Saabin tulevaisuus

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Lukittu
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja mek »

tsaarela kirjoitti:Ihmetyttää vain tämä suomalainen naapurikateus. Kun Noksu ilmoittaa YT:istä, niin heti on kaiken maailman juttutuvat täynnä vahingoniloisia kommentteja ja sama tuntuu pätevän Saabiinkin.
Tällä ei ole mitään tekemistä naapurikateuden kanssa. Se vaan on niin, että kun nuo autot joutuu omalla, kovalla työllä ansaistulla rahalla ihan itse maksamaan, niin pakko on meikäläisenkin ajatella myös lompakolla ja järjellä, eikä pelkällä tunteella, vaikka kuinka olisi Saabiin päin sympatiat kallellaan. Ihan kuten Pekko_Å ja jmarin tuossa yllä toteavat.

Tuo nykyinen Saabini ei yleensä ottaen ole ollut mitenkään parempi auto kuin kaksi edellistä VW-konsernin autoakaan. Siinä on asioita joista pidän, asioita joista en pidä, sekä huomattavan paljon vikoja. Lompakolla ajatellen ostos on ollut katastrofi, arvon lasku on ollut suorastaan veret seisauttavaa edellisiin autoihini verrattuna, vaikka huomioisi väliin sattuneen autoveromuutoksenkin pois vertailuista. Toista vastaavaa katastrofia ei perse kestä...
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja essal »

Mulla on taas päinvastainen kokemus. Vagginetta sai viedä korjaamolla kokoajan ja siellä ei autolle osattu tehdä mitään ja vittuiltiin vielä päälle.

Saabi on toiminut sen vuoden mitä se on mulla ollut hyvin, absi vika oli, mutta sen metro-auto korjasi laakista kun sinne asti vian kanssa selvittiin.

Periaatteessa se on se ja sama kuin saabille käy, kunhan vaan 95:seen edes b-osia ja bensaa seuraavat 10 vuotta. Olkoonkin, että 95:nen on TM:n mielestä vanha ja paska auto jo uutena, niin kyllä se mulle paremmat kyydit on antanut kuin joku uus skoodan rimpula. Tai passatti, jossa satasen vauhdissa keskustelut takapenkin kanssa käydään huutamalla ja kaksoismassavauhtipyörän korjaaminen maksaa 1800 euroa 60t ajettuun ja 2,5 vuotta vanhaan autoon.

Mut näähän on valintakysymyksiä. Olenkin sanonut, fiksut ajaa millä ajaa ja masokistit volkkarilla.

Ja sehän on vaan hyvä, että saapista ei vaihdossa hyvitetä mitään. Eipähän tule vaihdettua autoa ihan lähiaikoina...
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Marko A »

mek kirjoitti:Lompakolla ajatellen ostos on ollut katastrofi, arvon lasku on ollut suorastaan veret seisauttavaa edellisiin autoihini verrattuna, vaikka huomioisi väliin sattuneen autoveromuutoksenkin pois vertailuista. Toista vastaavaa katastrofia ei perse kestä...
Kyllähän se hyvin pitkälti näin on ollut Saabien kanssa. Jos haluaa että jälleenmyyntiarvo pysyy niin katsoo sen (merkin ja mallin) mitä myydään eniten ja valitsee perusvarustelutasolla - säilyy hinta ja naapurisopu ;)

Avensis, Octavia, Passatti jne. ja ykspisteäkäisellä koneella.

Ja vinkkinä, jäähän se yks entinen lentokonetehdas joka tekee luotettavia ja persoonallisia autoja omalla tekniikalla ja hyvällä ajettavuudella. Niiltä voi sitten ostaa jatkossa. Tosin ne on täällä yleisesti tuomittu niin rumiksi ettei niillä kehtaa saabisti kuulemma ajaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

" Tai passatti, jossa satasen vauhdissa keskustelut takapenkin kanssa käydään huutamalla ja kaksoismassavauhtipyörän korjaaminen maksaa 1800 euroa 60t ajettuun ja 2,5 vuotta vanhaan autoon".

Tuo Kaksoismassavauhtipyörä on tosiaan VW-konserniautojen tyyppivika. Millä koneella Passat oli?
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Jos merkeillä, brändeillä tai mielikuvilla ei olisi mitään väliä, niin silloin voitaisiin myydä vain (perustarpeet tyydyttäviä) erikokoisia Autoja, Vaatteita yms.

Itselläni ainakin autonostaminen on aika vahvasti fiilis-pohjaista.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja essal »

1,6 FSI, ei voi suositella edes naapurin anopille.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Audi,BMW,M-B ja ehkä Superb-Exeo-Passat
Kehottaisin kyllä miettimään kaksi kertaa ennekuin tuohon ( VAG ) leiriin lähtee....
Ai miksikö...?
No tässä on jo neljä vuotta tapeltu vag:ineen kanssa....ja on niin jäykkä
organisaatio ettei millään rajaa, ja asiakaspalvelu on suoraan perxxxxxä.
Onneksi pääsee valitsemaan, oikeastaan on jo melkein valittukin ( C4 )

PSA rules.. :wink:

Onko tämä tärkeä päivämäärä...1.12.2009 eli ensi Tiistai.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 924427/139
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Juu, kovin on vaikeaa, mutta toivo elää ainakin ensi tiistaihin saakka

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 80&ext=rss

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

V***u ku oikeasti saabistia nakertaa. Ja erityisesti harmittaa se, että mulla ei ole varaa ostaa uutta Saabia. Tai oikeastaan sataa uutta, voisi edes hiukan auttaa tilannetta :D

Samaa mieltä minäkin olen että huonolta näyttää, toivottavasti tekisi GM joitain täysin odotusten vastaista. Mutta ilman ylimääräistä badgeerausta. En halua mitään hyundaieikukiaeikuchevroletvaimitänenyoli - Saabia.

Tässä nyt sitten eletään taas viikko löysässä hirressä. Ei voi mitään. Pitäis perustaa joku tukiryhmä ennenkuin tästä tilanteesta tulee liian ahdistava ja seuraukset lyövät silmille.... :D
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja karitammi »

GM alkaa pullistella, kun huomasi olevansa hengissä. Minusta tuntuu, että lopetus on parempi vaihtoehto kuin näivettävä ja tempoileva GM:n jenkkiherra. Saabistille mukavin vaihtoehto oli tietenkin uusi omistaja.

GM:n johdolle tilanne on mielenkiintoinen, kun ovat ulkoistaneet osaamisensa eurooppalaisille. Sen takia Opelistakaan ei lopulta voitu luopua. Kun katsoo GM USA:n tarjontaa, ei ole mikään ihme, että menee huonosti. Eikä nyt ole kysymys mistään US- vs. euro-mieltymyksista, vaan siitä, että GM tarjonta on pääosin ...kaa. Lava-autot taitavat olla Fordin kanssa kilpailukykyisiä, mutta muuten juurikaan ei.
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Maca »

Pekko_Å kirjoitti:Ei voi mitään. Pitäis perustaa joku tukiryhmä ennenkuin tästä tilanteesta tulee liian ahdistava ja seuraukset lyövät silmille.... :D
Voisi olla aiheellista.. :)
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja koistha »

Valitettavasti minäkin luulen, että tämä oli nyt tässä mutta ainahan asioita voi tapahtua. Mistäs sen tietää vaikka joku aikaisemmin mukana olleista ostajaehdokkaista innostuisi uudestaan...

Toinen asia, joka oli jo aiemmin tänä vuonna esillä on se, että mitä Ruotsin autoteollisuuden alihankkijoille tapahtuu eli lyödäänkö lappu luukulle vai mitä tehdään. Joka tapauksessa, luulenpa, että julkisuudessa ollut luku 3000 työpaikkaa vai mitä se nyt olikaan,on vain suoraan Saabin palveluksessa olevien luku. Alihankkijoita ei varmaankaan ole laskettu tappioihin.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

koistha kirjoitti:... julkisuudessa ollut luku 3000 työpaikkaa vai mitä se nyt olikaan,on vain suoraan Saabin palveluksessa olevien luku. Alihankkijoita ei varmaankaan ole laskettu tappioihin.
Juu, aika dominoefekti tuolla tulee käymään. Tuskin pelkän myynniltään yskivän Volvon varassa pysyy likikään kaikki alihankkijat pystyssä. Voi voi sentään, mitenhän tässä myrskyssä Åmolin DI-kasettitehtaalle nyt käy :( :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Marko A »

V.J.S kirjoitti: Tuskin pelkän myynniltään yskivän Volvon varassa pysyy likikään kaikki alihankkijat pystyssä. Voi voi sentään, mitenhän tässä myrskyssä Åmolin DI-kasettitehtaalle nyt käy :( :roll:
Tästähän olikin jo netissä juttua. Eli Volvolle voipi myös tulla ongelma jos joitain alihankkijoita kaatuu. Voi voi voi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mek
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 12:58

Re: Saabin tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja mek »

9000CD23T kirjoitti:Kehottaisin kyllä miettimään kaksi kertaa ennekuin tuohon ( VAG ) leiriin lähtee....
Ai miksikö...?
No tässä on jo neljä vuotta tapeltu vag:ineen kanssa....ja on niin jäykkä
organisaatio ettei millään rajaa, ja asiakaspalvelu on suoraan perxxxxxä.
Onneksi pääsee valitsemaan, oikeastaan on jo melkein valittukin ( C4 )

PSA rules.. :wink:

Onko tämä tärkeä päivämäärä...1.12.2009 eli ensi Tiistai.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 924427/139
On sitä kokemusta VAG:n kanssa tappelusta, eikä siihen ole tarkoitus palata, onneksi samaa tekniikkaa saa myös muilta kuin VV-auton kautta. Ranskalaistenkaan roplaaminen ei oikein enää kiinnosta. Eikä tarkoitus ole mennä japanilaiseen massatuotteeseenkaan, aika näyttää...
Viimeksi muokannut mek, Ke Marras 25, 2009 15:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lukittu