900 ässän kiekkamittarista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

900 ässän kiekkamittarista

Viesti Kirjoittaja jara »

Ongelmana ollut se, että 4500 kierroksen kohdalla mittarinneula menee nollille :cry: ja kaasua löysättäessä mittari pelaa taas. Koskaan neula ei ole mennyt yli 4500 kierroksen, kone hiukan .... :wink:

Nykimistä esiinttyy myös kiihdyttäessä, tällä tuskin oireyhtymää.
Maanantaina vaihdan lämpöanturin ja p-ainesuodattimen.
Check-engine valo ei pala nykimisen aikana.
Auto vm 90 ja ajettu 261 tkm.
Vinkkejä mahdollisista vikakohteista kaivataan!!!! :!:

T. Jara
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: 900 ässän kiekkamittarista

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Oli sama vika, poistui kun vaihtoi sytytyksen pääteasteen. Voi olla yhteys nykimiseen jos kierrosluku ei mene ruiskuboksillekaan oikein.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Tarkoitat vissiin sitä sytytysohjainyksikköä?
Pitää kokeilla toisella yksiköllä.
Kiitos vastanneille!!! :wink:
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

jara kirjoitti:Tarkoitat vissiin sitä sytytysohjainyksikköä?
Pitää kokeilla toisella yksiköllä.
Kiitos vastanneille!!! :wink:
Sepä se, ilmeisesti vastuullinen kierroslukutiedon luonnista ruiskuboksille ja kiekkamittarille sekä virran pätkimisestä puolalle hall-anturin mukaan. Pari kymppiä motonetissä.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Minullakin on joskus vastaava vika korjaantunut sytytyksen pääteasteen vaihdolla. Siis sillä joka on konehuoneessa kuskin puolella lokasuojassa kiinni.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Sytkäpoksin vaihto auttoi ja taas pelittää!!!

:lol: Kiitos taas avusta " kollekat" :wink:

T. Jara
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Jaahas pitää vissiin itsekkin käydä ostamassa uusi sytkäpääteaste :?:

Tänään kiekkamittari temppuili pari kertaa seuraavasti: auto käyntiin, kiekkamittari näyttää nollaa. Kunnon polkaisu kaasua ja mittari hypähtää 2-3 tonnin kohdalle, tämän jälkeen toimii normaalisti. Ajon aikana ei mitään häikkää. Startatessa ei vaan aina toimi.

Potilaana tässä tapauksessa 2.1i M1992
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin