Jep, minullekin puhui työntekijä, joka mittasi saabbaani, että uudet kiinnityslenkit olisi tulossa tai muut vastaavat.
Mitä muuten tykkäsit Sakarias palvelusta ja paikasta? Mielestäni paikka on kaikin puolin muuten huippu, mutta firman pitäjästä on jäänyt pakollakin rahastajan maine minun mieleeni. Se on ainut selvä huono puoli, eli kannattee ehdottomasti pitää oman puolensa.
https://aijaa.com/QQeWVw
Laitetaas nyt tänne vanhaan ketjuun, kun en uutta jaksa tehdä. Autossani on 3" downpipe ja 3"catback putkisto(Jcarlsonin softa),mutta tehoa vain 243hp ja vääntö rajoitettu 360nm uudella softalla, vakio kytkimen takia. Esim bsr lupaa tällä kokoonpanolla noin 270hp. Onko hevoset jo karanneet vihreämmille laitumille ? Autoni on siis 93ss aero 2.0T -03. Mittarissa noin 200tkm. Tartteeko tähän kokoonpanoon vielä isomman välijäähdyttimen ja vahvemman kytkimen, että päästään tuonne 270hp tehoihin?
https://aijaa.com/QQeWVw
Laitetaas nyt tänne vanhaan ketjuun, kun en uutta jaksa tehdä. Autossani on 3" downpipe ja 3"catback putkisto(Jcarlsonin softa),mutta tehoa vain 243hp ja vääntö rajoitettu 360nm uudella softalla, vakio kytkimen takia. Esim bsr lupaa tällä kokoonpanolla noin 270hp. Onko hevoset jo karanneet vihreämmille laitumille ? Autoni on siis 93ss aero 2.0T -03. Mittarissa noin 200tkm. Tartteeko tähän kokoonpanoon vielä isomman välijäähdyttimen ja vahvemman kytkimen, että päästään tuonne 270hp tehoihin?
BSR:n lupaukset on kyllä yleensä hieman yläkanttiin, mutta eikö penkityksen yhteydessä softan tekijällä ollut asiasta mielipidettä, siitä mikä tehoa rajoittaa?
Eri penkeissäkin on keskinäisiä heittoja, osa näyttää enemmän tehoja, osa vähemmän. Suoraan vertailukelpoisia ovat oikeastaan vain samassa penkissä ajetut tulokset ja silloinkin olosuhteiden on syytä olla hyvin samankaltaiset.
Useita omia Saabeja dynottaneena täytyy kyllä sanoa että se on aivan turhaa touhua, jos halutaan vain mitata teho ja vääntö. Hyödyllinnen kapistus se on muutosten toteamiseen ja säätöjen tekemiseen.
Omakohtaiset kokemukset Saabien penkittämisestä:
Ahtopaine eikä toteutunut ilmamassa nouse rullilla sille tasolle mitä ne ovat tieliikenteessä. Aina penkittäjä sanoo että vastusta on rullissa niin että vastaa tiellä ajoa, mutta kuinkas ollakkaan... Kun ei nouse niin ei nouse ja joka kerta on näin. Yksikään penkittäjä missään päin Suomea ei ole saanut minun autoissa ahtopainetta ja toteutunutta ilmamassaa nousemaan sille tasolle mitä ne ovat tieliikenteessä.
Sen vuoksi ihmettelen hieman myös tuota säätämisen onnistumista penkisssä, koska jos vaikka ahtopainetta penkissä puuttuu 0,3-0,5bar kuten omakohtaiset kokemukseni osoittavat, niin kuinka se saadaan sitten säädettyä ns. vajailla paineilla? Koska en ymmärrä, niin kysyn tätä.
Trionic tarvitsee nopeustiedon.. ja kun penkissä takapyörät eivät pyöri niin nopeudeksi tulkitaan 0kmh (T7 ja T8 autot). Onkohan tällä asialla jotain vaikutusta näiden penkityksiin? Itellä ei ainakaan femma ahtanut mitään yli peruspaineen kun ABS-ohjainlaitteen vian vuoksi nopeustieto puuttui trionicilta.
https://aijaa.com/QQeWVw
Laitetaas nyt tänne vanhaan ketjuun, kun en uutta jaksa tehdä. Autossani on 3" downpipe ja 3"catback putkisto(Jcarlsonin softa),mutta tehoa vain 243hp ja vääntö rajoitettu 360nm uudella softalla, vakio kytkimen takia. Esim bsr lupaa tällä kokoonpanolla noin 270hp. Onko hevoset jo karanneet vihreämmille laitumille ? Autoni on siis 93ss aero 2.0T -03. Mittarissa noin 200tkm. Tartteeko tähän kokoonpanoon vielä isomman välijäähdyttimen ja vahvemman kytkimen, että päästään tuonne 270hp tehoihin?
BSR:n lupaukset on kyllä yleensä hieman yläkanttiin, mutta eikö penkityksen yhteydessä softan tekijällä ollut asiasta mielipidettä, siitä mikä tehoa rajoittaa?
Tehoa tässä rajoittaa lähinnä polttoaine (eli nakutus). Etanolilla päästäisiin tuohon 270hv lukemaan, bensalla ei. Mainoslukemat voi jättää omaan arvoonsa, ne on kyllä penkissä nähty mikä on totuus eikä myöskään yhden vedon haamutulos dynossa merkitse mitään jos kadulla se teho on käytettävissä muutaman sekunnin ajan jonka jälkeen tipahtaa lämpökuorman ja nakutuksen takia jopa alemmas kuin kohtuudella säädetyssä.
Lisäksi kuten jo mainittu niin dynojen väliset heitot on helposti 10% haarukassa joten vertailua ei ole järkeä tehdä kuin samassa dynossa eri vetojen välillä. Tässä ko. penkissä on vakio 9-3 Aerosta mitattu 203hv.
Mitä tuohon kuormitukseen tulee, niin inertia harvoin riittää mutta hyvin ohjatulla jarrulla kuormitus saadaan riittäväksi. Tässäkin tapauksessa ahdot nousee siihen mihin vakioahdin pystyy. Vääntöähän saisi lisää jos olisi kytkin joka pitää.
Lisää tehoja saa helpoiten vaihtamalla etanoliin, jos bensalla jatkaa niin vaihtolistalla olisi cooleri.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com