Minkälainen huohotin /hukkaportti Dump Valve

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mylyperi
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Touko 31, 2007 09:26
Paikkakunta: Oulu

Minkälainen huohotin /hukkaportti Dump Valve

Viesti Kirjoittaja mylyperi »

Minkälainen huohotin /hukkaportti Kannattaa laittaa tohon 9-5:seen. Auto on 2,3t bsr:n ohjelmoinnilla?

Mitä muuta pientä kannattais laittaa tuohon että koneesta sais optimaaliset tehot käyttöön?
9-5 2.3t bsr stage1 1998 RAKETTI!
9-3 2,0t bsr stage1 2008 Nopee, mutta ei raketti.
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkälainen huohotin /hukkaportti Dump Valve

Viesti Kirjoittaja jkotka »

mylyperi kirjoitti:Minkälainen huohotin /hukkaportti Kannattaa laittaa tohon 9-5:seen. Auto on 2,3t bsr:n ohjelmoinnilla?

Mitä muuta pientä kannattais laittaa tuohon että koneesta sais optimaaliset tehot käyttöön?
Huohotin: systeemi joka tasaa kampikammion paineet, männät kas kun eivät ole 100% tiivitä missään systeemissä. Vaikuttaa voitelun toimivuuteen, T7 autoissa <04 on suositeltavaa päivittää huohotinjärjestelmä.

Hukkaportti: Järjestelmä joka ohjaa pakokaasuja ahtimen turbiinin ohi pakoputkistoon, tätä säätämällä auton moottorinohjaus säätää auton ahtopaineita.

Dump Valve: Venttiili joka suhauttaa ahtopaineet ulkoilmaan läpän sulkeutuessa. Suojaa ahdinta vastapaineen aiheuttamalta laakeririkolta. T7 autoissa, eli kaikissa 9-5 malleissa on käytössä By-Pass järjestelmä.

By-Pass: Venttiili joka päästää paineet turbon painepuolelta kompressorin imupuolelle. Ilmamassaohjatuissa autoissa (T7) tarpeellinen ettei moottorinohjaus mene kepabille.

Suositeltavaa on vaihtaa se BSR kötöstys pois sieltä boksista. Jos haluat enemmän tehoa vaihda turbolta alaspäinlähtevä pätkä pakoputkea katalysaattoreineen 3" versioksi kilpa katalysaattoreilla. Sitten pyydät joltain foorumilla jonkun hyväksihavaitun stage 3 softan boksiin.
-
Janne #2769 stcf #40
Vastaa Viestiin