Morjens!
Pahalta näyttää, että -92 2,3 i16:n punainen kasetti takkuaa. Toisinaan käynnistys kestää tolkuttoman pitkään ja lähtee täristen vajailla sylintereillä käyntiin, aivan kuin saisi vain kipinän silloin ja toisen tällöin. Asentotunnistin vaihdettu ja bensapumppukin samalla kun auto kerran oli tallissa. Mutta itse asiaan: Kasetti lie alkuperäinen kiinteällä piuhalla varustettu kun taas korvaavat kasetit päätyliitin-malleja. Sopiiko välikaapeli uudemmasta mallista sellaisenaan vai onko tilattava varaosakaapeli Elkpartsilta( http://www.elkparts.com/saab-9000-m8598 ... .p734.html ) tai PFS:ltä( http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1412 ) ja mikä sovitin on tässä kyseessä http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2266 ?
Jos siis ostan varakasetin niin mitä muuta tarvitsen?
t. Vesku
DI-kasettiongelmaa?
Re: DI-kasettiongelmaa?
Ostat jonkun noista kaapeleista ja uuden kasetin. Uuden kasetin mukana ei tule mitään välijohtoja. Kiinteäjohtoisia kasetteja ei tehty kovin montaa vuotta, myöhemmissä autoissa on suoraan johtosarjassa kasetin päätyyn käyvä liitin, eikä muunnoskaapeleita tarvita.
1412 on kai alkuperäinen varaosa, 2266 sitten tarvikemallinen johto.
1412 on kai alkuperäinen varaosa, 2266 sitten tarvikemallinen johto.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: DI-kasettiongelmaa?
Ensin kiitos ja sitten 1. jatkokysymys: -89->-92 liittimellinen DI-piuha käynee purkuautosta suoraan liittimelliseen punaiseen kasettiin, mutta onko uudemmissa erilainen vaiko samanlainen johto kuin vanhassa? Eli siis: minkä vuosimallin purkuauton konepellin alta löytyy tonnikalaani sopivaa piuhaa?
Vesku
Vesku