Saab 9-3 vm-2010
Saab 9-3 vm-2010
Moikka Saabistit!
Täältäpä tietoa vm-2010 Saabeista
http://fi.worldcarfans.com/9090804.003/ ... syyskuussa
Ari
Täältäpä tietoa vm-2010 Saabeista
http://fi.worldcarfans.com/9090804.003/ ... syyskuussa
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-3 vm-2010
Hienoa!Mallivuoden 2010:n myötä Saab 9-3:n moottorivalikoimasta poistuu viimeinenkin vapaasti hengittävä 1.8i -bensiinimoottori sekä 2,8-litrainen V6-moottori.
Re: Saab 9-3 vm-2010
Turhien moottorien karsinta on varmaan järkevää..
Vaan ei ole vieläkään tarjota markkinoille sitä mitä halutaan ostaa: Diesel+XWD.
Vaan ei ole vieläkään tarjota markkinoille sitä mitä halutaan ostaa: Diesel+XWD.
Re: Saab 9-3 vm-2010
Ja pahoittelut kaikille mielensä loukanneille.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab 9-3 vm-2010
Mitähän uutta tuossa mainostetussa vm 2010:n mukautuvassa tyhjäkäynnissä lienee - noinhan tuo tiputtaa kierroksia vm 2004:n autokin.
Isommat peilit tulossa - toivottavasti niissä on samalla vaihdettu pinnoitteet parempiin kuin näissä vanhoissa peileissä.
Isommat peilit tulossa - toivottavasti niissä on samalla vaihdettu pinnoitteet parempiin kuin näissä vanhoissa peileissä.
Re: Saab 9-3 vm-2010
Saksan sivuilla 9-3 Aerossa näyttää olevan seuraavanlaiset moottorin arvot: Max. Leistung (PS bei U/min): 240 bei 5500
Max. Drehmoment (Nm bei U/min): 350 bei 2500.
Max. Drehmoment (Nm bei U/min): 350 bei 2500.
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
Re: Saab 9-3 vm-2010
Eli Hirsch softa "kaupan päälle".
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saab 9-3 vm-2010
Morjens Saabistit
Kauppalehdessä 2.11.2009 on artikkeli, missä käsitellään etanoolijutskia. Siinä väitetään, että ensi vuosimallin Saabilla kaikki ensi vuoden bensiinimallt kulkevat myös etanoolilla.
Tästä oli jo about vuosi sitten huhuja liikkeellä ja mielestäni pienen autonvalmistajan ei kannata tehdä rinnakkain pelkkää bensiinimallia että biopowereita. Kustannusten eli osien määrää vähentääkseen tämä on oikea ratkaisu
Ari
Kauppalehdessä 2.11.2009 on artikkeli, missä käsitellään etanoolijutskia. Siinä väitetään, että ensi vuosimallin Saabilla kaikki ensi vuoden bensiinimallt kulkevat myös etanoolilla.
Tästä oli jo about vuosi sitten huhuja liikkeellä ja mielestäni pienen autonvalmistajan ei kannata tehdä rinnakkain pelkkää bensiinimallia että biopowereita. Kustannusten eli osien määrää vähentääkseen tämä on oikea ratkaisu
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saab 9-3 vm-2010
Moikka
Antaapi vaan ajella - vai ei tarvita muuta kuin uusi softa
Hassua, Saabin tekijät ovat kuitenkin BioPower malleihin vaihtaneet tankin, polttoainelinjan, pumpun, suuttimet, venttiilit ja istukat kestämään etanoolia. Ja siis ihan turhaanko? Tuskimpa, sillä etanooli on syövyttävää ja ilmeisesti siinä ei ole venttileitä suojaavaa ainetta (vrt. ennen vanhaan lyijy -> lyijytön bensa) ja silloinki Saabin tekijät muuttivat istukoita kanteen....
Ari
Antaapi vaan ajella - vai ei tarvita muuta kuin uusi softa
Hassua, Saabin tekijät ovat kuitenkin BioPower malleihin vaihtaneet tankin, polttoainelinjan, pumpun, suuttimet, venttiilit ja istukat kestämään etanoolia. Ja siis ihan turhaanko? Tuskimpa, sillä etanooli on syövyttävää ja ilmeisesti siinä ei ole venttileitä suojaavaa ainetta (vrt. ennen vanhaan lyijy -> lyijytön bensa) ja silloinki Saabin tekijät muuttivat istukoita kanteen....
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saab 9-3 vm-2010
Saabin sivuilta tulin luntanneeksi myös, että 2.0t 175 hv on se pienin viritysaste, mitä tarjotaan.apu,apupoika kirjoitti:Hienoa!Mallivuoden 2010:n myötä Saab 9-3:n moottorivalikoimasta poistuu viimeinenkin vapaasti hengittävä 1.8i -bensiinimoottori sekä 2,8-litrainen V6-moottori.
Korjaus: Linear Busineksessa on vielä 1.8t mutta Biopowerina eli 105/175 hv.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Saab 9-3 vm-2010
Luulen että ovat joutuneet laittamaan osat jotka ovat speksattu nuille aineille. On jonkin sortin hyväksyntä että saa käyttää etanoille ja alihankkija takaa ne. siksi varmasti eri osanumeroa, voihan siinä samalla olla tullut muutoksia. Spekatut kalliimpia, niin niitä ei kannata alkuun käyttää varmaankaan kaikissa.. jotain tällaista voisin kuvitella olevan taustalla.
Re: Saab 9-3 vm-2010
Silloin, kun BioPower-mallit tulivat markkinoille, niin maahantuonnin tekniikanosasto minua niin valistivat.
Ja aikaisemmin oli puhetta, että vm-2010 Saabin kaikki ottomoottorit kävisivät etanoolilla, ei sittenkään pidä paikkaansa. Ja tämä varmistettu maahantuonnista, esim Aero-malleihin se ei käy. Myös www.saab.fi sivuilta voi klikkailla teknisistäteidoista polttoainelaadut.
Mutta niinhän se on, että maailma on pullollaan tietoa, pitäisi vaan itse tietää, että mikä on totta ja mikä ei!
Ari
Ja aikaisemmin oli puhetta, että vm-2010 Saabin kaikki ottomoottorit kävisivät etanoolilla, ei sittenkään pidä paikkaansa. Ja tämä varmistettu maahantuonnista, esim Aero-malleihin se ei käy. Myös www.saab.fi sivuilta voi klikkailla teknisistäteidoista polttoainelaadut.
Mutta niinhän se on, että maailma on pullollaan tietoa, pitäisi vaan itse tietää, että mikä on totta ja mikä ei!
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?