Saabin tulevaisuus
Re: Saabin tulevaisuus
Muistelisin että silloin kun koeningseg valittiin ostaja ehdokkaaksi oli mukana myös yksi jenkki sijoitus firma kiinnostunut Saabista. Ehkä tosta aukeaa vielä takaportti. En usko että edes alihankkijat suostuvat lähtemään kinkkien mukaan.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin tulevaisuus
Ylikapasiteetti on sen verran selkeästi tunnustettu, että ihmettelen jos joku länsimainen merkin ostaa. Oletin, että Koeniseggillä on joku loistoidea Saabin varalle.
Myyjällekin tilanne on hankala, kun ei ole itse pärjännyt ja luo uuden kilpailijan itselleen. Esim. paperinvalmistuskoneitakaan ei yleensä myydä vaan pysäytetään vaikka kysyntää olisi. Johtajille voi olla myös henkisesti vaikea pala, jos joku muu alkaa pärjäämään.
Myyjällekin tilanne on hankala, kun ei ole itse pärjännyt ja luo uuden kilpailijan itselleen. Esim. paperinvalmistuskoneitakaan ei yleensä myydä vaan pysäytetään vaikka kysyntää olisi. Johtajille voi olla myös henkisesti vaikea pala, jos joku muu alkaa pärjäämään.
Re: Saabin tulevaisuus
Ei nyt heti sovi masentua pikku takaiskusta ja jättäytyä varsinkin suomalaisen iltapäivälehtien(joihin nykyään valitettavasti myös kauppalehti ja taloussanomatkin kuuluu) skandaaliuutisoinnin vietäväksi, joka muutenkin on ollut välillä paljonkin virheellistä viimeisen vuoden aikana. Ja vain negatiivisia uutisia on suurin otsikoin uutisoitu.
GM:n tilanne on nyt parempi kuin silloin kun saabista luopumisen aikataulusta päätettiin joten paine saabista eroon pääsemiseksi on vähän helpottanut. On mahdollista, että se on game over saabin osalta, mutta myös sekin on mahdollista, että GM:n antaa lisääaikaa uuden ostajan löytämiseksi. Keggin kanssa tarjouksen jättivät myös merbanco ja renco. Siinä vaiheessa kiinalaiset oli jo pudotettu pois(Geely, ehkä myös BAIC oli alunperin mukana). Lisäksi myös Opelista tarjouksen jättäneet magna ja ripplewood voi olla kiinnostuneita. Joten uuden ostajan löytyminen ei ole täysin mahdotonta.
Tuskin GM Saabia pitää, mutta lisäaikaa myynnille voi olla luvassa. 1.12 odotellessa...
GM:n tilanne on nyt parempi kuin silloin kun saabista luopumisen aikataulusta päätettiin joten paine saabista eroon pääsemiseksi on vähän helpottanut. On mahdollista, että se on game over saabin osalta, mutta myös sekin on mahdollista, että GM:n antaa lisääaikaa uuden ostajan löytämiseksi. Keggin kanssa tarjouksen jättivät myös merbanco ja renco. Siinä vaiheessa kiinalaiset oli jo pudotettu pois(Geely, ehkä myös BAIC oli alunperin mukana). Lisäksi myös Opelista tarjouksen jättäneet magna ja ripplewood voi olla kiinnostuneita. Joten uuden ostajan löytyminen ei ole täysin mahdotonta.
Tuskin GM Saabia pitää, mutta lisäaikaa myynnille voi olla luvassa. 1.12 odotellessa...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Saabin tulevaisuus
moro,
pari kommenttia:
mitä tapahtui niille rahoille, joita jotkut idiootit lahjoittivat ao. sivustolle
http://www.rescue-saab.com/en/index.html
(tais tulla niillekin euroille wincapitat???)
Ja asiaan: Saabin laatu loppu 9000:n valmistuksen päättämiseen, jonka jälkeen on kuljettu o:lla alkavaa huohotinturbopusla8vmoottoritakuu paskalatua mikä on vienyt maineen ja ennenkaikkea talouden kuralle.
Jo aikaa sitten olisi pitänyt valmistaa pienempi-moottorisia Saabeja sekä hinnoitella ne oikein. Halvin Saab liki 30 000 eur uutena - kenellä perheellisellä on siihen varaa, varsinkin kun vuoden päästä saat siitä vaihdossa alle 15!
pari kommenttia:
mitä tapahtui niille rahoille, joita jotkut idiootit lahjoittivat ao. sivustolle
http://www.rescue-saab.com/en/index.html
(tais tulla niillekin euroille wincapitat???)
Ja asiaan: Saabin laatu loppu 9000:n valmistuksen päättämiseen, jonka jälkeen on kuljettu o:lla alkavaa huohotinturbopusla8vmoottoritakuu paskalatua mikä on vienyt maineen ja ennenkaikkea talouden kuralle.
Jo aikaa sitten olisi pitänyt valmistaa pienempi-moottorisia Saabeja sekä hinnoitella ne oikein. Halvin Saab liki 30 000 eur uutena - kenellä perheellisellä on siihen varaa, varsinkin kun vuoden päästä saat siitä vaihdossa alle 15!
-*-Elämä on-*-
Re: Saabin tulevaisuus
Miksei pitäisi? Mikä olisi myynnin syy jos rahaa nyt taas löytyy?Arcer kirjoitti: Tuskin GM Saabia pitää, mutta lisäaikaa myynnille voi olla luvassa. 1.12 odotellessa...
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus
Lopultahan mitään rahaa ei kerättynittifemma kirjoitti:moro,
pari kommenttia:
mitä tapahtui niille rahoille, joita jotkut idiootit lahjoittivat ao. sivustolle
http://www.rescue-saab.com/en/index.html
(tais tulla niillekin euroille wincapitat???)
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Re: Saabin tulevaisuus
Aftonbladeting mukaan BAIC ja Merbanco(omistaa myös valtran) ja oli mukana finaalikolmikossa jo alkukesästä on myös kiinnostunut Saabista edelleen ja ollut yhteydessä Saabiin ja GM:ään:
http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article6188962.ab
http://www.aftonbladet.se/bil/collin/article6188962.ab
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Re: Saabin tulevaisuus
Saabsunited sivulla on juttua Merbancosta. Siellä kiinnostus ja jopa Saab fanitus säilyy, mutta ostohalut on mennyttä. Toivovat vain parasta Saabille.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus
Eikös ne lupaillu oikeissa olosuhteissa tarjota apuaan? Ja ehdot riippuu GM:stä. Tuskin sitä kukaan blogissa ensimmäisenä ostohaluistaan ilmottaa.Marko A kirjoitti:Saabsunited sivulla on juttua Merbancosta. Siellä kiinnostus ja jopa Saab fanitus säilyy, mutta ostohalut on mennyttä. Toivovat vain parasta Saabille.
Myös ruotsissa uutisoidaan, että merbanco on takaisin kehissä:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.654618
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Re: Saabin tulevaisuus
MINÄ EN USKO SAABIN KUOLEMAAN, UUSI ELÄMÄ ALKAA UUDEN OMISTAJAN MYÖTÄ !
KUKA TÄMÄ UUSI OMAISTAJA ON, NIIN TOIVON HÄNEN OLEVAN JÄMÄKKÄ MIES JA ASTUVAN ESIIN REIPPAIN OTTEIN !
JA VAIKKA LOPPU TULISKIN, NIIN SAABISTANI EN KOSKAAN LUOVU !
Ari
KUKA TÄMÄ UUSI OMAISTAJA ON, NIIN TOIVON HÄNEN OLEVAN JÄMÄKKÄ MIES JA ASTUVAN ESIIN REIPPAIN OTTEIN !
JA VAIKKA LOPPU TULISKIN, NIIN SAABISTANI EN KOSKAAN LUOVU !
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Saabin tulevaisuus
Hienoa puhetta suurella tunteen palolla. Odotellaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Jos pahin toteutuu, pitää alkaa metsästämään 100m2 kylmää säilytystilaa, mihin voi säilöä muutaman auton tulevaisuutta varten. Tiukkaan pakattuna n. 10m2 per auto. Käytännössä siis 10 autoa:
- 2 kpl 9-5
- 2 kpl og9-3
- 2 kpl ng9-5
- 2 kpl 9000
- 2 kpl 9-3 avo (1kpl ng + 1kpl og)
ng+og-satkut ja aurat sulatetaan ja taotaan aseiksi
Ja vanhemmat jätetään museoharrastajille.
Jos pahin toteutuu, pitää alkaa metsästämään 100m2 kylmää säilytystilaa, mihin voi säilöä muutaman auton tulevaisuutta varten. Tiukkaan pakattuna n. 10m2 per auto. Käytännössä siis 10 autoa:
- 2 kpl 9-5
- 2 kpl og9-3
- 2 kpl ng9-5
- 2 kpl 9000
- 2 kpl 9-3 avo (1kpl ng + 1kpl og)
ng+og-satkut ja aurat sulatetaan ja taotaan aseiksi

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabin tulevaisuus
Onneksi oma GM- (eli Aito-) Saabini on tehty ennen 9000:n valmistuksen päättämistä, niin on vielä laatuauto alla.nittifemma kirjoitti:Saabin laatu loppu 9000:n valmistuksen päättämiseen, jonka jälkeen on kuljettu o:lla alkavaa huohotinturbopusla8vmoottoritakuu paskalatua mikä on vienyt maineen ja ennenkaikkea talouden kuralle.
Re: Saabin tulevaisuus
Yritysmaailmassa on tarkoitus tuottaa sijoittajille voittoa ja siihen Saab ei ole pystynyt aikoihin. Ja vielä vaikeampi on uskoa, että toiminta saataisiin voitolliseksi nyt, kun maailmalle toistellaan melkein päivittäin, että firma menee nurin. Eihän GM:kään mahtanut asialle mitään, vaikka Saabin piti olla firman "huippumerkki". Vielä kun otetaan huomioon, miten vaikea aika nyt on valtamerkeilläkin, niin eiköhän asia ole aika selvä.Rafu kirjoitti:Miksei pitäisi? Mikä olisi myynnin syy jos rahaa nyt taas löytyy?Arcer kirjoitti: Tuskin GM Saabia pitää, mutta lisäaikaa myynnille voi olla luvassa. 1.12 odotellessa...
En tiedä, mitä Saabin (tai GM:n) sitten olisi pitänyt tehdä. Tiedän henkilöitä, jotka vaihtoivat merkkiä, koska Saabilta ei tullut yli 10 vuoteen uutta 9-5-mallia. Itsekin mietin jo nykyistä Aeroa ostaessa, onko järkeä ostaa uusi "samanlainen" auto, jolla olin ajanut jo viisi vuotta. Olisin halunnut jotain parempaa, mutta mitään ei ollut tarjolla. Bemari oli kuitenkin vastaavilla varusteilla sen verran arvokas, että ajattelin ajaa vielä toisen Aeron ja katsoa, mitä Saab saa sillä välin aikaan.
Toisaalta tietysti keskivertoasiakas etsinee jossain parin kympin hintaluokassa olevaa kuljetinta, jollaisia Saabilla ei ole ollut. (Ja tuossa hintaluokassa saa jo sellaisiakin hilavitkuttimia, joita ei Saabilta ole saanut edes kolminkertaisella hinnalla. Toki myös päinvastoin joidenkin varusteiden osalla.)
Re: Saabin tulevaisuus
Kolmatta naulaa odotellessa...