Juu tänään tulleessa Tekniikan Maailmassa on komea aukeaman juttu Sport-Hatchistä, ja kuulemma uudessa Tuulilasissakin on jotain "läppää" ko autosta..Tulee kyllä SaabFriikkinä hyvä fiilis kun huomioidaan muitakin kuin corollan kromilistojen detaljimuutoksia välillä..
Niin jos jollain on tuo tuulilasin juttu, ja pystyis joustaan sen verran että skannais sen niin yv:tä kiitos, (niin annan mailin) vois käyttää nekin irtonumerorahat washer fluid level low uikutuksen lopetattamiseen sidin näytöltä
vastavuoroisesti multa saa ton teknarin jutun kyllä
ainiin ja tänään näytti ainakin turkkarissa olevan oikein värimainos tosta 9-3 ss:n ei turbomallista..toivotaan että kauppa käy
Saab Suomenkin autolehdissä
Saab Suomenkin autolehdissä
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
voit lukea tuulilasia
http://www.tuulilasi.fi
ja täällä saabbi sivu
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=033
http://www.tuulilasi.fi
ja täällä saabbi sivu
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=033
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Joo, kyllä mä tolla sivustolla käyn ajoittain, mutta kun tuo lehden kustannus ja julkaisu on kuitenkin kaupallista toimintaa ja A-lehdet ei ole nettilukuaikaa kehittänyt ei noita uusimman lehden kokonaisia artikkeleita ole luettavavissa netistä, pienempiä uutisia kyllä..siksi tota saab juttua kaipailin..masas kirjoitti:voit lukea tuulilasia
http://www.tuulilasi.fi
ja täällä saabbi sivu
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=033
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Re: Saab Suomenkin autolehdissä
Saabin mediatiedote 9-3SS vaparistapertti666 kirjoitti: Juu tänään tulleessa Tekniikan Maailmassa on komea
ainiin ja tänään näytti ainakin turkkarissa olevan oikein värimainos tosta 9-3 ss:n ei turbomallista..toivotaan että kauppa käy
Uusi 1,8i-moottori Saab 9-3 Sport Sedan -mallistoon
Täysi valikoima moottoreita
Saab 9-3 Sport Sedania on runsaan vuoden aikana maailmanlaajuisesti rekisteröity yhteensä lähes 70 000 kappaletta. Sport Sedan -moottorimallisto tarjoaa nyt entistä enemmän vaihtoehtoja uuden vapaastihengittävän 1,8 litran moottorin ansiosta. Se täydentää nykyistä 110 (150), 129 (175) ja 155 kW:n (210 hv:n) 2,0 litran turbomoottorien ja 92 kW:n (125 hv:n) 2,2 TiD-moottorin valikoimaa.
Moottorin 90 kW (122 hv), 16-venttiiliä, suorasytytys, kevytmetallinen sylinterinkansi ja moottorin välittömässä läheisyydessä oleva katalysaattori tuottavat erinomaisen polttoainetalouden, pienet päästöt ja vaikuttavan suorituskyvyn.
Elektronisen kaasuläpän ja muuttuvapituuksisten imusarjojen avulla insinöörit ovat voineet säilyttää Saabille ominaisen suorituskyvyn – vahvan väännön matalilla ja keskikierroksilla – joka antaa vähintään 90 prosenttia vääntömomentista (167 Nm) alueella 2 400–5 700 r/min.
Kahden vuoden tai 30 000 km:n huoltoväli ja alemmat vakuutusmaksut pienentävät Saab 9-3 1.8 i -mallin käyttökustannuksia. Vakiovarusteinen sähköhydraulinen ohjaustehostin alentaa myös polttoaineen kulutusta.
Yhdistetty polttoaineen kulutus 7,9l/100 km on myös jonkin verran pienempi kuin 110 kW:n (150 hv:n) turbomoottorissa. Kiihtyvyys 0–100 km/h on 11,5 s, moottori reagoi nopeasti kaasupolkimen liikkeisiin ja ajo tuntuu urheilulliselta.
Uusi moottori on tarjolla vain käsivalintaisen vaihteiston yhteydessä. Toimitukset asiakkaille alkavat joulukuussa.
Hinta:
Saab 9-3 Sport Sedan 1.8i Linear 31 390 EUR + toimituskulut
Tekniset tiedot, suoritusarvot ja kulutuslukemat
Moottori:
1796 cm_. 4 sylinteriä. Rivimoottori. Alumiininen sylinterikansi, sylinteriryhmä valurautaa.
DOHC, 16 venttiiliä. Vapaastihengittävä. Suorasytytys.
Poikittain asennettu, tuettu hydraulisin vaimentimin.
Suurin teho:
90kW (122 hv) / 5 800 r/min
Suurin vääntö-momentti:
167Nm / 3 800 r/min
Halkaisija/iskun pituus:
80,5/88,5 m
Puristussuhde:
10,5: 1
Sytytys/Poltto-aineen suihkutus:
Siemens
Suorasytytys
Monipiste-suihkutus
Suorituskyky 0–100 km/h:
11,5 s
Suorituskyky 60–100 km/h IV-vaihteella:
10,5 s
Suorituskyky 80–120 km/h V-vaihteella:
15,5 s
Huippunopeus:
200 km/h
Kulutus* (l/100km) Kaupunkiajo:
10,7
Kulutus* (l/100km) Maantieajo:
6,2
Kulutus* (l/100km) Yhdistetty:
7,9
CO_(g/km):
189
* Alustavat arvot
Toi "vaikuttava suorituskyky" ja noi muut adjektiivit kuulostaa turbomiehestä vähän siltä kuin niitä olisi ollut vääntämässä aikanaan esim Lujaa Laatu Lada - mainontaa tehneet kaverit
Jotain noista lauseista oli mun mielestä suoraan tossa "MORE NEWS" otsikoidussa lehtimainoksessakin
Jotain noista lauseista oli mun mielestä suoraan tossa "MORE NEWS" otsikoidussa lehtimainoksessakin
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Re: Saab Suomenkin autolehdissä
...ai että mua hymyilyttää...
Moottorin 90 kW (122 hv), 16-venttiiliä, suorasytytys, kevytmetallinen sylinterinkansi ja moottorin välittömässä läheisyydessä oleva katalysaattori tuottavat erinomaisen polttoainetalouden, pienet päästöt ja vaikuttavan suorituskyvyn.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Tuntuu että jotkut valmistajat(esim Alfa) unohtavat vapari koneiden pressitiedotteissa kertoa että kun he puhuvat luokkansa parhaasta ja tehokkaimmasta niin turboja ei lasketa mukaan.
Tai sitten se "luokka" todellakin tarkoittaa nimenomaa vapareita.
Lehtien scannaus nettiin ei taida olla täysin laillista?
Tai sitten se "luokka" todellakin tarkoittaa nimenomaa vapareita.
Lehtien scannaus nettiin ei taida olla täysin laillista?