Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Kuten tuossa toisaalla jo sanoin; Ruotsalaiset rahapiirit eivät anna lopettaa :saab:n valmistusta ja merkkiä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Onko siellä tarpeeksi rahaa?Firges9000 kirjoitti:Kuten tuossa toisaalla jo sanoin; Ruotsalaiset rahapiirit eivät anna lopettaa :saab:n valmistusta ja merkkiä.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
On, jos vain päättävät käyttää sitä.Ässä kirjoitti:Onko siellä tarpeeksi rahaa?Firges9000 kirjoitti:Kuten tuossa toisaalla jo sanoin; Ruotsalaiset rahapiirit eivät anna lopettaa :saab:n valmistusta ja merkkiä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Sormet ja varpaat ristissä.....
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Ei auta mikään. Ei edes raha. GM on vuosien mittaan pilkkonut saabista erilleen tärkeät teknologiset alueet omiin firmoihin. Nyt kaatuu vaan viimeinen torso.
Luultavaa on että esim göteborgin lootatehdas jatkaa GM:n alla kuten myös Trionic:n kehityksestä vastannut putiikki. Ihan normi toimenpide, ostetaan putiikki, siirretään siitä hyödylliset osat erilleen ja annetaan lopun upota.
Luultavaa on että esim göteborgin lootatehdas jatkaa GM:n alla kuten myös Trionic:n kehityksestä vastannut putiikki. Ihan normi toimenpide, ostetaan putiikki, siirretään siitä hyödylliset osat erilleen ja annetaan lopun upota.
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Taitaa olla Jouni kovin oikeassa. Ruotsin rahakkaat pitäisivät lähinnä torson ja brändin pystyssä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Jep, esim. tämän uuden 9-5:n valmistaminen on niin vahvasti kiinni GM:ssä (opelissa), että sen valmistaminen irti GM:stä on käytännössä mahdotonta. Uuden omistajan olisi ostettava valtaosa auton komponenteista GM:ltä jolloin kenraali moottorilla on melko hyvä peukaloruuvi, ettei 9-5 kilpaile esim. opel insignian ostajista. Kuinka moni tämän palstan lukjoista olisi nyt valmis ostamaan uuden 9-5:n omalla rahalla esim. hintaan 60.000 euroa? Myös patenttien kanssa voisi kuvitella olevan melkoinen sotku, koska nyky-saabien kanssa yhteneväistä tekniikkaa ja komponentteja on useassa GM-merkissä...
GM ajoi hölmöilyllään ja hidastelullaan Saabin umpikujaan. Jos mallistoa olisi kehitetty järkevästi, tehty esim. retro-96, AeroX-urheiluauto ja ennenkaikkea uudistettu nykyistä mallistoa nopeammin, oltaisiin todennäköisesti eri tilanteessa. Esim. uuden 9-3:n farmarimallin kanssa tupeksittiin liian pitkään, jolloin moni saabisti vaihtoi merkkiä koska Saabilla ei ollut sopivaa korimallia tarjolla. GM:n olisi pitänyt satsata selvästi enemmän Saabin, mutta nyt tehtiin vain välttämätön ja lisäksi vielä kirjanpidollisilla kikkailuilla Saabin valmistus pidettiin tappiollisena.
Uskoisin, että jos vielä joskus tullaan valmistamaan uusia Saab-merkkisiä autoja irti GM:stä, niin homma on aloitettava puhtaalta pöydältä täysin uudella automallilla.
Eski
GM ajoi hölmöilyllään ja hidastelullaan Saabin umpikujaan. Jos mallistoa olisi kehitetty järkevästi, tehty esim. retro-96, AeroX-urheiluauto ja ennenkaikkea uudistettu nykyistä mallistoa nopeammin, oltaisiin todennäköisesti eri tilanteessa. Esim. uuden 9-3:n farmarimallin kanssa tupeksittiin liian pitkään, jolloin moni saabisti vaihtoi merkkiä koska Saabilla ei ollut sopivaa korimallia tarjolla. GM:n olisi pitänyt satsata selvästi enemmän Saabin, mutta nyt tehtiin vain välttämätön ja lisäksi vielä kirjanpidollisilla kikkailuilla Saabin valmistus pidettiin tappiollisena.
Uskoisin, että jos vielä joskus tullaan valmistamaan uusia Saab-merkkisiä autoja irti GM:stä, niin homma on aloitettava puhtaalta pöydältä täysin uudella automallilla.
Eski
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Jepulista. Palattava kiltisti lähtöruutuun. Teknologiaa on luotava ruotsissa ja suomessa yliopistoissa, näitä innovaatioita varten pitää olla pohjoismainen autotehdas. Uskoisin että pohjoismaisiin arvoihin pohjautuvalle autolle on sen verta tilausta että sitä kannattaa tehdä kannattavasti. Tämä tarvii kuitenkin paljon pääomaa ja järkevät yhteistyökumppanit. Ehkä se aika tulee, tai sitten ei.Eski kirjoitti: Uskoisin, että jos vielä joskus tullaan valmistamaan uusia Saab-merkkisiä autoja irti GM:stä, niin homma on aloitettava puhtaalta pöydältä täysin uudella automallilla.
Eski
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Jos tiisseli anjovis maksaa 50 000e , niin onko iso ja turvallinen uutuus edustusauto paha hinnaltaan jos se maksaa 60 000e ?Eski kirjoitti:Jep, esim. tämän uuden 9-5:n valmistaminen on niin vahvasti kiinni GM:ssä (opelissa), että sen valmistaminen irti GM:stä on käytännössä mahdotonta. Uuden omistajan olisi ostettava valtaosa auton komponenteista GM:ltä jolloin kenraali moottorilla on melko hyvä peukaloruuvi, ettei 9-5 kilpaile esim. opel insignian ostajista. Kuinka moni tämän palstan lukjoista olisi nyt valmis ostamaan uuden 9-5:n omalla rahalla esim. hintaan 60.000 euroa? Myös patenttien kanssa voisi kuvitella olevan melkoinen sotku, koska nyky-saabien kanssa yhteneväistä tekniikkaa ja komponentteja on useassa GM-merkissä...
GM ajoi hölmöilyllään ja hidastelullaan Saabin umpikujaan. Jos mallistoa olisi kehitetty järkevästi, tehty esim. retro-96, AeroX-urheiluauto ja ennenkaikkea uudistettu nykyistä mallistoa nopeammin, oltaisiin todennäköisesti eri tilanteessa. Esim. uuden 9-3:n farmarimallin kanssa tupeksittiin liian pitkään, jolloin moni saabisti vaihtoi merkkiä koska Saabilla ei ollut sopivaa korimallia tarjolla. GM:n olisi pitänyt satsata selvästi enemmän Saabin, mutta nyt tehtiin vain välttämätön ja lisäksi vielä kirjanpidollisilla kikkailuilla Saabin valmistus pidettiin tappiollisena.
Uskoisin, että jos vielä joskus tullaan valmistamaan uusia Saab-merkkisiä autoja irti GM:stä, niin homma on aloitettava puhtaalta pöydältä täysin uudella automallilla.
Eski
Auto , jossa on viimeisin tekniikka.
Sen se varmaan maksaisi muutenkin.
Jos olisin ostamassa ja olisi rahaa , niin ostaisin !
Viimeksi muokannut Kapteeni Aika, Su Joulu 20, 2009 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Jos -tuotanto jatkuu, niin kannattaisi rakentaa :saab:ja, eikä mitään Obeliskeja
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Aika moni kuitenkin saattaa verrata sitä tähän:Kapteeni Aika kirjoitti:
Jos tiisseli anjovis maksaa 50 000e , niin onko iso ja turvallinen uutuus edustusauto paha hinnaltaan jos se maksaa 60 000e ?
Auto , jossa on viimeisin tekniikka.
Sen se varmaan maksaisi muutenkin.
Jos olisin ostamassa ja olisi rahaa , niin ostaisin !
Jos joku ehkä saattaisi ostaa, jos voittaisi lotossa, ei ehkä riitä tässä tapauksessa...Opel Insignia 4-ovinen
Alkaen € 25 786,55
Opel Insignia on tyylikäs sedan, jossa on klassinen porrasperä.
Eski
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Eikös yhtiöitetyllä Saabilla ja GM:llä ole juuri uusi sopimus GM-yhteystyöstä tekniikan suhteen? Tuollaisesta oli puhetta kun Saabin myyntiprosessi alkoi. Tämä helpottaa huomattavasti jatkoa, käytetään sopimuksen puitteissa GM:n osia, mutta voidaan hiljalleen siirtää katseet muualle. Ja mikäs estää silti tekemästä yhteistyötä GM:n kanssa vaikka omistaja vaihtuisikin. Samanlaisia kuvioita on monien merkkien välillä.
Toivottavasti GM nyt vihdoin hyväksyy tuon Spykerin tarjouksen.
Toivottavasti GM nyt vihdoin hyväksyy tuon Spykerin tarjouksen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Hmm... Olisko vielä Saabin viimoinen oljenkorsi....
Niinpä, jos päättävät sijoittaa kannattamattomaanFirges9000 kirjoitti:On, jos vain päättävät käyttää sitä.Ässä kirjoitti:Onko siellä tarpeeksi rahaa?Firges9000 kirjoitti:Kuten tuossa toisaalla jo sanoin; Ruotsalaiset rahapiirit eivät anna lopettaa :saab:n valmistusta ja merkkiä.