Downpipe oma valmiste

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Downpipe oma valmiste

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Onko kenelläkään itse valmistettua downpipeä?
Mitä materiaalia?

Näissä "tehdas"tekoisissa on ilmeisesti jonkin jousto-osa?
Jos jollakulla olisi kuvia omavalmisteesta ja etenkin turbon laippa osasta olisin kiinnostunut näkemään.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ihtellä samanlainen projekti menossa, kesän aikana keränny hieman rosteriputkia, käyriä ja 3">2.5" kartioita
Putkien seinät oli jotain 2mm luokkaa.

Nuo joustoputket ovat kalliita, minä tilasin speedpartsilta 3"rosterisen joustoputken hinta 500kr.
Samalla tilasin laipan ja turboa vasten tulevan 2.5" putkenpätkän.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Downpipe oma valmiste

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Tuumer kirjoitti:Onko kenelläkään itse valmistettua downpipeä?
Mitä materiaalia?

Näissä "tehdas"tekoisissa on ilmeisesti jonkin jousto-osa?
Jos jollakulla olisi kuvia omavalmisteesta ja etenkin turbon laippa osasta olisin kiinnostunut näkemään.
Oletko katsonut tämän keskuskustelun?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9911

Downpipeä ei kannata vaihtaa isompaan (jos se tarkoitus oli) ilman softa muutosta.

Turbon laippa osan voisi tehdä laserilla mutta laippa on niin halpa SP:llä ettei moista vaivaa kannata nähdä. Samasta paikkaa kannattanee ostaa myös jousto osa. Rosteriputkea saa Motonetista kohtuu hintaan. Olisko ollut 2m/17e.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Re: Downpipe oma valmiste

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

NG900SET -95 kirjoitti:
Tuumer kirjoitti:Onko kenelläkään itse valmistettua downpipeä?
Mitä materiaalia?

Näissä "tehdas"tekoisissa on ilmeisesti jonkin jousto-osa?
Jos jollakulla olisi kuvia omavalmisteesta ja etenkin turbon laippa osasta olisin kiinnostunut näkemään.
Oletko katsonut tämän keskuskustelun?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9911

Downpipeä ei kannata vaihtaa isompaan (jos se tarkoitus oli) ilman softa muutosta.

Turbon laippa osan voisi tehdä laserilla mutta laippa on niin halpa SP:llä ettei moista vaivaa kannata nähdä. Samasta paikkaa kannattanee ostaa myös jousto osa. Rosteriputkea saa Motonetista kohtuu hintaan. Olisko ollut 2m/17e.
Joo, luin kyllä ton keskustelun, mutta ajattelinkin uusia myös lastun.
Ei noi Motonetin putket kyllä rosteria taida olla, vaan tavallista peltiä.

Siellä Motonetissä ei vaan jossain vaiheessa ollut 3" joustoa. Nyt niitten nettisivujen haku ohjelmalla löytyi vain 3" 1m pitkä jousto putki. ei taida tässä tarkoituksessa oikeen toimia.

Toi laippa osa SP:llä on kyllä multa mennyt ihan ohi, pitääkin ettiä se sieltä.
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Stressfläkt kirjoitti:Ihtellä samanlainen projekti menossa, kesän aikana keränny hieman rosteriputkia, käyriä ja 3">2.5" kartioita
Putkien seinät oli jotain 2mm luokkaa.

Nuo joustoputket ovat kalliita, minä tilasin speedpartsilta 3"rosterisen joustoputken hinta 500kr.
Samalla tilasin laipan ja turboa vasten tulevan 2.5" putkenpätkän.
Meinaatko hitsauttaa putken jossain vai onko itselläsi osaamista/mahdollisuus tigillä käryttämiseen?
Kattelin että parilla 90asteen mutkalla ja muutamalla muulla putkella tosta pitäisi selvitä. Ilmeisen tarkkaa sovitusta se kuitenkin vaatii.
Oletko mitään piirrustuksia putkesta tehnyt?

Pitää selvittää kannattaako sitä putkea itse tehdä, kun se SP:n putki ei hirmuisesti kuitenkaan maksa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eipä tuo tonnariin tuntunut mahdottomalta kun vierestä katselin kun velipoika omaansa tuollaisen teki. SP:n laippa, kolme metriä 3" haponkestävää , muutama 90 asteinen mutka ja 3kpl 3" simonsin pönttöä Motonetista.

Hieman sovittelua ja mielikuvitusta. Ihan puikko vehkeellä hitsattiin ja tuli suht hyväkin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Tarkoitus on pistää kaveri hitsaan tigillä koska sillä on kyseinen laite ja hieman enemmän kokemusta kun minulla.

Niin tuossa tarttee 2kpl 90 mutkaa ja yks 45 mutka niin pitäs päästä katalysaattorille asti.

Piirustuksia en ole tehnyt, mutta eiköhän sitä mittanauhalla ja hyvällä silmämitalla pärjää.

Katalysaattoreita saa kohtuuhintaan http://www.katalysatorteknik.com

Ja rosteriäänenvaimentajia löytyy http://www.prostreet.fi/viritysosat/pak ... timet.html
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

jenkeistäkin saa suht halvalla äänenvaimentimia ja katalysaattoreita.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

saabisti900 kirjoitti:jenkeistäkin saa suht halvalla äänenvaimentimia ja katalysaattoreita.
Jenkeistä tilatessa voi joutua kuulemma ehkä maksamaan tullia.
Paitsi jos saa lähettäjän laittamaan paketin arvoksi jotain olematonta. Ja tämähän vaikuttaa taas paketin vakuutusarvoon.

Summit Racingista saisi kait melko edukkaasti kaikennäköistä tilpehööriä.
Vastaa Viestiin