Uusi Saab 9-5

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Poy »

Edit: Eipä ollutkaan
Viimeksi muokannut Poy, Ma Joulu 21, 2009 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Oisko lastenistuimen pehmusteet?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Money For Nothing kirjoitti:
Jyrchi kirjoitti:
vjbremer kirjoitti: Kuva
Mitä sitä jalankulkijoilla ja lapsilla, kuskin turvallisuudessa voitti ja on turvallisin auto kautta aikojen!
Niin jos taas halutaan katsoa vaan tuota kuskin turvallisuutta niin löytyy sieltä parempiakin :wink:
Yksi löytyy: Chevrolet Chevrolet Cruze 96% vs 9-5 94%. Mahtaakohan Trollhattanin porukalla olla mitään tekemistä tuon chevroletin tuloksen kanssa...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Yksi löytyy: Chevrolet Chevrolet Cruze 96% vs 9-5 94%. Mahtaakohan Trollhattanin porukalla olla mitään tekemistä tuon chevroletin tuloksen kanssa...
Ja löytyy toinenkin: Opel Astra 95%
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

No varmaan on jollain hyttysenpaskan kokoisilla astroilla ja cruzeilla jotain tekemistä ison edustusauton tulosten kanssa. Aivan perusasia noita tuloksia verratessa:
http://www.euroncap.com/Content-Web-Pag ... -cars.aspx

Tän ne vähitellen osavaat jo tuolla suomi24:n puolellakin... :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Henkka #2283 kirjoitti:No varmaan on jollain hyttysenpaskan kokoisilla astroilla ja cruzeilla jotain tekemistä ison edustusauton tulosten kanssa. Aivan perusasia noita tuloksia verratessa:
http://www.euroncap.com/Content-Web-Pag ... -cars.aspx

Tän ne vähitellen osavaat jo tuolla suomi24:n puolellakin... :D
Täytyy kyllä sanoa että eihän tuossa ole oikein järkeä. Minkä takia pisteet ei ole keskenään verrattavissa riippumatta auton kokoluokasta.

"Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable."
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

vjbremer kirjoitti: Täytyy kyllä sanoa että eihän tuossa ole oikein järkeä. Minkä takia pisteet ei ole keskenään verrattavissa riippumatta auton kokoluokasta.
Arvauksia kummalle käy huonommin kolarissa:
Joku 1100kg pikkuauto jolla ***** tähteä EuroNCAPista vs. 1800kg painava isompi perheauto, jolla vaikkapa **** tähteä EuroNCAPista?

Fysiikan lakeja ei edes EuroNCAP tähdet / pisteet kumoa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

V.J.S kirjoitti:
vjbremer kirjoitti: Täytyy kyllä sanoa että eihän tuossa ole oikein järkeä. Minkä takia pisteet ei ole keskenään verrattavissa riippumatta auton kokoluokasta.
Arvauksia kummalle käy huonommin kolarissa:
Joku 1100kg pikkuauto jolla ***** tähteä EuroNCAPista vs. 1800kg painava isompi perheauto, jolla vaikkapa **** tähteä EuroNCAPista?

Fysiikan lakeja ei edes EuroNCAP tähdet / pisteet kumoa.
Paippinen ehti eka...

Tosiaan kun törmäytettävä auto ajetaan seinään, on tulos vertailukelpoinen vain vastaavaa vastan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tulisi aikas kalliiksi "tähdittää" ja testata keskenään törmäyttämällä kaikki mahdolliset autojen kokoluokat ja mallit keskenään. Johonkin se raja on vedettävä ja kylmä luonnonlaki on että törmäyksessä kevyemmän ja pienemmän käy huonommin. (tai lähinnä niiden matkustajien jotka törmäyksen jälkeen joutuvat sisäelimineen vielä kiihtymään vastakkaiseen suuntaankin.)
Mepis
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 00:20

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Mepis »

Ja lisäksi on pikkuautoille markkinointimielessä edullisempaa, että nekin voivat saada hyvät "tähdet". Jos jaettaisiin jotain absoluuttisia turvatähtiä (esim. vertailukohtana törmäys rekan kanssa), niin voisi olla esimerkiksi
-uusi 9-5, 4 tähteä
-Octavia, 3 tähteä
-Astra, 2 tähteä
-Smart, 1 tähti

Antaisi ostajalle paremman kuvan siitä minkätasoista turvaa on saamassa. Vaikka ei se ihan noin yksioikoista tietystikään ole.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Ruman näköiseksi meni kartanovolvo kun keulaan tömäytettiin Renault Modus. Modus käytti Volvoa törmäysvyöhykkeenään ja tunkeutui syvälle muuttamatta kuitenkaan omaa muotoaan pahasti. Tuossa Moduksen kyytiläisiä pelastaa se että Volvon keula antoi paljon periksi ja Relllu pääsi syvälle hidastuen hitaammin, Volvon kyytiläisiä tuo ei toki paljon auta.

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Seinää vasten on eri asia toki. Paino voi jotain auttaa mutta heikoilla on isokin auto jos muodonmuutokset tapahtuu vain isommassa jota pienempi käyttää surutta yhtenä isona turvatyynynä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^Joku mainitsi tuolla että ko. Volvosta olisi poistettu etupäässä ollut vahva poikittaispalkki ennen koetta. Laitoin kyssärin todisteista.


edit: myös Volvon kone näyttäisi puuttuvan?
Viimeksi muokannut Mawerick, Ti Joulu 22, 2009 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Henkka #2283 kirjoitti:No varmaan on jollain hyttysenpaskan kokoisilla astroilla ja cruzeilla jotain tekemistä ison edustusauton tulosten kanssa. Aivan perusasia noita tuloksia verratessa:
http://www.euroncap.com/Content-Web-Pag ... -cars.aspx

Tän ne vähitellen osavaat jo tuolla suomi24:n puolellakin... :D
Tulokset on vertailukelpoisia niillä reunaehdoilla milla ne on tehty eli törmätään kiinteään esteeseen. Myös sen ehkä tietävät suomi24:lla. Onhan tuolla teillä myös rekkoja, linja-autoja yms, jolloin on aivan sama kun verrataan massoja rekka vs henk auto onko astra, cruze vai 9-5 rekkaa vastassa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Arcer kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:No varmaan on jollain hyttysenpaskan kokoisilla astroilla ja cruzeilla jotain tekemistä ison edustusauton tulosten kanssa. Aivan perusasia noita tuloksia verratessa:
http://www.euroncap.com/Content-Web-Pag ... -cars.aspx

Tän ne vähitellen osavaat jo tuolla suomi24:n puolellakin... :D
Tulokset on vertailukelpoisia niillä reunaehdoilla milla ne on tehty eli törmätään kiinteään esteeseen. Myös sen ehkä tietävät suomi24:lla. Onhan tuolla teillä myös rekkoja, linja-autoja yms, jolloin on aivan sama kun verrataan massoja rekka vs henk auto onko astra, cruze vai 9-5 rekkaa vastassa.
Tuon mielestäni toin ilmi.

Suomi24 vertaus oli vain pettymykseni ilmaus näinkin hienon palstan matalasta tietotasosta tämän asian suhteen :D

Nimim. ennemmin 9-5:lla rekkaa päin kuin nykypäivän Kadetilla
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Parit kuvat (en jaksa selata onko nuo jo olleet täällä)

Uus 9-5 wagon

Kuva on aikalailla juurikin sen näköinen kuin sen on voinut kuvitella kaiken tähän saakka nähdyn perusteella. Muistuttaa hyvin pitkälti tätä Carmagazinen kuvaa.
Ja muistuttaa vielä enemmän mun tulevaa autoa. Väri vain ei täsmää. Sen pitäis olla Snow Silver.

:mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin