Saabin tulevaisuus
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saabin tulevaisuus
Esimerkiksi renkaiden vaihdossa mittasin minulla menevän 20 minuuttia / auto. Vaihdan siis tunnissa jokaiseen talviautoon renkaat. Joku firma ilmoitteli vaihtavansa 20 €:lla renkaat. Jos se on yleinen hintataso niin säästän tunnin työssä 60 € verrattuna hienohelmaisempaan lajitoveriini.
Kumma juttu, että en ole joutunut juurikaan viime vuosina viettämään auton kimpussa huolimatta siitä, että seitsemästä uusin on vuodelta 1995. Taitaa olla enemmän pidosta kiinni kuin auton iästä.
Jos mukavuuden halua ja rahaa riittää niin mitä väliä sillä on paljonko auton arvo putoaa? Saattaa tietysti olla siitäkin kiinni, että ajetaan niin kalliilla autolla kuin suinkin on varaa ja arvon säilyminen on tärkeää. Sitä en ymmärrä että pidetään omaan varallisuuteen nähden niin kallista autoa, että joutuu pelkäämään sen arvon alenemaa eikä siksi valita sitä itselle mieluisinta menopeliä.
Muutaman kymmenen euron romulla voi mennä töihin siinä kuin uudella Saabillakin tarkoittamatta sitä, että samasta työstä saisi parempaa palkkaa hän, jolla autoilukulut ovat suuremmat.
Uuden Saabin ostoon vain kaikki joilla ei raha tai ideologia ole esteenä.
Kumma juttu, että en ole joutunut juurikaan viime vuosina viettämään auton kimpussa huolimatta siitä, että seitsemästä uusin on vuodelta 1995. Taitaa olla enemmän pidosta kiinni kuin auton iästä.
Jos mukavuuden halua ja rahaa riittää niin mitä väliä sillä on paljonko auton arvo putoaa? Saattaa tietysti olla siitäkin kiinni, että ajetaan niin kalliilla autolla kuin suinkin on varaa ja arvon säilyminen on tärkeää. Sitä en ymmärrä että pidetään omaan varallisuuteen nähden niin kallista autoa, että joutuu pelkäämään sen arvon alenemaa eikä siksi valita sitä itselle mieluisinta menopeliä.
Muutaman kymmenen euron romulla voi mennä töihin siinä kuin uudella Saabillakin tarkoittamatta sitä, että samasta työstä saisi parempaa palkkaa hän, jolla autoilukulut ovat suuremmat.
Uuden Saabin ostoon vain kaikki joilla ei raha tai ideologia ole esteenä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Saabin tulevaisuus
Tuolla toisessa topicissa oli viitattu tähän Turun Sanomien juttuun. Jatkaa samaa rataa taloussanomien kanssa....
http://www.ts.fi/online/talous/94950.html
http://www.ts.fi/online/talous/94950.html
Re: Saabin tulevaisuus

Usko merkkiin tuntuu olevan hataralla pohjalla GM Finlandin herralla.– Puramme joka tapauksessa Saabin maahantuontia pala palalta meni automerkki kaupaksi jollekin tai ei. Huollot ja korjaukset hoidamme kymmenen vuotta, Nordman kertoo.
Mutta jutun perässä oli hyviä kuvia. Mm. tämä sykähdyttää:

Eteenpäin tilttaava konepelti, lähes puoliympyrän verran kaareva tuulilasi ja waltawa turbo lätkä. Siinä on sitä jotain. Muistan kun pikkupoikana tuon turbo tekstin näkeminen oli suuri tapaus. Sellaista autoa piti lähinä kuuraketista seuraavana.

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus
^ B-kone vieläpä, ja näenkö oikein että on konepeitossa ritilät molemmin puolin?
Re: Saabin tulevaisuus
Tässä taas yksi uutislähde maalailee mustia.
Täytyy mennä talliin istuun tuonne satkuun ja laittaa taustamusaksi jotain kasaria, Ruotsalaista ja lopunajan meinikiä kuten vaikkapa tämä.

Täytyy mennä talliin istuun tuonne satkuun ja laittaa taustamusaksi jotain kasaria, Ruotsalaista ja lopunajan meinikiä kuten vaikkapa tämä.

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Saabin tulevaisuus
mttm kirjoitti:Tuolla toisessa topicissa oli viitattu tähän Turun Sanomien juttuun. Jatkaa samaa rataa taloussanomien kanssa....
http://www.ts.fi/online/talous/94950.html
Aika rankkoja sanoja.– Me päätimme jo viime keväänä, ettei Saabeja oteta vaihdossa kuin erittäin painavista syistä. Siitä voi jo arvata, mitä Saabin jälleenmyyntiarvolle on tapahtunut, eräs autokauppias sanoo.
– Sääli kunniakkaalle merkille, mutta me emme voi harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Saabiin emme koske, toinen autokauppias tuumaa.

#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Saabin tulevaisuus
Ihan hyvä jos/kun maahantuoja vaihtuu GM Finlandista.
Vähän positiivisempia juttuja:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/kl ... 917633.svd
Lyhyesti:
Ruotsi painostaa GM:ää valitsemaan ostajakandidaatin vielä tällävkolla.
GM jatkaa Saabin rahoittamista myös ensivuonna siihen asti kunnes diili on tehty jos potentiaalinen ostajakandidaati löytyy. Jokohan Spykerin aiesopimus julkastaan tällä viikolla?
Saabhan on jo todennakoisesti myynyt assetteja BAICille eli 9-5 ja pre -06 9-3:n.
Spyker vieraili eilen trollhattanissa.
Vähän positiivisempia juttuja:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/kl ... 917633.svd
Lyhyesti:
Ruotsi painostaa GM:ää valitsemaan ostajakandidaatin vielä tällävkolla.
GM jatkaa Saabin rahoittamista myös ensivuonna siihen asti kunnes diili on tehty jos potentiaalinen ostajakandidaati löytyy. Jokohan Spykerin aiesopimus julkastaan tällä viikolla?
Saabhan on jo todennakoisesti myynyt assetteja BAICille eli 9-5 ja pre -06 9-3:n.
Spyker vieraili eilen trollhattanissa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus
Marko A kirjoitti:![]()
Usko merkkiin tuntuu olevan hataralla pohjalla GM Finlandin herralla.– Puramme joka tapauksessa Saabin maahantuontia pala palalta meni automerkki kaupaksi jollekin tai ei. Huollot ja korjaukset hoidamme kymmenen vuotta, Nordman kertoo.
Mutta jutun perässä oli hyviä kuvia. Mm. tämä sykähdyttää:
Eteenpäin tilttaava konepelti, lähes puoliympyrän verran kaareva tuulilasi ja waltawa turbo lätkä. Siinä on sitä jotain. Muistan kun pikkupoikana tuon turbo tekstin näkeminen oli suuri tapaus. Sellaista autoa piti lähinä kuuraketista seuraavana.
Olihan se aika leuhkaa aikanaan tuollainen omistaa, ja vielä mustana.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/12/28731
Kauppalehden aina valpas toimitus tarttuu Turun Sanomien täkyyn ja toitottaa samaa tuomiosanomaa. No, on siinä sentään toimittaja viitsinyt käydä Autotalli.comissa surffaamassa ja katsonut montako saappia ja volvoa sieltä löytyy. Se on sitä tutkivaa juuuurrrnalismia parhaimmillaan
Jos Saabilla olisi joku vähänkään aktiivinen ja munaa omaava maahantuoja, niin melkein voisi jo haastaa tätä haaskalehdistöä oikeuteen liiketoiminnan edellytysten laittomasta mustamaalaamisesta tjsp. Joka päivä kun tuota Saabin tuomion kelloa näemmä pitää kilkuttaa
Kauppalehden aina valpas toimitus tarttuu Turun Sanomien täkyyn ja toitottaa samaa tuomiosanomaa. No, on siinä sentään toimittaja viitsinyt käydä Autotalli.comissa surffaamassa ja katsonut montako saappia ja volvoa sieltä löytyy. Se on sitä tutkivaa juuuurrrnalismia parhaimmillaan

Jos Saabilla olisi joku vähänkään aktiivinen ja munaa omaava maahantuoja, niin melkein voisi jo haastaa tätä haaskalehdistöä oikeuteen liiketoiminnan edellytysten laittomasta mustamaalaamisesta tjsp. Joka päivä kun tuota Saabin tuomion kelloa näemmä pitää kilkuttaa

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
Kenraali Moottorihan yrittää päästä Saabista eroon, joten miksi tehtaan omistaman maahantuojan pitäisi yrittää jotain muuta ? Toisella omistuspohjalla oleva voisikin tehdä jotain muuta. Nykyinen luopuu joka tapauksessa maahantuonnista tapahtui tehtaalle mitä tahansa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Saabin tulevaisuus
Alla Kauppalehden uutinen 10.12.2009:
Epävarmuus brändin tulevaisuudesta on romahduttamassa uusien Saabin myynnin lisäksi myös käytettyjen Saabien kaupan, Turun Sanomat kertoo.
Lehden mukaan varsinaissuomalaisille autokauppiaille Saab ei juurikaan kelpaa.
– Me päätimme jo viime keväänä, ettei Saabeja oteta vaihdossa kuin erittäin painavista syistä. Siitä voi jo arvata, mitä Saabin jälleenmyyntiarvolle on tapahtunut, nimettömänä pysyttelevä autokauppias sanoo lehdelle .
– Me emme voi harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Saabiin emme koske, toinen autokauppias sanoo.
Täysin kuollutta käytettyjen Saabien kauppa tuskin on. Autotalli.comin mukaan Suomessa on myynnissä 324 Saabia. Paljon se ei tosin ole. Samaan aikaan kaupataan esimerkiksi 1 831 Volvoa.
Uusia Saabeja myytiin marraskuussa 25 kappaletta.
**********************************************************
Siten kun 2010 alussa co2 päästöihin/painoon pohjautuva verotus, niin ajoneuvero nousee jokaisella saabistilla väh. 150 eur ja siitä ylöspäin - Otan osaa niille, joilla on esim. 9-5 3.0 V6 AUT alla, pahimmilaan vero nousee 300 euroon.
Epävarmuus brändin tulevaisuudesta on romahduttamassa uusien Saabin myynnin lisäksi myös käytettyjen Saabien kaupan, Turun Sanomat kertoo.
Lehden mukaan varsinaissuomalaisille autokauppiaille Saab ei juurikaan kelpaa.
– Me päätimme jo viime keväänä, ettei Saabeja oteta vaihdossa kuin erittäin painavista syistä. Siitä voi jo arvata, mitä Saabin jälleenmyyntiarvolle on tapahtunut, nimettömänä pysyttelevä autokauppias sanoo lehdelle .
– Me emme voi harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Saabiin emme koske, toinen autokauppias sanoo.
Täysin kuollutta käytettyjen Saabien kauppa tuskin on. Autotalli.comin mukaan Suomessa on myynnissä 324 Saabia. Paljon se ei tosin ole. Samaan aikaan kaupataan esimerkiksi 1 831 Volvoa.
Uusia Saabeja myytiin marraskuussa 25 kappaletta.
**********************************************************
Siten kun 2010 alussa co2 päästöihin/painoon pohjautuva verotus, niin ajoneuvero nousee jokaisella saabistilla väh. 150 eur ja siitä ylöspäin - Otan osaa niille, joilla on esim. 9-5 3.0 V6 AUT alla, pahimmilaan vero nousee 300 euroon.
-*-Elämä on-*-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
No tätä juuri ajoin takaa (sekä tietty ihastelin Kauppalehden alati korkeita standardeja tutkivan journalismin saralla), nykyisellä maahantuojalla ei ole mitään intressejä tehdä asialle mitään, vaikka aihetta olisi enemmän kuin tarpeeksi. Tosin GM-finlandin aiemmatkaan markkinointipyrkimykset, siis ajalta ennen "konkurssihuhuja", Saabin hyväksi eivät ole olleet mitenkään huomattavia...koistha kirjoitti:Kenraali Moottorihan yrittää päästä Saabista eroon, joten miksi tehtaan omistaman maahantuojan pitäisi yrittää jotain muuta ? Toisella omistuspohjalla oleva voisikin tehdä jotain muuta. Nykyinen luopuu joka tapauksessa maahantuonnista tapahtui tehtaalle mitä tahansa.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
Paitsi että taitaa suurin osa noista mennä massaperustaisella verolla, n. 180e 9-5:n ~2100kg kokonaismassalla.nittifemma kirjoitti:**********************************************************
Siten kun 2010 alussa co2 päästöihin/painoon pohjautuva verotus, niin ajoneuvero nousee jokaisella saabistilla väh. 150 eur ja siitä ylöspäin - Otan osaa niille, joilla on esim. 9-5 3.0 V6 AUT alla, pahimmilaan vero nousee 300 euroon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saabin tulevaisuus
Toisin kun esim. Volvo XC90 tms. bensamalleilla, tai muut 2000 luvun alun "ison" bensamoottorin omaavat automallit...?nittifemma kirjoitti: Siten kun 2010 alussa co2 päästöihin/painoon pohjautuva verotus, niin ajoneuvero nousee jokaisella saabistilla väh. 150 eur ja siitä ylöspäin - Otan osaa niille, joilla on esim. 9-5 3.0 V6 AUT alla, pahimmilaan vero nousee 300 euroon.
Mikä siis oli pointtisi?
Vuoden 1999 9-5 SE 3.0V6t verotusmasa (onko se nyt omapaino + kantavuus) on 2110kg, verot tulee olemaan muistaakseni 210€.
EDIT: Tarkistin tuolta: http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvov ... vovero.htm
Vero 2110kg massalla 200,75€.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saabin tulevaisuus
Mitä tohon saasteveroon tulee, niin kyllä se on joka pennin arvoista kun saabilla ajaa.
Eihän noi jobbarit ota rellujakaan vaihdossa. Mutta kukin tekee kauppaa tavallaan. Ite näkisin niin, että sopivalla hinnalla kauppa käy. Ja nyt tilanne on se, että saapin kanssa ei kannata hötkyillä, hinnat ei tästä voi laskea.
Eihän noi jobbarit ota rellujakaan vaihdossa. Mutta kukin tekee kauppaa tavallaan. Ite näkisin niin, että sopivalla hinnalla kauppa käy. Ja nyt tilanne on se, että saapin kanssa ei kannata hötkyillä, hinnat ei tästä voi laskea.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"