BY Pass APUVA!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kölli

BY Pass APUVA!

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Sehän se oli mennyt minun turbo tonnaristani. mutta miten saan tyhjäkäynnin kuntoon? Sehän heiluu niin paljon ettei sitä ole mukava katsella liikennevaloissa, kun vieressä olija luulee että haluan kilpailla hänen kanssaan. Muuten vieläkin auto sammuu kun on ajossa tai kaasuttaa ja sitten höllää kaasua. Onko kellään muuten ollut sellaista vikaa, että kun laittaa lämppärin moottorin täysille, niin auto sammuu. Minulla on sellainenvikakin. :oops: :oops: :oops: :roll:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko autossa käsivalintainen puhallinnopeudensäätö kierrettävällä nappulalla vai automaattinen ilmastointi? Ei silti että siihen osaisin mitään sanoa, mutta kysyinpä kuitenkin.

Onko alipainevuotoja, onko kaikki letkut paikallaan? Mitä ahtopainemittari näyttää tyhjäkäynnillä tai moottorijarrutuksessa? Onko EGR-venttiili paikallaan (spiraalilangalla lämpöeristetty putki pakosarjasta imusarjaan, venttiili imusarjan alla)?

Oma tyhjäkäyntiongelmani johtui viimeksi väärästä nokkaketjun ajoituksesta, ehdin selvitellä aikakalla tarkkaan kaikki muut mahdolliset syyt: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9532#49532

Mikä on auton historia, onko vika alkanut "yllättäen" vai hankitko auton juuri? Onko viime aikoina tehty konehuoneen puolella remonttia, mikä olisi voinut vaikuttaa liittimiin tai letkuihin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kölli

Kierrettävä on

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Katkaisia on kierrettävä mallia ei ole ilmastointia. vika on ollut lähes siitä asti kun auton ostin, elikkäs keväästä asti. Vika lähti pois kun vaihdoin ilmamassa mitarin ja apc poksin, mutta palasi parin viikon jälkeen taas.Pitää varmaan tutkia kaikki letkut muutkin mahdolliset vuoto kohdat. taisi muuten lisääntyä viat sen jälkeen kun moottorilta lämppärillemenevä V'''N kallis letku läsähti enkä huomannut sitä läheskään heti.

Toivottavasti joku osaa auttaa. :wink: :idea:
Kölli

Kierrettävä on

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Katkaisia on kierrettävä mallia ei ole ilmastointia. vika on ollut lähes siitä asti kun auton ostin, elikkäs keväästä asti. Vika lähti pois kun vaihdoin ilmamassa mitarin ja apc poksin, mutta palasi parin viikon jälkeen taas.Pitää varmaan tutkia kaikki letkut muutkin mahdolliset vuoto kohdat. taisi muuten lisääntyä viat sen jälkeen kun moottorilta lämppärillemenevä V'''N kallis letku läsähti enkä huomannut sitä läheskään heti.

Toivottavasti joku osaa auttaa. :wink: :idea:
Kölli

Kierrettävä on

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Katkaisia on kierrettävä mallia ei ole ilmastointia. vika on ollut lähes siitä asti kun auton ostin, elikkäs keväästä asti. Vika lähti pois kun vaihdoin ilmamassa mitarin ja apc poksin, mutta palasi parin viikon jälkeen taas.Pitää varmaan tutkia kaikki letkut muutkin mahdolliset vuoto kohdat. taisi muuten lisääntyä viat sen jälkeen kun moottorilta lämppärillemenevä V'''N kallis letku läsähti enkä huomannut sitä läheskään heti.

Toivottavasti joku osaa auttaa. :wink: :idea:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onneksi autossa on merkkivalo, joka varoittaa jos paisuntasäiliössä nesteen pinta alenee. Sinulla ei ilmeisesti toiminut kun et vuotoa huomannut? Tuliko ajettua paljonkin vähillä vesillä? Nousiko lämmöt kovasti?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kölli

Ei Onneksi nousseet

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Merkkivalo alkoipalaa ja ymmärsin että jotain on vialla. Ei Särkenyt mitään ainakaan näkyvästi. Onkohan kellään tietoa mistä sellaisia letkuja löytyy halvalla. :oops: :cry: :cry: :?:
Vastaa Viestiin