Rafu kirjoitti: Laittoivat myyntiin vain koska se oli tukimiljardien ehtona. Nyt tuet on saatu joten myynti voidaan unohtaa.
Jos olen oikein käsittänyt, tässä uudessa GM:ssä pääomistajina ovat Yhdysvaltain ja Kanadan valtiot.
Kyllä poliittinen paine on kova ja toimivan johdon vapaudet ovat hyvinkin rajalliset. Poliitikot edellyttävät päätösten olevan sellaisia, ettei media pääse repimään otsikoita veronmaksajien rahojen hassaamisesta jonkin ruotsalaisen tuotemerkin pelastamiseen.
Thats it, end of Saab story..oli tuttuni kommentti Detroitin GM.n pilvenpiirtäjästä, sieltä väliportaan johto tasolta.
Merkki kuulemma kaatuu mutta ehkäpä konkurssin ja täydellisen alas ajon jälkeen joku halvalla merkin ostaa..veikkailee siis tuo GM.n väliporras..
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
rimmi9-5t kirjoitti:Thats it, end of Saab story..oli tuttuni kommentti Detroitin GM.n pilvenpiirtäjästä, sieltä väliportaan johto tasolta.
Merkki kuulemma kaatuu mutta ehkäpä konkurssin ja täydellisen alas ajon jälkeen joku halvalla merkin ostaa..veikkailee siis tuo GM.n väliporras..
Omituinen höpöttäjä. Saab story on vain myrskyisässä vaiheessa ennen nousua
Könärihän sen sitten ostaa halvemmalla, jos ei nyt ole varaa. Tilanne ratkaistu, ei hätää.
Arvostetussa tekniikan julkaisussa TM 20/09 eräässä kolumnissa pohdittiin Saabin kohtaloa. Päätelmänä oli, että loppuu merkki vaikka kauppa toteutuisikin. Lopetusajankohta vain siirtyisi 2-3 vuotta eteenpin. Autojenteko ei vaan kannata noin pienillä volyymeillä ja jälleenmyyntiverkostokin on onnituttu jo ryssimään.
99 GL kirjoitti:Ei saakeli, toivottavasti ei käy huonosti tässä hommassa nyt
Kyllä tuo on semmoiseksi pelleilyksi mennyt, että en ihan vähällä enää yli 10 vuoden saabismin jälkeenkään samaan merkkiin sorru. Jälleenmyyntiarvokaan ei ole ikinä kaksinen ollut, mutta nyt saa varmaan jo maksaa, jos tahtoo päästä näistä eroon.
Kyllä mulle nyt kelpais -05 Aero, sedan ja manuaaliaskilla, alta 100tkm ajettuna, mielellään musta tai muu tumma väri, Merlot Red saattais ehkä kelvata orkkisnavilla ja kattoluukulla ja ja...
Näitähän on myyty viimeaikoina tyhmille 18-19 kiloeuroon, säälistä ja merkkiuskollisuudesta johtuen voin maksaa kyseisestä muinaismuistosta 15 000e! Kohta varaosat loppuu eikä Saabia jatkossakaan kukaan huoli.
Eipä kyllä enää riitä usko saabin pelastumiseen. Pakko kait se on alkaa vaan tottua siihen että merkki siirtyy historiaan. Onhan siellä jo pitkä liuta muitakin kunniakkaita merkkejä.
Kai se uusi 9-5 sentään jonnekkin museoon päätyy jos eivät ruottalaiset rahapulassa myy muoseoaan paaliin.
Mutta menivät sitten ryssimään tämänkin
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Menipä taas hyvä päivä piloille kun tämän kuulin...
Aion kuitenkin olla loppuun asti optimistinen ja toivoa että GM ei hylkää uutta 9-5 sen erinomaisuutensa vuoksi. Vaikka varmaan parempiakin autoja on hylätty huonompienkin syiden vuoksi...
Mutta ei muuta kuin peukut pystyyn ja hyvää toivomaan.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Pekko_Å kirjoitti:Aion kuitenkin olla loppuun asti optimistinen ja toivoa että GM ei hylkää uutta 9-5 sen erinomaisuutensa vuoksi. Vaikka varmaan parempiakin autoja on hylätty huonompienkin syiden vuoksi...
Vaikka olisi maailman paras auto, niin moniko on valmis pistämään siihen 50000-80000 euroa (tai mitä tuo uusi malli nyt maksaneekaan) tietämättä, onko koko automerkkiä enää ensi viikolla olemassakaan? Ja kun autoa ei osteta, ei tehdastakaan enää tarvita.
jmarin kirjoitti:
Vaikka olisi maailman paras auto, niin moniko on valmis pistämään siihen 50000-80000 euroa (tai mitä tuo uusi malli nyt maksaneekaan) tietämättä, onko koko automerkkiä enää ensi viikolla olemassakaan? Ja kun autoa ei osteta, ei tehdastakaan enää tarvita.
jmarin kirjoitti:
Vaikka olisi maailman paras auto, niin moniko on valmis pistämään siihen 50000-80000 euroa (tai mitä tuo uusi malli nyt maksaneekaan) tietämättä, onko koko automerkkiä enää ensi viikolla olemassakaan? Ja kun autoa ei osteta, ei tehdastakaan enää tarvita.
Juuri näin.
Näinhän se menee.
Ja tässä samalla saa "leikkisaabistin" leiman ikuisesti niskaan foorumilla, kun kehtaa povata huonoa tulevaisuutta merkille.