nokka remontti
nokka remontti
olisiko tietoa nokkaketjun remppa hinnoista. paikallisessa merkkiliikkessä + 2000e. nokka krapisee jo hivenen. olisiko kellään tietoa hyvästä remppaajasta satakunnassa. kysyivät merkkiliikkessä maahantuojalta tulisivatko yhtään vastaan , kuulemma eivät,koska ent.omistajalla yksi huolto mennyt karvan yli. vaihdan ensi keväänä auton, työmatkat 140km/pv, uusi autoni tulee olemaan ruottalainen, mut ei saapi, 15v taival päätty valitettavasti maahantuojan pilkun n..ssimiseen. ps. vaimoni päätti myös vaihtaa uskollisen 900 vaikka japsiin.
9-5 2.0 t aut. vector -02
Re: nokka remontti
Eipä siinä mitään ihmeellistä ole. Jos huoltokirja ei ole aukoton, ei maahantuojalla ole mitään velvoitteita tulla asiassa vastaan. Käytettyä autoa ostaessa on edelleenkin hyvä katsoa että auton historia on kunnossa. Itsekin olen kerran samanlaisen mokan tehnyt ja 100%:n varmaa on, etten enää koskaan jätä auton historiaa penkomatta (varsinkaan mitä huoltohistoriaan tulee)
Katsoisin ensin peiliin ja vasta sitten maahantuojan suuntaan. Harmittava homma joka tapauksessa. Toivottavasti löytyy joku edullisempi paikka korjata.
Ja jos Volvoon ajattelit vaihtaa niin onnea vaan
. Niiden runsaampien ongelmien lisäksi saat vielä Bilian laatupalevelun
. Merkkihuoltovertailun moninkertainen jumbosijoitus 
Katsoisin ensin peiliin ja vasta sitten maahantuojan suuntaan. Harmittava homma joka tapauksessa. Toivottavasti löytyy joku edullisempi paikka korjata.
Ja jos Volvoon ajattelit vaihtaa niin onnea vaan





Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: nokka remontti
aihetta sivuten, osaisko neuvoa miten vaihdetaan pelkkä nokkaketju. Siis silleen että vanhalla venyneellä ketjulla vedetään uusi paikalleen. Ilmeisestin jonkin verran edullisempaa ja helpompaa kun uusia koko jakopää.
#3272
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 22:14
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
- Viesti:
Re: nokka remontti
Jotakuinkin nuo jakopään remppahinnat täällä pääkaupunkiseudulla ovat tuota 2000€ luokkaa, joista osien osuus about 1000€.
Tuota ketjuremppaa ei kannata tehdä tuolla vetomenetelmällä, koska rattaat ovat kuluneet sen ketjun myötä ja uusi ketju kulahtaa vanhojen kuluneiden finaalissa olevien rattaiden myötä, muutenkin tulee samalla vaihdettua tasapainotusakselin kilkkeet ja muut hilut jakopään puolelle.
Täältä löytyy yksi orginaali jakopuolen Korjausarja ketjuineen ja kaikkine hiluineen 165 €.Yyyveellä yhteyttä jos kiinnostaa.
Tuota ketjuremppaa ei kannata tehdä tuolla vetomenetelmällä, koska rattaat ovat kuluneet sen ketjun myötä ja uusi ketju kulahtaa vanhojen kuluneiden finaalissa olevien rattaiden myötä, muutenkin tulee samalla vaihdettua tasapainotusakselin kilkkeet ja muut hilut jakopään puolelle.
Täältä löytyy yksi orginaali jakopuolen Korjausarja ketjuineen ja kaikkine hiluineen 165 €.Yyyveellä yhteyttä jos kiinnostaa.
Saab 9-3 2.0 turbo 2002
Re: nokka remontti
Onko kellään faktaa (kuvatkin käy) siitä, että rattaat olisi todellisuudessa kovinkaan kuluneet? Vanhoissa B202 koneissa ketju oli yleensä loppu 300tkm jälkeen mutta rattaat lähes uudenveroiset.
Noista muutamsta mistä itse olen purkanut niin ketjuissa on näkynyt venymää mutta eipä juuri rattaissa sanomista. Remppasarja on tosin niin halpa että jos auki käyttää koko roskaa niin sama uusia varsinkin kun tulee uudet laahaimetkin.
Eihän nää mitään polkupyörän ketjuja ja rattaita ole, vähän laadukkaampaa materiaalia rattaat siis.
Noista muutamsta mistä itse olen purkanut niin ketjuissa on näkynyt venymää mutta eipä juuri rattaissa sanomista. Remppasarja on tosin niin halpa että jos auki käyttää koko roskaa niin sama uusia varsinkin kun tulee uudet laahaimetkin.
Eihän nää mitään polkupyörän ketjuja ja rattaita ole, vähän laadukkaampaa materiaalia rattaat siis.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: nokka remontti
Jollakinhan ne lasipalatsit on maksettavahaka kirjoitti:olisiko tietoa nokkaketjun remppa hinnoista. paikallisessa merkkiliikkessä + 2000e. nokka krapisee jo hivenen.

Wis:tä kun vielä printtaa korjausohjeen niin pitäs onnistua kyllä pienemmältäkin pajalta. Kokeile ensiavuks forte motor flushia tai vastaavaa, saattaa olla yllättävän paskasessa kunnossa koko kone. Venakoppa irti ja kurkkaus sisään, onko karstaa vähän vai puolen sentin kerros. Kyllä näitten vanhojen rekkuloitten kanssa on oltava vähän omatoiminen tai muuten apinaa koijataan. Merkistä riippumatta.
Re: nokka remontti
Muutaman T5 koneen purkanu niin yhessä on selvästi rattaat kulunu. Muuten ei mitään näkyvää vikaa. Jos koneessa ees auttavasti on öljyä niin ei noi rattaat kyllä mikskään mene. Tasapainohiluissa sitten sitä kulumaa näkyy helposti. On kuitenki kiva kasata uusilla puhtailla osillajcarlson kirjoitti:Onko kellään faktaa (kuvatkin käy) siitä, että rattaat olisi todellisuudessa kovinkaan kuluneet? Vanhoissa B202 koneissa ketju oli yleensä loppu 300tkm jälkeen mutta rattaat lähes uudenveroiset.
Noista muutamsta mistä itse olen purkanut niin ketjuissa on näkynyt venymää mutta eipä juuri rattaissa sanomista. Remppasarja on tosin niin halpa että jos auki käyttää koko roskaa niin sama uusia varsinkin kun tulee uudet laahaimetkin.
Eihän nää mitään polkupyörän ketjuja ja rattaita ole, vähän laadukkaampaa materiaalia rattaat siis.

Re: nokka remontti
PCS veloitti jakopääremontista ja öljypohjan tsekkaamisesta 11 tunnin työt, eikä siellä varmasti korjausohjeet kourassa femman jakopäätä remontoidaJouniCSE kirjoitti: Jollakinhan ne lasipalatsit on maksettava. Oikeesti, jo tässä threadissa tarjottu korjaussarja ostoon ja keltaset sivut kouraan ja soittelu korjaamoille.
Wis:tä kun vielä printtaa korjausohjeen niin pitäs onnistua kyllä pienemmältäkin pajalta.

Tuossa jotain vertailuarvoa, jos Saabia vie korjaamolle, jossa sen tekniikkaa ja korjausmenetelmiä ei tunneta.
Ja eikös vanhassa WIS:issä jakopääremontin ohjeet ala, notta: Irroita moottori autosta ja...

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: nokka remontti
Purin tuossa just oman jakopääsetin, on kyllä hintansa väärti.
Mukanahan tulee:
-Jakopään kaikki rattaat, laahaimet ja ketju
-Tasapainoakselien kaikki rattaat, laahaimet ja ketju sekä kiristin
-Orkkis venakopan tiiviste
-Orkkis jakopään stefa
-Varmaan ainakin 10kpl erilaisia o-renkaita (pitää täydentää listaan mitkä kaikki kunhan pääsen sovittamaan) sekä jakopään kiristimen usit-tiiviste
-Kunnon tuubi orkkis tiivisteliimaa
Mukanahan tulee:
-Jakopään kaikki rattaat, laahaimet ja ketju
-Tasapainoakselien kaikki rattaat, laahaimet ja ketju sekä kiristin
-Orkkis venakopan tiiviste
-Orkkis jakopään stefa
-Varmaan ainakin 10kpl erilaisia o-renkaita (pitää täydentää listaan mitkä kaikki kunhan pääsen sovittamaan) sekä jakopään kiristimen usit-tiiviste
-Kunnon tuubi orkkis tiivisteliimaa
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: nokka remontti
Mistä olette noita koneen osia tilanneet? itse olen ajatellut tilata parts for saabilta.
Koska omasta autosta joudun uusimaan männänrenkaat ja jakopään. Ajattelin samalla vaivalla rempata koko koneen, jotta ei tarvii pelätä konerikkoa softa muutoksen jälkeen. Ja jcarlsonin epäonnen jälkeen olen alkanut olemaan aika vainoharhanen oman koneen suhteen. Rahinan ja öljyn syönnin takia en ole vaivautunut alkaa virittelemään, alkaa vaan turhauttaa kun on ollut aeron ahdin kiinni jo pitkän aikaa mutta ei softaa.
Koska omasta autosta joudun uusimaan männänrenkaat ja jakopään. Ajattelin samalla vaivalla rempata koko koneen, jotta ei tarvii pelätä konerikkoa softa muutoksen jälkeen. Ja jcarlsonin epäonnen jälkeen olen alkanut olemaan aika vainoharhanen oman koneen suhteen. Rahinan ja öljyn syönnin takia en ole vaivautunut alkaa virittelemään, alkaa vaan turhauttaa kun on ollut aeron ahdin kiinni jo pitkän aikaa mutta ei softaa.