Edellisestä autosta jäi tuo miniplugi haaroitussarja ja haluaisin saappiin lisää lämpöä.
Onko tuo lämmitysvastuksen johto vaikea irroittaa tai asentaa?
Onnistuuko ylhäältäpäin vai pitääkö ryömiä auton alle?
Kiitos.
Viimeksi muokannut cage, Ti Joulu 08, 2009 01:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Siis olet käynyt jo katsomassa konehuoneessakin olevaa johtosarjaa mutta et hahmottanut miten se siellä kulkee?
Miniplugihaaroitussarja käy vanhaan kunhan molemmat vaan on Defoja.
Millainen paketti sulla siellä autossa on nyt, meneekö tuo isoplugin johto suoraan vastukseen vai onko sulla haaroitus/jatko siinä välissä? Onko sisälämppärin pistoketta nyt? Haluatko sellaisen?
Vähimmillään riittää jos sulla on autossa haaroitussarja jo että vaihdat vaan isoplugisen johdon pieneen ja avot. Lämmitysvastuksen johdon irroittaminen onnistuu kyllä ihan yläkautta, tämäkin olisi selvinnyt jos olisit vähän tutkinut mihin se johto siellä konehuoneessa menee. Mahtaa tulla jännä paikka sitten kun pitää noita johtoja alkaa vaihtelemaan/asentelemaan...
Oisit seurannut sitä johtoa vielä 10cm niin olisi löytänyt sen vastuksenkin.
Nyt sitten vaan otat sen johdon irti vastuksesta ja poistat isoplugisen puskurijohdon autosta ja asenna tilalle se hallussasi oleva pikkupluginen sarjalla sisäpistorasialla. Vastusta ei tarvitse vaihtaa jos kaikki osat siis Defaa.
Jaa et edes halua miniplugia käyttöön vaan pelkästään sen haaroitussarjan... no kuitenkin sinne ne johdot ja pätkät sopii senkun asentaa.
Jos sieltä vastuksen tienoilta ei valu vettä kävi auto tai ei ja tuntuu lämpeävän niin eipä tuo rikki mennyt. Tuppaa ne vastukset yleensä heilumaan, vastuksen kiinnityksen rakenne kun ei ole kovin tukeva.
Vastus asennettu o-renkain ja seger-lukituksin holkkiin mikä kiinnitetään lohkoon eli heiluu ku koskee mutta vanhana ku o-rengas on kovonnut niin jos koskee niin tahtoo alkaa vuotaan.... Dremelin teräharjalla holkin sisäpuhdistus ja uutta O-rengasta kehiin jos alkaa vuotaan.
Itse oon varmistanut että ei heilu ominpäin vastus holkissa niin kiinnittämällä vastuksen pistokekohdan johtoineen kunnolla nippusiteillä ( kunnollisilla sellaisilla ) ritikkäin hirttäen moottorin tukeen.
Se on ihan vakio että ku temuaa vanhan koneen kanssa ja saa nesteet sisään ym. niin alkaa vuotaan lokilämppäristä ja nimenomaan tuosta kovettuneesta o-renkaasta ja laske sitte mehut uudelleen pois koneesta ja duunaa tiivistys sitte kuntoon koneen ollessa jo konehuoneessa.... ahhh sitä vit...sen määrää
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
cage kirjoitti:Mulla on hukassa se pikkuplugin kallis vihreä johto.
Mitähän tuo kallis maksaa?
Halpa-Halli myi vihreitä pikkuplugijohtoja joskus johonki parinkympin hintaan jos en väärin muista, ja se kuitenki kestää sen 10 vuotta eli ei oo sinänsä ees kallis, tankillinen bensaa on kalliimpaa.
Taitaa siinä vielä pysyä nesteet sisällä.
En taida uskaltaa ronkkia lämpövastusta ja johtoa enempää, kun tuo tiivisteen vaihto on varmasti vaikeaa jos se rikkoutuu.