90 kuntoon vai paaliin?
90 kuntoon vai paaliin?
Ei osaa päättää. Minun piti tehdä yhdestä -86 90:stä ajopeli, mutta löysinkin enempi kaipaamani 900:en ajovalmiina. Olin sen nopan kuitenkin luvannut hakea ja nyt se seisoo tuolla pihalla.
On seisonut ulkona jo reilut kolme vuotta, ja sammaloitunut sen mukaisesti. Aika Mörrimöykky. Mutta pitäskö se nyt paalata vai laittaa ajokuntoon?
-Hitsattavaa on jonkun verran, mutta ei tarttis laittaa esim. lokasuojia tai etummaisia virallisia nostopisteitä.
-Ihan vielä ei oo lähteny käyntiin, vaihtokasetti tosin odottaa.
-Jarrut on rälläköity auki.
-Ajettu jo 370t.
-Säilyttäminen kaupungissa on hauskaa hommaa..
-Ja jos siitä tulee auto, niin se pitää katsastaa ennen pesua...
On seisonut ulkona jo reilut kolme vuotta, ja sammaloitunut sen mukaisesti. Aika Mörrimöykky. Mutta pitäskö se nyt paalata vai laittaa ajokuntoon?
-Hitsattavaa on jonkun verran, mutta ei tarttis laittaa esim. lokasuojia tai etummaisia virallisia nostopisteitä.
-Ihan vielä ei oo lähteny käyntiin, vaihtokasetti tosin odottaa.
-Jarrut on rälläköity auki.
-Ajettu jo 370t.
-Säilyttäminen kaupungissa on hauskaa hommaa..
-Ja jos siitä tulee auto, niin se pitää katsastaa ennen pesua...
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
aika kohtaa tarpeen ja rahan...
onko sulla ylimäärästä aikaa ?
onko sulla ylimäärästä rahaa ? jonka ehkä saat takasin kun myyt...
onko sulla hermoja rassata autoo jos on jo yks millä pääsee ?
itse en tekis, vaan möisin osina pois..
onko sulla ylimäärästä aikaa ?
onko sulla ylimäärästä rahaa ? jonka ehkä saat takasin kun myyt...
onko sulla hermoja rassata autoo jos on jo yks millä pääsee ?
itse en tekis, vaan möisin osina pois..
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Jos puoltavia näkökulmia kaipaat, niin tässä jotain:
- 90 on hauskempi ja näpsäkämpi ajaa kuin 900, johtunee kevyemmästä korista, ehkä myös lyhyemmistä etuylityksestä ja akselivälistä
- 90 (ainakin 5-vaihteinen, nelivaihteisesta ei kokemuksia) menee pienemmällä bensalla kuin tuo 8-v kattimalli, tuntunee myös ajossa pirteämmältä
- kaasutin on myös huollontarpeeltaan huolettomampi kuin 8-v kat ja päästörajat katsastuksessa väljemmät
- 90 on Suomessa suunniteltu ja vain Suomessa valmistettu malli, osa suomalaista ajoneuvohistoriaa.
- 90 on hauskempi ja näpsäkämpi ajaa kuin 900, johtunee kevyemmästä korista, ehkä myös lyhyemmistä etuylityksestä ja akselivälistä
- 90 (ainakin 5-vaihteinen, nelivaihteisesta ei kokemuksia) menee pienemmällä bensalla kuin tuo 8-v kattimalli, tuntunee myös ajossa pirteämmältä
- kaasutin on myös huollontarpeeltaan huolettomampi kuin 8-v kat ja päästörajat katsastuksessa väljemmät
- 90 on Suomessa suunniteltu ja vain Suomessa valmistettu malli, osa suomalaista ajoneuvohistoriaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
90 on yksi rumimmista autoista ikinä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Empä nyt ihan noinkaan sanois.. metallivärillä ja aluvanteilla oikein näppärän näkönen peli
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Pitkä seisottaminen yleensä tuppaa tekemään vikaa autoon, jarrut ruostuu jumiin, kytkinsylinterit jumii ,varmasti korroosiota löytyy, kun alkaa tutkimaan . Eli aikaa varmasti palaa ja rahaakin. Eli motivaatiota pitää löytyä roppakaupalla .
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
viet sen johonkin säilöön xxx vuodeksi ja sitten myyt osina vuosien päästä kun saatavuus osissa heikkenee, et luultavasti häviä kustannuksissa kuin pikkusen...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Paaliin niinQ olis jo.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Niin , jos on :
-Aikaa
-Taitoa
- Paikka missä tehdä
- Paikka missä säilyttää
- Tarve autolle
- Rahaa
- Auto on jostain syystä säilyttämisen arvoinen
Niin säilytä , laita kuntoon , käytä.
Jos päätät luopua niin tässä järjestyksessä:
- Yritä myydä
- Yritä myydä halvalla
- Anna mutta vain hyvään kotiin ja kunnostettavaksi.
- Anna käyttöön
- yritä myydä osina
- Anna säilöntään / varaosiksi
- anna varaosiksi
- Paaliin
-Aikaa
-Taitoa
- Paikka missä tehdä
- Paikka missä säilyttää
- Tarve autolle
- Rahaa
- Auto on jostain syystä säilyttämisen arvoinen
Niin säilytä , laita kuntoon , käytä.
Jos päätät luopua niin tässä järjestyksessä:
- Yritä myydä
- Yritä myydä halvalla
- Anna mutta vain hyvään kotiin ja kunnostettavaksi.
- Anna käyttöön
- yritä myydä osina
- Anna säilöntään / varaosiksi
- anna varaosiksi
- Paaliin
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Hmm. Aika pitkälti kaikki totta...
Aikaa olis ehkä ens kesänä.
Taitoa ei ole valmiiksi, mutta harjotus on kai edellytys sellaisen hankkimiselle.
Paikka on järjestettävissä.
Säilytys ei ole ilmaista, mutta onnistuu.
Erityistä tarvetta autolle ei ole.
Rahan (ja ajan) vois käyttää muuhunkin.
Ainoat plussat 90:ssä on se Suomi-leima ja auton tämänhetkinen hauska ulkonäkö. Mutta ehkä on pakko ottaa järki käteen ja ruveta purkamaan sitä. Ellei joku halua tulla kattomaan ja viedä pois.
Pitää ehkä laittaa ilmo tuonne markkinapuolelle.
Kiitos aivotuksia oikaisevista kommenteista.
Aikaa olis ehkä ens kesänä.
Taitoa ei ole valmiiksi, mutta harjotus on kai edellytys sellaisen hankkimiselle.
Paikka on järjestettävissä.
Säilytys ei ole ilmaista, mutta onnistuu.
Erityistä tarvetta autolle ei ole.
Rahan (ja ajan) vois käyttää muuhunkin.
Ainoat plussat 90:ssä on se Suomi-leima ja auton tämänhetkinen hauska ulkonäkö. Mutta ehkä on pakko ottaa järki käteen ja ruveta purkamaan sitä. Ellei joku halua tulla kattomaan ja viedä pois.
Pitää ehkä laittaa ilmo tuonne markkinapuolelle.
Kiitos aivotuksia oikaisevista kommenteista.
Derigo Saab ergo sum.
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
exät 3D 900i vm. 93, 9-3 TiD vm. 99, combi 900i vm. 90
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Paskat!!!jcarlson kirjoitti:90 on yksi rumimmista autoista ikinä.
Korinväriset pelit, jännän näköinen. Pistät kuntoon vaan, ku alkaa olemaan aika harvassa ja on suomen autoteollisuuden historiaa.
90 4ever
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Kuntoon vain.
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Jeps, jos mitenkään mahdollista niin kuntoon vain! Näitä ei ole enää liikaa..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
Noppa on kyllä niin ruma ettei rumene edes potkimalla... mut ehkä just siksi myös niin siisti vekotin
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: 90 kuntoon vai paaliin?
No on 90 kyllä huomattavasti paremman näkönen kuin joku 4ovinen pystykeulasatku karvalakkivarustein
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11