BTW: Mulla tonnari varmaan ny räjähtää, kun jäähdytysnesteeksi laitettiin Valvolinen MaxLife litkut (punaista), suhteella 50-50
Aineellista huoltoa
Aineellista huoltoa
Tuli ajankohtaiseksi termostaatin vaihto ja samalla ajattelin vaihdattaa myös pakkasnesteet. Futurezin sivuilta bongasin Water Wetter lisäaineen jolla on tekstin mukaan myös puhdistava vaikutus. Arttu toimittin ko. aineen + SI-1:n lähes kotiovelle (kiitokset vielä) ja pistin samaa lämmintä aineet kiertoon. Suositus puhdistukseen tais olla 300-400 km, joista jälkimmäinen täyttyi. Tänään Katajalla sitten lasketti vanhat nesteet ulos ja huuhdeltiin vielä kertaalleen. Se Water Wetter oli ainakin mulla tosiaan toiminut, myös ammattilaisen mielestä (=Kataja). Paska läks saavin pohjalle ja sitä mönjää oli jonkin verran. Näytti toi vanha termarikin melko puhtaalle, vaikka melko varmasti alkuperäinen. Se SI-1:n on vaikuttanut ainakin sen, että auto lähtee kylmänä todella helposti käyntiin ja tyhjäkäynti on ns. tasaisempi. Omasta mielestä ei mennyt rahat hukkaan.
BTW: Mulla tonnari varmaan ny räjähtää, kun jäähdytysnesteeksi laitettiin Valvolinen MaxLife litkut (punaista), suhteella 50-50
Itte ostin....
BTW: Mulla tonnari varmaan ny räjähtää, kun jäähdytysnesteeksi laitettiin Valvolinen MaxLife litkut (punaista), suhteella 50-50
Re: Aineellista huoltoa
Minäkin laitoin jäähdytysjärjestelmään nämä punaiset Valvolinen MaxLifet tuossa perjantaina.
Saas nähdä kuinka toimii noilla liemillä..
http://www.valvoline.fi/tuotteet/jaahdy ... index.html
Termarin toki uusin samalla, marmoritiskiltä ostettuun 89 asteiseen.
Varmaan tavalliset vihreät glykolitkin olis kelvannu, mutta jostakin syystä ostin tuota punaista litkua.
Jos toimii hyvin, niin pitänee tehdä sama urakka tuohon 2.0t:hen.
Saas nähdä kuinka toimii noilla liemillä..
http://www.valvoline.fi/tuotteet/jaahdy ... index.html
Termarin toki uusin samalla, marmoritiskiltä ostettuun 89 asteiseen.
Varmaan tavalliset vihreät glykolitkin olis kelvannu, mutta jostakin syystä ostin tuota punaista litkua.
Jos toimii hyvin, niin pitänee tehdä sama urakka tuohon 2.0t:hen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.