Juuri näin tekeeNailoni kirjoitti:liikkuuko se vain silloin kun annat moottorille suoraa johdoilla virtaa, mutta viiksestä ei reagoi?
Tonnarin ajovalon pesimet
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
9000 CDE 2.3T -97-
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
Lisempää...
Työssä putsasin ja puunasin koko paketin (cleeneriä, paineilmaa ja kontakti sprayta) kaikki alkoi toimimaan hienosti porakoneen akulla ja innoissani laittamaan kiinni autoon, mut ei perkele kun ei toimi, hiukan saattaa likaahtaa mutta ei toimi perkele näitten vehkeitten kanssa
Työssä putsasin ja puunasin koko paketin (cleeneriä, paineilmaa ja kontakti sprayta) kaikki alkoi toimimaan hienosti porakoneen akulla ja innoissani laittamaan kiinni autoon, mut ei perkele kun ei toimi, hiukan saattaa likaahtaa mutta ei toimi perkele näitten vehkeitten kanssa
9000 CDE 2.3T -97-
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
Mulla oli vähän vastaava ongelma kun oman pesurin korjasin. Putsasin eka moottorin sisältä ja sorvasin kollektorin puhtaaksi, mutta senkin jälkeen moottori takkusi siten että ei pyörinyt viiksestä vedettäessä.
Syyksi löytyi diodi joka on upotettu siihen kotelon ulkopuolelle mustan mönkyn sisään. Se oli ilmeisesti palanut siten että se ei johda sähköä ollenkaan. Vian sai korjattua juottamalla uuden diodin muovin mönkyn alta paljastuvien nastojen väliin. Muistaakseni otin jonkun kuvan siitä. Saab9000.com:sta löytyy speksit siihen diodiin.
Syyksi löytyi diodi joka on upotettu siihen kotelon ulkopuolelle mustan mönkyn sisään. Se oli ilmeisesti palanut siten että se ei johda sähköä ollenkaan. Vian sai korjattua juottamalla uuden diodin muovin mönkyn alta paljastuvien nastojen väliin. Muistaakseni otin jonkun kuvan siitä. Saab9000.com:sta löytyy speksit siihen diodiin.
Saab 9000 CD 2.3 -95
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
mikähän nyt mättää... kuraviisarit ovat täysin ehjät... palautuvat alaasentoonsa.
mutta:
kun alkaa painaan pissapoikaa päälle siten että pesurit alkaa pyyhkiä, jää pesuri käyntiin niin pitkäksia aikaa kunnes kuraviisarit pysähtyvät... kertokaa viisaammat missä vika... pissapojan johtoko oikosissa kuraviisareiden kanssa vai kuin...?
mutta:
kun alkaa painaan pissapoikaa päälle siten että pesurit alkaa pyyhkiä, jää pesuri käyntiin niin pitkäksia aikaa kunnes kuraviisarit pysähtyvät... kertokaa viisaammat missä vika... pissapojan johtoko oikosissa kuraviisareiden kanssa vai kuin...?
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
testailtu on jo sen tuhat kertaa... yhdellä moottorilla toimii hyvin oli se kummalla puolella tahansa. heti kun laittaa kaksi moottoria aivan sama kumpi puoli niin pissapoika jää päälle. onko siellä sitten joku oikosissa noista moottoreista... ei kyllä pitäs olla.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
avasin taas vaihteeksi tuota vasemmanpuoleista ja ei siellä mikään ole oikosissa... mites tuo diodi kun otin välistä pois kokonaan kun oli rikkinäinen. vaikuttaako se pesurin toimintaan mitenkään muutakun suojaa moottoria vai kuin?
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
pesurin takana on semmosta kuivaa massaa minkä sisässä on ilmeisesti joku diodi...? ja se on johdon välissä. nyt se on otettu välistä pois. ja tuo lämpeemis suoja on korvattu prikalla...
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
ei ne toiminu ennen diodin poistoakaan muutakun akulla normaalisti... ja moottori on tikissä ja pyyhin toimii ja palautuu... kertokaa viisaammat mitä tuo palikka siellä tekee?
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
propleema löyty diodista ja sen takia sekos koko järjestelmä... virta kulki väärään suuntaan käynnistäen pissapojan....
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
Voisiko tuosta diodista johtua kun eilen yritin saada katsastajan mussuttamaa tööttiä toimimaan ja kuulin että ovat lampunpesureiden kanssa saman sulakkeen takana ja vaihdoin palaneen tilalle uuden sulakkeen. Keskellä keskustaa en viitsinyt tööttiä testata mutta kun auton laittoi käyntiin niin lasinpyyhkimet huitoivat omaa tahtiaan viiksestä välittämättä ja päätti myös tyhjentää pissapojan siihen lasille joten vaihdoin suosiolla paskana olleen sulakkeen tilalle.
onko lampunpesureille olemassa liittimet mistä saisi nykästyä väliaikaisesti irti että edes töötin saa toimimaan ilman pyyhkijöiden huitomista? vai auttaako tuo?
onko lampunpesureille olemassa liittimet mistä saisi nykästyä väliaikaisesti irti että edes töötin saa toimimaan ilman pyyhkijöiden huitomista? vai auttaako tuo?
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
Mitenkähän ne liittimet saa irti, näyttävät olevan moottorin alapuolella niin syvällä ettei sinne edes lapsen käsi mene, kuskin puolella vielä mahdollisuuksia on mutta apparin puolelle ei ainakaan yläkautta ole mahdollisuuksia.Mimmi kirjoitti:Voi.
Molemmilla moottoreilla on omat liittimet, joiden irroitus ei vaikuta muuhun toimintan.
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
10 kerta käyty autolla ihmettelemässä katselinkin jo että umpiot täytyy ottaa vähän edestä pois.
Eli töötti pelaa hyvin eli olen kaventanut pelin 1-4 tai eilen korjautin toisen pitkän palamattomuuden uudella lamp controlilla joten pelitilanne on 2-2 pesurit eivät pelaa vaikka hanikasta vetää ja kiroaa samalla, vettä kuitenkin tulee lampuille, aiemmin en noihin lampunpesureihin kiinnittänyt erityistä huomiota, mutta vaikka ostaa vaikka mitkä superpolttimot ne ei paljoa tuolta kuran sisältä näillä paskakeleillä näy. Enää ei ole jäljellä kuin vakkari ja kiekkamittari niin ollaan 4-0 johdolla ellei vastustaja yllätä ja tee lisämaaleja. perhanan polvileikkaus niin ei pääse ihmettelemään vakkarin boksia kun ei jalka taivu että voisi olla polvillaan ja päähän sattuu jos seisaltaan sinne yrittää
mieleen tuli että jos toinen moottori/diodi sanoo sopimuksen irti niin pitäisikö toisen pelata vai viekö se kaverin mukanaan hautaan? toinen viiksi sojottaa minullakin sinne keskelle valoa ja toisesta epäilen hammasrattaan olevan lopuillaan kun pyyhkii ihan käsin ja tuntuu kädessä kuin hyppisi rattailta yli.
Eli töötti pelaa hyvin eli olen kaventanut pelin 1-4 tai eilen korjautin toisen pitkän palamattomuuden uudella lamp controlilla joten pelitilanne on 2-2 pesurit eivät pelaa vaikka hanikasta vetää ja kiroaa samalla, vettä kuitenkin tulee lampuille, aiemmin en noihin lampunpesureihin kiinnittänyt erityistä huomiota, mutta vaikka ostaa vaikka mitkä superpolttimot ne ei paljoa tuolta kuran sisältä näillä paskakeleillä näy. Enää ei ole jäljellä kuin vakkari ja kiekkamittari niin ollaan 4-0 johdolla ellei vastustaja yllätä ja tee lisämaaleja. perhanan polvileikkaus niin ei pääse ihmettelemään vakkarin boksia kun ei jalka taivu että voisi olla polvillaan ja päähän sattuu jos seisaltaan sinne yrittää
mieleen tuli että jos toinen moottori/diodi sanoo sopimuksen irti niin pitäisikö toisen pelata vai viekö se kaverin mukanaan hautaan? toinen viiksi sojottaa minullakin sinne keskelle valoa ja toisesta epäilen hammasrattaan olevan lopuillaan kun pyyhkii ihan käsin ja tuntuu kädessä kuin hyppisi rattailta yli.
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
Sori jos kirjoitin ymmärtämättömästi eli ikkunanpyyhkijöissä ei ole mitään vikaa, vettä lentää ja pyyhkijät toimii, ja lampunpesureissa vettä tulee, mutta vaikka sulake on paikallaan ja viiksestä vetää niin lampunviikset ei pyyhi eli jos toinen lampunpyyhinmoottori menee epäkuntoon pitäisikö toisen kuitenkin pelata normaalisti? ovatko kytketty niinkuin jouluvalot että yksi rikkonainen poltin vie muutkin pois pelistä?Mimmi kirjoitti:Veden puttuessa tuulilasilta korjaisin vuotavat takaiskuventtiilit.
Pesurit eivät hajota toisiaan. Sinula taitaa olla "vapaastiheiluvasta" pesurista takakansi korkannut ja akseli siirtynyt.
Re: Tonnarin ajovalon pesimet
Ei muuta kuin pyyhkijänmoottorit irti ja ihmettelemään. Itse tuon operaation syksyllä tein, ja taas viipottaa hienosti. Toinen pyyhin ei inahtanutkaan ja toinen parkkeerasi milloin mihinkin asentoon. Itselläni oli lisäksi se ylin valkoinen iso muoviratas jotenkin "turvonnut". Ei mahtunut pyörimään siinä pellin aukossa vapaasti. Vähän dremeliä kehiin ja johan helpotti.
Tuossa pari linkkiä aiheesta, foorumilta löytyy haulla lisää:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... pwiper.php
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/ ... wiper.html
Kannattaa ainakin yrittää ehjätä, voi päästä tuntipalkoille... Marmoritiskillä maksaa maltaita, kun myyvät vain koko viipotinpaketin kerralla. Tietääkseni OG-satkun pyyhkimessä on myös sama Boschin moottori sisällä.
Kyllä näillä keleillä toimivat pyyhkimet ovat jees... Niin moottorit ovat kyllä itsenäisiä, toisen rikkoontuminen ei vaikuta toiseen. Mutta kun ovat niin tasa"laatuisia", niin hajoavatkin yht'aikaa.
Tuossa pari linkkiä aiheesta, foorumilta löytyy haulla lisää:
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... pwiper.php
http://www.saab9000.com/procedures/elec ... epair.html
http://pages.infinit.net/mlbriand/saab/ ... wiper.html
Kannattaa ainakin yrittää ehjätä, voi päästä tuntipalkoille... Marmoritiskillä maksaa maltaita, kun myyvät vain koko viipotinpaketin kerralla. Tietääkseni OG-satkun pyyhkimessä on myös sama Boschin moottori sisällä.
Kyllä näillä keleillä toimivat pyyhkimet ovat jees... Niin moottorit ovat kyllä itsenäisiä, toisen rikkoontuminen ei vaikuta toiseen. Mutta kun ovat niin tasa"laatuisia", niin hajoavatkin yht'aikaa.
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
Re:
Mistäs vikaa voisi alkaa etsimään kun vasemmanpuolelleiselle ei tule herätevirtaa? Oikea puoli toimii kuten pitääkinjus kirjoitti:Punaisessa jatkuva jännite, keltaisessa heräte.mikkoimp kirjoitti:mitäs jännitettä noista johdoista pitäisi tulla kun 3 napainen on?
Vasemman puoleinen liikkuu joskus vähän. Lähinnä silloin kun laittaa virrat päälle. Moottori ollut likainen eikä jumissa ja rattaat olivat ehjät.
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.