Dynon tuloksia
Dynon tuloksia
Joo, tuli käytettyä mylly dynossa Oulun Nikusella ja seuraavaa tuli ulkomuistin perusteella, kun ei vielä saanut paperille tulostettua tulostimen värin puutteen takia:
Teho 178 hv 5550 RPM
Vääntö 294 Nm 3050 RPM
Lämpötila oli jotain about 20 astetta, mutta puhaltimella puhallettiin ilmaa tuohon välijäähdyttimeen, niin se varmaan hieman viilenti ilmaa - ehkä olisko hieman alle 15 asteen. Ja jos paras tehon tuotto on siinä 4-6 asteessa, niin voisiko olettaa, että tehoja olisi silloin jotain 185 hv ja vääntöä 300 Nm?
Mutta lukemat ovat sitä mitä odotinkin - ehkä enemmän tehoja odotin olevan, koska kiihdyttelin taasen puolta tuntia ennen mittausta sinne keskimäärin 12 sekunttiin ja vähän allekin. Uskoisin, että se n. 190 heppaa on aika realistinen.
Teho 178 hv 5550 RPM
Vääntö 294 Nm 3050 RPM
Lämpötila oli jotain about 20 astetta, mutta puhaltimella puhallettiin ilmaa tuohon välijäähdyttimeen, niin se varmaan hieman viilenti ilmaa - ehkä olisko hieman alle 15 asteen. Ja jos paras tehon tuotto on siinä 4-6 asteessa, niin voisiko olettaa, että tehoja olisi silloin jotain 185 hv ja vääntöä 300 Nm?
Mutta lukemat ovat sitä mitä odotinkin - ehkä enemmän tehoja odotin olevan, koska kiihdyttelin taasen puolta tuntia ennen mittausta sinne keskimäärin 12 sekunttiin ja vähän allekin. Uskoisin, että se n. 190 heppaa on aika realistinen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Kuvaa
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Dynon tuloksia
Paljonko kustansi nikusen dyno ja oliko palvelu ok ?juhokare kirjoitti:Joo, tuli käytettyä mylly dynossa Oulun Nikusella ja seuraavaa tuli ulkomuistin perusteella, kun ei vielä saanut paperille tulostettua tulostimen värin puutteen takia:
Teho 178 hv 5550 RPM
Vääntö 294 Nm 3050 RPM
Lämpötila oli jotain about 20 astetta, mutta puhaltimella puhallettiin ilmaa tuohon välijäähdyttimeen, niin se varmaan hieman viilenti ilmaa - ehkä olisko hieman alle 15 asteen. Ja jos paras tehon tuotto on siinä 4-6 asteessa, niin voisiko olettaa, että tehoja olisi silloin jotain 185 hv ja vääntöä 300 Nm?
Mutta lukemat ovat sitä mitä odotinkin - ehkä enemmän tehoja odotin olevan, koska kiihdyttelin taasen puolta tuntia ennen mittausta sinne keskimäärin 12 sekunttiin ja vähän allekin. Uskoisin, että se n. 190 heppaa on aika realistinen.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Hinnoista ja yms.
Joo, maksoi 52 euroa ja palvelu ihan hyvää, mutta kannattee varoa hieman, kun paikan pitäjä on rahastaja tyyppiä. Otti minulta vähän alle kolmen tunnin aurauskulmien oikaisusta 160 euroa tuossa kolmisen viikkoa sitten. Mutta paikka on varmaan jotain parista muutamaan vuoteen vanha ja erittäin siisti! Ja samalla Boschin autohuolto.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Hinnoista ja yms.
Oliko kysessä ihan normaali aurauskulmien säätö nelipyöräsuuntauslaitteilla vai joutuiko kaveri tekemään jotain erikoista? Normaalisti "nelipyöräsuuntaus" maksaa n. 50e ja homma kestää puoli tuntia. Sekin tuntuu rahastukselta Saabissa jossa ei muuta voi säätää kuin aurauskulmia..juhokare kirjoitti:Joo, maksoi 52 euroa ja palvelu ihan hyvää, mutta kannattee varoa hieman, kun paikan pitäjä on rahastaja tyyppiä. Otti minulta vähän alle kolmen tunnin aurauskulmien oikaisusta 160 euroa tuossa kolmisen viikkoa sitten. :? Mutta paikka on varmaan jotain parista muutamaan vuoteen vanha ja erittäin siisti! Ja samalla Boschin autohuolto.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
...
Olisin tietenkin mennyt tekulle, mutta kun soitin tuossa muistaakseni parisen viikkoa sitten, niin hinnat sanottiin nouseneen 75 euroon. Ja tuo Nikusen penkki on kuitenkin aikaisen uusi ja tällä hetkellä kait ilmeisemmin halvempi.
Joo, siinä aurauskulmien säädössä oli tosiaan jotain vähän tavanomaisesta poikkeavaa. Oli nimittäin vänkärin puolen etupyörän säätötangon pultti ruostunut kiinni ja sen irroittamisessa meni sitten aikaa. Ja kuulemma ooppelista otettu vähän mallia.
Joo, siinä aurauskulmien säädössä oli tosiaan jotain vähän tavanomaisesta poikkeavaa. Oli nimittäin vänkärin puolen etupyörän säätötangon pultti ruostunut kiinni ja sen irroittamisessa meni sitten aikaa. Ja kuulemma ooppelista otettu vähän mallia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mitä vit*ua?! 75€!!! Voi jumalauta! Jo on mallillaan. 25€ nousee hinta kerta laakista. No vissiin niillä menee sen verran hyvin et on varaa nostella hintoja noin vaan pelkäämättä että asiakkaat hakee halvemman paikan. Minä ainakin haen.Oli siellä niin kädettömiä asentajia viime kerrallakin et joopa joo.
Re: ...
Nikusen penkki on vanha, nikunen itse on vain muuttanut isompiin tiloihin.juhokare kirjoitti:Olisin tietenkin mennyt tekulle, mutta kun soitin tuossa muistaakseni parisen viikkoa sitten, niin hinnat sanottiin nouseneen 75 euroon. Ja tuo Nikusen penkki on kuitenkin aikaisen uusi ja tällä hetkellä kait ilmeisemmin halvempi.
Joo, siinä aurauskulmien säädössä oli tosiaan jotain vähän tavanomaisesta poikkeavaa. Oli nimittäin vänkärin puolen etupyörän säätötangon pultti ruostunut kiinni ja sen irroittamisessa meni sitten aikaa. Ja kuulemma ooppelista otettu vähän mallia.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
...
Joo, Nikunen on kyllä muuttanut uusimpiin tiloihin, mutta yksi työntekijä väitti penkin olevan vain 1,5 vuotta vanha jos muistan nyt oikein.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Dynon tuloksia
Juu. Sama homma.juhokare kirjoitti:Joo, tuli käytettyä mylly dynossa Oulun Nikusella ja seuraavaa tuli ulkomuistin perusteella, kun ei vielä saanut paperille tulostettua tulostimen värin puutteen takia:
Moottoriteho 245 Hp 5900 rpm
Vääntö 375 Nm 3710 rpm
Veto oli 4-vaihteella ja auto meinas mutkitella puuttellisen kiinnityksen takia. Olivat kuulemma tilanneet saksasta uudet kiinnityslenkit.
Palvelussa ei moittimista, muuten kuin tuo printin viivästyminen.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via