Tasapainolla vai ilman

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tasapainolla vai ilman

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

mestari kirjoitti:mites jos ei tasapainottas edes kesärenkaita niin tulis säästöä taas ja sporttisempi alusta värinöillä.turha massa pois pyörimästä......
ja jos joku väittää minullekkin että kannattaa tasapainottaa renkaat niin kerron sen olevan väärässä jo etukäteen vai miten se nyt menikään.......
Ja omakohtaista kokemusta oli tasapainoakselin ketjun poistosta ja sen tuomista muutoksista kuinka paljon?
Ethän vaan aja OG:n ruoskalla jossa on EGR tulpattu, tai ysikutvosella jossa vapaakytkin on poistettu käytöstä? Ei se insinööri niitä sinne turhaan ole laittanut, heti korjaamaan :!: :lol: :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tasapainolla vai ilman

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Noniin taas. Lähtee taas lapasesta koko juupas-eipäs juttu.

Ne tasapainoakselit on siellä sen takia että se kone tuntuisi niin sivistyneeltä kuin sitä on (syystä) kehuttukin. Ei muuta. Ei vaikuta tyhjäkäynnillä mutta muuten koko kierrosalueella ja varsinkin yläkierroksilla.
Jos ne on rikki eli väärässä tahdissa niin tärinät lisääntyy.

Ero on 2-litraisessa sitä luokkaa minkä voi havaita vaikkapa B204 vs B202. 2.3-litraisessa ero on hieman suurempi koska kankisuhde on epäedullisempi, männän massahan on suunnilleen sama.

Ei varmaan kaikki sitä ketjun poistoa huomaa mutta toisaalta myös lisätehon väittämät on kuvitelmaa. Ja jos se ketju oli ennen poistoa jo löysä tai jo hyppinytkin niin ei ihme jos tärinät jopa parani sen jälkeen.

Rahalla perustelun (konerempan yhteydessä, jos systeemi hajoaa niin sitten helppo vain katkaista ketju) ymmärrän 1990-1993 pitkälohkoissa joihin osat on kalliimmat ja autot muutenkin arvottomampia. Uudempiin, etenkin jos kyseessä on 9-5 johon laittaa T5 alakerran niin en jättäisi pois koska hintaa ei tule paljon ja auto menettää sivistyneisyydestään joka on omasta mielestäni ko. vehkeen suurin valttikortti. Sporttista siitä ei itkemälläkään saa joten siihen suuntaan ihan turha tehdä mitän muutoksia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tasapainolla vai ilman

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Kiitoksia arvon studiojoukkueelle!

Koska on lähes pakko säästää, niin jätin tilaamatta tasapainosysteemin ketjusarjan. Harmittaa, kun remppa kestää ja kestää, mutta aikaa vain ei ole. Mutta eiköhän kevättalvella saada omia kokemuksia - tietty, jos se suostuu käymää remontin jälkeen :D

Ari

Ps. omia kokemuksia saatte vielä lähetellä
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Tasapainolla vai ilman

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hei älä masennu. Jos tuntuu, että värinöitä on liikaa ja rahaa tulee joskus ovista ja ikkunoista, niin tasapainovermeet saa kyllä laitettua myöhemminkin :) Onnistuu nimittäin renkaan aukosta kone paikallaan. Riittää kun avaa öljypohjan ja _kaikki_ apulaitteet ja muutamat letku ja putket ja käyttöhihnan kaikki osat sekä irrotat jakopään kannen lohkosta ja kannesta. :) Tuosta selviää varmaan parin viikon iltapuhteilla jos ei muuta teksää satu kohdille. No ei se mitään. Tuona aikana säästyy bensaa, eikä tartte murehtia auton rapaamisesta ja muista ikävistä jutuista.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin