineella voi kikkailla tietyssä määrin, säätö tapahtuu lisäämällä prikkoja sen sen matalakantaisen mutterin takaa löytyvään venttiili/jousi karahässäkkään.
Ikävänä puolena rikastaa seosta koko toiminta-alueella, eli uittaa sitten herkästi vajaakuormalla. Summasummarum: heivaa K-jet mäkeen ja laita 16V turbon tekniikka tai Megasquirt tms. :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: k-jetin rikastus

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ohjauspaineen säädintä voi säätää myös. Riko pohjassa oleva messinkitulppa ja kääntele alla olevaa 5mm kuusiokoloa. Onhan seosmittari? Jotkut ovat kuulemma teipanneet ilmamäärämittarin kartioita jolloin lautanen nousee korkeammalle. Sitten kun lautanen on tapissa niin polttoainetta ei enää tule lisää vaikka virtaus kasvaisikin.
Itse olen ottanut turbolla 250 heppaa Fordin 2.8 V6 koneesta vakiolla K-jetillä mutta siinä on tietysti 6 suutinta. Taisi olla aika rajoilla silloin...
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: k-jetin rikastus

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Hyvä kikka on laittaa rikastus toimimaan paineanturin ja kylmäkäynnistyssuuttimen avulla. Eli paineanturi, mieluummin säädettävä, imusarjaan joka haistaa ahtopaineen nousun ja ohjaa sähköisesti kylmäkäynnistyssuuttimen avautumaan ja näin ruiskuttamaan lisää bensaa koneeseen. TÄmä siis budjettimalli.

Joskus ollut saatavilla samalla paineanturiperiaatteella toimivia "lisärikastuskiskoja", eli imusarjan päälle vakiosuuttimien viereen tulee ylimääräiset sähkö ohjatut suuttimet. Tällä saa jo reilusti painetta nostettua ja pa- kulutus pysyy aisoissa normaali ajossa.
Vastaa Viestiin