GM:n konkurssi lähellä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

mursu kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Eiköhän Saab klubeista löydy Saabisteja jotka haluaa ostaa Saabien eikä volkkaria vaikka se sattuisi olemaan parempi.
Mikä vika nykyisissä Saabeissa on tai oletko Saabisti vain kun mallit on tuoreita?
http://koti.mbnet.fi/tjh/Saab/Aero/Aero%20012.jpg jos esim. tätä saisi Länsi-Auton hyllystä 0km ajettuna, niin olisin hyvinkin valmis ostamaan "uuden auton".

Uudet mallit eivät vaan kiinnosta. Mielestäni ne ovat mauttomia, näyttävät liikaa Opelilta, jotkut jopa suorastaan rumia... ja se mikä tärkeintä, eivät herätä naapurissa kateutta.

Saab olisi mielestäni kaivannut jotain muuta kromista askarreltuja silmälaseja.
Herättäisikö tuo naapurissa kateutta? Ei ainakaan minussa, jos naapurini tuollaisen omistaisi... Mutta niinhän se on, että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Azanovix kirjoitti: Herättäisikö tuo naapurissa kateutta? Ei ainakaan minussa, jos naapurini tuollaisen omistaisi... Mutta niinhän se on, että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
Tottakai herättäisi kateutta, kun tietäisit, että naapurillasi on 70.000 euron erikoissarjana valmistettu nelivetoinen bensapihi hybridi, turvallisuuden ja urheilullisuuden ikoni, Saab 9-00 AeroX, vm.2010.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja RacerX »

Kuvia liikkeelle jotta lapsemmekin saavat näitä kaunokaisia tulevaisuudessa. Ellei auta niin sit tämä kuvakollaasi päätynee 100 vuoden päästä jonkun rikkaan autofriikkisheikin seinälle Saabin tämänhetkisellä hinnalla koristeeksi.

Kuvia menemään MARS MARS

"ao teksti lainattu rescue saabin sivuilta"

But we still believe that SAAB should and could be rescued - let's send another signal to Detroit, Trollhattan and the world. Mail us your image to yourimage@rescue-saab.com, and we will build a huge mosaic image showing how many faces stand behind the idea.

We count on you, once again.

Regards, the Rescue-Saab team
Michael Hesse
President
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

mursu kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Eiköhän Saab klubeista löydy Saabisteja jotka haluaa ostaa Saabien eikä volkkaria vaikka se sattuisi olemaan parempi.
Mikä vika nykyisissä Saabeissa on tai oletko Saabisti vain kun mallit on tuoreita?
http://koti.mbnet.fi/tjh/Saab/Aero/Aero%20012.jpg jos esim. tätä saisi Länsi-Auton hyllystä 0km ajettuna, niin olisin hyvinkin valmis ostamaan "uuden auton".

Uudet mallit eivät vaan kiinnosta. Mielestäni ne ovat mauttomia, näyttävät liikaa Opelilta, jotkut jopa suorastaan rumia... ja se mikä tärkeintä, eivät herätä naapurissa kateutta.

Saab olisi mielestäni kaivannut jotain muuta kromista askarreltuja silmälaseja.
Huoh :cry: Kunpa tuollaisia vielä saisikin uutena ja jollakin modernilla moottorilla.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olli Kinaret kirjoitti:
mursu kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Eiköhän Saab klubeista löydy Saabisteja jotka haluaa ostaa Saabien eikä volkkaria vaikka se sattuisi olemaan parempi.
Mikä vika nykyisissä Saabeissa on tai oletko Saabisti vain kun mallit on tuoreita?
http://koti.mbnet.fi/tjh/Saab/Aero/Aero%20012.jpg jos esim. tätä saisi Länsi-Auton hyllystä 0km ajettuna, niin olisin hyvinkin valmis ostamaan "uuden auton".

Uudet mallit eivät vaan kiinnosta. Mielestäni ne ovat mauttomia, näyttävät liikaa Opelilta, jotkut jopa suorastaan rumia... ja se mikä tärkeintä, eivät herätä naapurissa kateutta.

Saab olisi mielestäni kaivannut jotain muuta kromista askarreltuja silmälaseja.
Huoh :cry: Kunpa tuollaisia vielä saisikin uutena ja jollakin modernilla moottorilla.
Onhan tuo todella tyylikäs auto! Kuten jo ylhäällä, eli uudella modernilla tekniikalla kunnioittain tuota vanhaa OG900sta sen korilla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Kahden edellisen viestin perusteella huomaa sen että retromalleille olisi todellakin vielä kysyntää... varsinkin jos pistäisi keulalle nykyaikaisen koneen.

Tehdäänhän kuplaa ja ladaakin samassa vanhassa kuosissa, miksei Saabia? Miksi pyörä pitää joka vuosi keksiä uudelleen?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

mursu kirjoitti:Kahden edellisen viestin perusteella huomaa sen että retromalleille olisi todellakin vielä kysyntää... varsinkin jos pistäisi keulalle nykyaikaisen koneen.
Mikäli Saab menee GM:n hoivissa vielä jatkossakin, niin retromallia voidaan hyvinkin odotella. Nimittäin arviolta 5-10 vuotta liian myöhään ja muutenkin menestysmahdollisuudet tapettuina markkinoiden kannalta epärelevantteilla ratkaisulla (ref diesel/neliveto/automaatti yhdistelmän puute 9-3X:stä jne)...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

mursu kirjoitti:Kahden edellisen viestin perusteella huomaa sen että retromalleille olisi todellakin vielä kysyntää... varsinkin jos pistäisi keulalle nykyaikaisen koneen.
Eipä se T16 pahasti ajastaan jäänyt olisi vieläkään, Trionic ja DI voisi toki olla kivat. Enemmän kaipaisi nykyaikaisia vaihteistoja.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Juha96 kirjoitti:
mursu kirjoitti:Kahden edellisen viestin perusteella huomaa sen että retromalleille olisi todellakin vielä kysyntää... varsinkin jos pistäisi keulalle nykyaikaisen koneen.
Eipä se T16 pahasti ajastaan jäänyt olisi vieläkään
No on se, jos ihan rehellinen pitäisi olla.

Nappisilmä ysikutonen uuden teknologian pikkudieselillä olisi hyvä retro :)
900C -86
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja mursu »

ASTech kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:
mursu kirjoitti:Kahden edellisen viestin perusteella huomaa sen että retromalleille olisi todellakin vielä kysyntää... varsinkin jos pistäisi keulalle nykyaikaisen koneen.
Eipä se T16 pahasti ajastaan jäänyt olisi vieläkään
No on se, jos ihan rehellinen pitäisi olla.

Nappisilmä ysikutonen uuden teknologian pikkudieselillä olisi hyvä retro :)
Kolmen kahden edellisen viestin jälkeen tulleen kolmen viestin jälkeen moni on kiinnostunut retromalleista. Olisiko siinä Saabin pelastus?

Olisin 2kk sitten maksanut käytetyistä Viggenin puskureista 1600e, hävisin huutokaupan. Aarvatkaa paljonko maksaisin tuliterästä Viggenistä nahkajakkaroilla?

Moni 70-luvulla Saabilla ajellut on nyt enemmän rahoissaan kuin ikinä... olisiko siinä Saabin pelastus?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Eski »

96 retromalli olisi pitänyt tehdä noin kymmenen vuotta sitten kilpailemaan uuden minin, kuplan, PTcruiserin ynnä muiden vastaavien kanssa. Jos nyt joku aikuisten oikeasti väittää, että olisi valmis ostamaan uuden og-satkun, jos niitä olisi saatavilla, niin kannattaa ehkä muistaa että 80-90 luvun taitteessa Saab oli valtavissa taloudellisissa vaikeuksissa ja tuollon vanhentunut 900 ei enää käynyt kaupaksi... Jos GM ei olisi tuolloin "pelastanut" Saabia, niin ainakaan og-satkua (ja tonnaria) myymällä ei taatusti olisi näinkään pitkälle selvitty.

Eski
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Eski kirjoitti:96 retromalli olisi pitänyt tehdä noin kymmenen vuotta sitten kilpailemaan uuden minin, kuplan, PTcruiserin ynnä muiden vastaavien kanssa. Jos nyt joku aikuisten oikeasti väittää, että olisi valmis ostamaan uuden og-satkun, jos niitä olisi saatavilla, niin kannattaa ehkä muistaa että 80-90 luvun taitteessa Saab oli valtavissa taloudellisissa vaikeuksissa ja tuollon vanhentunut 900 ei enää käynyt kaupaksi... Jos GM ei olisi tuolloin "pelastanut" Saabia, niin ainakaan og-satkua (ja tonnaria) myymällä ei taatusti olisi näinkään pitkälle selvitty.

Eski
Talousvaikeudet eivät poista sitä totuutta, että satku on komein saab malli.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Mutta vain 3-ovisena.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Transit l2h1 300m180 -12 (ka)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllä nämä saabistien "ostaisin jos olisi rahaa, tilaa, uusia malleja, vähemmän ruostetta" lauseet on niin nähty ja kuultu. Tuskinpa muutama pussihousu, jotka ostaisivat uuden og900:n saabbia pelastaisivat.

Jos haluatte uuden og900:n niin miksi ette tee/teetä? Kyllä sitä 30ke:llä (jonka vähintään tuollainen uusiomalli maksaisi suomessa) aika paljon sitä autoa saa uusittua ja rempattua, sekä renkaita pyörittämään vaikka joka nurkasta ja lähes minkälaisilla tehoilla tahansa varustettuna.

Ei muutakun foorumilta pois surkuttelemasta ja ostamaan vanha 900 nettiautosta. Ja jos itsellä on peukalo keskellä kämmentä, kysymään autopajalta mitä maksaa. Ja rahallahan saa...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

mursu kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Eiköhän Saab klubeista löydy Saabisteja jotka haluaa ostaa Saabien eikä volkkaria vaikka se sattuisi olemaan parempi.
Mikä vika nykyisissä Saabeissa on tai oletko Saabisti vain kun mallit on tuoreita?
http://koti.mbnet.fi/tjh/Saab/Aero/Aero%20012.jpg jos esim. tätä saisi Länsi-Auton hyllystä 0km ajettuna, niin olisin hyvinkin valmis ostamaan "uuden auton".

Uudet mallit eivät vaan kiinnosta. Mielestäni ne ovat mauttomia, näyttävät liikaa Opelilta, jotkut jopa suorastaan rumia... ja se mikä tärkeintä, eivät herätä naapurissa kateutta.

Saab olisi mielestäni kaivannut jotain muuta kromista askarreltuja silmälaseja.
Ja maksaisit 50ke+ tosta? Käsittämätöntä paskanjauhantaa koko threadi. Pussihousut rassaa muutaman satasen kinnereitä ja horisee että näitä pitäs tehä lisää. Voin olla melko varma että ne retrosatkut jää kauppaan jos niitä tehtäs.
Vastaa Viestiin