kalle37 kirjoitti:Olen kyttäillyt sony kdlw5500 40" mallia.
Vielä olen malttanut mieleni jos vaikka vielä hinta putoaisi
Pari kuukautta olen tuota käytellyt ja ihan hyväksi havainnut.
Kaapelista ainakin tulee kotona vähemmän häiriöö kuvaan mitä liikkeessä oli esittelykoneissa. Tuskanhiki oli päällä kun kytkin telkun ja aloin kokeilemaan normi digimössökanavia mutta positiivinen yllätys oli. Blueraykäyttö 3600:sen Samsungin kanssa oli kuitenkin päätarkoitus.
Samanlainen taitaa olla tulossa tännekin. Vaihtoehto voisi olla Samsungin LE40B65x-sarjalainen. Pitäähän sitä jouluksi hankkia itselleen isoa pakettia.
Isällä on tollane telkkari.. Kyllä se kokopäivän olohuoneessa asustaa, eli kai se hyvä on
Mun iskän pojalla on tuollainen ja se on kuulemma ihan hyvä
Kannattaakohan hinnan laskua kovinkaan paljoa odotella? Arvelisin hintakehityksen menevän niin, aluksi on ns. kermankuorinta, jolloin töllö maksaa vaikkapa 1500€. Nopeasti se sitten laskee lähelle tonnia, jossa se pysyy siihen saakka kunnes markkinoille pukkaa taas uutta mallia. KDL-W5500:n on saanut jo pitkään noin tuhannella eurolla.
Joo tuo olisi kai sellainen hinta/laatusuhteessa tällä hetkellä hyvä valinta. Tonnin pintaan lähtee. Itse katsellut samaa mutta 46" mallia olkkariin. Sitten jos/kun se tulee tonnin hintaluokkaan niin saatan jopa ostaa.
Mullahan on W:stä se vanhempi 3000 malli (40") jo ollut kai pari vuotta muussa käytössä ja sekin on tosi hyvä.
Ässä kirjoitti:
Kannattaakohan hinnan laskua kovinkaan paljoa odotella? Arvelisin hintakehityksen menevän niin, aluksi on ns. kermankuorinta, jolloin töllö maksaa vaikkapa 1500€. Nopeasti se sitten laskee lähelle tonnia, jossa se pysyy siihen saakka kunnes markkinoille pukkaa taas uutta mallia. KDL-W5500:n on saanut jo pitkään noin tuhannella eurolla.
Minusta kannattaa. En halua ostaa kalliimmalla telkkaria vain sen takia että kohta tulee taas uusi malli. Jos kerran vanha malli on hyvä. Sonylta pukkaa uusia malleja ihan hulluna ja minusta ainakin näyttää että ne "parannukset" on monesti aika turhia. Lähinnä designia tai sitten esitejargonia mikä ei oikeasti näy kuvanlaadussa välttämättä ollenkaan.
Saappi Kuski kirjoitti:Minusta kannattaa. En halua ostaa kalliimmalla telkkaria vain sen takia että kohta tulee taas uusi malli. Jos kerran vanha malli on hyvä.
Jos tuosta on huolissaan, niin kannattaa ostaa mikä tahansa uusi Pioneerin plasma, koska Pioneer päätti lopettaa tuotannon eli uudempia malleja ei enää tule. Okei, kannattaa se muutenkin sillä nykyinen viimeiseksi jäävä mallisto pesee kaikki muut telkkarit mennen tullen vielä pitkän aikaa.
Itse päädyin taannoin karvalakkimalliin eli PDP-LX5090 ja aina vaan pääsee ihaileva huokaus kun sen napsauttaa päälle. Kuva on aivan käsittämättömän hyvä verrattuna mihin tahansa. Hakekaa omanne nyt kun niitä vielä jostain saa.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02 nyky-Saab BMW 535dAT -06
Vähän samoilla linjoilla edellisen kanssa. Joka ilta joutuu kattelemaan Plasmatelkkaria vain ja ainoastaan sen takia kun _tv-lähetyksen_ kuva on niin pirun hyvä.
Alkuperäisenä aikomuksena oli päätyä Sonyn W/V5000 tms. mutta yllätin itseni ostamassa huomattavasti parempaa telkkaria. Töllökaupassa vaan iski silmään erittäin siedettävä tv-lähetyksen kuvan taso ja olin myytyä. Eikä ole kaduttanut. Laskin, että jos joka ilta tv on auki 3 tuntia, tulee vuodessa pari kymppiä lisää laskua verrattuna lcd-malleihin, joten ei mitään merkitystä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kaikista parhaaltahan sd kuva näyttää vanhassa putkitöllössä. Mitä tästä opimme? Mitä huonompi tekkari, sitä parempi sd kuva, mitä parempi telkkari, sitä paremmmin se näyttää miten HUONO sd kuvan laatu oikeasti on, eli sitä huonompi sd kuva.
No oikeastihan plasman ja lcd:n on molemmissa etunsa ja haittansa. Kuka mihinkin ominaisuuksiin haluaa sitten huomionsa kiinnittää.
Saappi Kuski kirjoitti:Kaikista parhaaltahan sd kuva näyttää vanhassa putkitöllössä. Mitä tästä opimme? Mitä huonompi tekkari, sitä parempi sd kuva, mitä parempi telkkari, sitä paremmmin se näyttää miten HUONO sd kuvan laatu oikeasti on, eli sitä huonompi sd kuva.
No oikeastihan plasman ja lcd:n on molemmissa etunsa ja haittansa. Kuka mihinkin ominaisuuksiin haluaa sitten huomionsa kiinnittää.
Hööö...uudet tv-sarjat näyttää todella hyvältä kaapeliverkossa kunnonhyvin skaalaavalla plasmatelkkarilla. Plasma antaa aika paljon anteeksi rosoisuutta. Muita virheitä ei hyvissä lähetyksissä paljon näy, Kuvien kirkkaus ja värikylläisyys on ihan eri palneetalta verrattuna hyväänkään putkitöllöön. Tervetuloa toteamaan. Itse hankin TV:n nimenomaan tv-kuvan takia. HD-näyttää hyvältä kaikissa hd-töllöissä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Itselläni on käytössä 21" Daewoon putkitöllö. Xbox360 kanssa pelatessa huomaa hyvin, ettei enää oikein ole suunniteltu pelejä pienille telkuille. Teksteistä ei saa sitten mitään selvää. Näin ollen onkin harkinnassa nyt ollut Sonyn V/W5500, joilla hintaeroa on vain 100€. Taitaa tosin olla, että tulee napattua tuo W5500 mukaan.
On meilläkin vielä yksi putki tv, 29" 4/3 Sony vuodelta -95. Mieluummin sitäkin katsoo kuin suurinta osaa halvoista littutelkkareista mitä olen nähnyt.