Imuilman lämpö?
Imuilman lämpö?
Heps! Haulla etsin mutta ei oikein löytynyt vastaavaa pähkäilyä! Elikkäs minkälaisia arvoja imuilman lämmön pitäis näyttää vs. ulkona vallitseva ilmanlämpö, kun ajellaan alipaineilla? Itselläni sid info käytössä ja imulämpö kylmällä koneella sama kuin ulkona, mutta kun kone lämpeää niin Tair näyttää 10-15 astetta lämpöisempää kuin ulkona. Onko ok!? Mihinkä trionic tarvitsee kyseistä tietoa? Onko vaikutusta ennakkoon? Kun tuntuis että maantieajossa kulutuskin on noussut noin litran/100km. Onko kyseisellä tiedolla vaikutusta kuinka ku vedetään lintta pohjassa? Kiitokset kaikille etukäteen jotka viitsivät valaista kyseistä asiaa.
9-5 Aero-00
Re: Imuilman lämpö?
Eli n. 4-5 astetta lämpösempää kuin ulkona, kun alipaineilla. Eli itsellä jotain häikkää.. Anturissa vika ei ole, koska on uusi ja samaa näyttää vanhan kanssa! Ennen näytti kutakuinkin järkeviä arvoja ja kun nämä sekoilut alko, niin ostin uuden anturin kun luulin vian olevan siinä! Mutta on jossain muualla. Olisko liitin/johdotus heikossa hapessa, kun kerta vastusta mittaa! Kellään ollut samanlaista "oiretta"??
9-5 Aero-00
Re: Imuilman lämpö?
Omassa kolkissa tair pyörii näillä plussa keleillä 10-15c.
Eikös toi ole aikasten normaalia?
Eikös toi ole aikasten normaalia?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Imuilman lämpö?
Mikä on muuten normaali moottorin (jäähdytysveden) lämpötila maantieajossa?
Imuilma näyttää olevan sellaiset 20C ulkoilman lämpötilaa ylempänä. Kuormitettuna toki vähemmän.
Imuilma näyttää olevan sellaiset 20C ulkoilman lämpötilaa ylempänä. Kuormitettuna toki vähemmän.
Re: Imuilman lämpö?
Kiitos, minulla näyttää nykyään olevan muutaman asteen liian vähän (81-83 astetta), täytynee vaihtaa termostaatti.9-5T kirjoitti:83-106 astetta.
Kunhan mainitsin.9-5T kirjoitti:Imuilmaa kysyttiin alipaineella jolloin ei kovin kovaa kuormitusta voi olla.
Re: Imuilman lämpö?
Aamulla kun otin auton roikasta, (ulkona -22c, ehti olla vain 1h roikassa), niin SID näytti Teng 15 ja Tair -15.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: Imuilman lämpö?
imuilman lämpötilan mittaus on ic jälkeen elikkäs mm. ahtimen jälkeen. alipaineellakin ajettaessa ilma kulkee siis parin potentiaalisen "lämmittimen" läpi eli IC ja ahdin.
käytännössä pakosarjassa roikkuva ahdin on varmasti lämmin aina, myös paikalla ollessa varsinkin välijäähy lämpiää mukavasti eli siis heat soakkaa koska sattuu pötköttelemään sämpylässä ilmastoinnin kennon ja syylärin välissä. ko komponentin homma on siirtä lämpöenergiaa joten ei ole kovin ihme että se siirtää sitä kumpaankin suuntaan.
käytännössä pakosarjassa roikkuva ahdin on varmasti lämmin aina, myös paikalla ollessa varsinkin välijäähy lämpiää mukavasti eli siis heat soakkaa koska sattuu pötköttelemään sämpylässä ilmastoinnin kennon ja syylärin välissä. ko komponentin homma on siirtä lämpöenergiaa joten ei ole kovin ihme että se siirtää sitä kumpaankin suuntaan.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Imuilman lämpö?
Käykö näistä mikään 9-5 MY99 B205E imuilman lämpötila-anturiksi, liitin ja kierre muut speksit korvaamaan orkkis 9174442:ta?
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/28
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/28
Ex- Saab 9-5 2.0t -99 Biopower stage 1 By Nappe
Yamaha FZR600 Streetfighter
Yamaha FZR600 Streetfighter