Saabisti voi olla mielestäni ilman että omistaa Saabia, koska kuten edelläpostaaja sanoi, se on elämäntapa. Ei välttämättä myöskään ole saabisti vaikka omistaisikin Saabin.Mesedesi kirjoitti: Ai Saabisti on ilmeisesti siis jotain muuta kun vaan sappuran omistaja?
Yks vatipää lisää.
Re: Yks vatipää lisää.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Yks vatipää lisää.
Mesedesi kirjoitti:Kyllä kai sitä voisi jossainvaihteessa tullakin, ihan vaikka uteliaisuuttaan.
Ottakaa te pesäpallomailat, minä otan henki- ja tapaturmavakuutuksen, kun onhan tässä huomaamattaan tullut leukailtua joittenkin sieluparkoja vereslihalle asti.
Älä....Tää sun leukailu on ollu niin loistavan hauskaa, varsinkin tuo aloitus

Re: Yks vatipää lisää.
Pitää varmaan tulevaisuudessa suunnata nuo kahvinjuontireissut tuonne Rastaantien teboilille, niin voi samalla kävästä viereisen motonetin tiskiltä ostelemassa lisää pensapumppuja kotiinpaluuta varten.... 

Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
asian ytimessä..Mawerick kirjoitti:^sama vika. Kai se on sitten niin että Saabisti saa haukkua Saabeja mutta muut ei?

Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Yks vatipää lisää.
Kun tästä topicista syntyi tälläinen patoutumien purkureitti, niin taas tuli syytä vähän päästä tuottamaan ajatelmia
"autosta".
Autoalan mainosmiehet ovat saaneet minun päähän upotettua kaksi mielenkiintoista sanaa. Toinen on aktiivinen turvallisuus ja toinen on passiivinen turvallisuus.
Aktiivista turvallisuutta on kaikennäköiset apsit sipsit äsärässät sun muut konsonanttilyhenteet, joihin jollaintavalla liittyy useimmiten sähkö.
Passiiviseen turvallisuuteen taas liittyy sellaiset asiat kuin korin kyky absorboida iskuenergiaa, näkyvyyden ja nähdyksi tuleminen, joustavat törmäyspinnat ja mitähän niitä nyt olisikin...no kyllä tekin varmasti tiedätte näitä passiivisia juttuja.
Kuten esille on jo hyvin vahvasti tullut, että olen viehtynyt syvästi erääseen Stuttgartissa pääpaikkaansa pitävän autokonsernin tuotteisiin, on taasen pakko ottaa itsellensä vertailu tästä Trollhettanilaisesta noihin sakemanneihin.
Stuttgart sijaitsee Saksan eteläosassa, siellä keskimääräiset lämpötilat tilastojen mukaan on aina plussan puolella. Näinollen pakkaskelit ovat siellä harvassa ja lunta näkyy ainoastaan jonkun turkkilaisen huumediilerin jääkaapin pakastelokeron seinässä.
Trollhättan taas on Ruotsissa. Sekin on enämpi Ruotsin eteläosassa. Siellä on samanlainen ilmasto, kun meillä täällä jääkarhujen maassa. Lunta tulee ja jäätä löytyy joka h-vetin paikasta, minne vaan pystyy nenänsä tunkemaan. Sitä löytyy auton päältä alta sivulta välistä ja joka ikisestä kolosta, minne vaan voi lunta talviaikaan mennä.
Näinollen voisi luulla, että ruattalaisella olis käsitystä, kuinka auton täytyisi toimia talvella pakkasessa ja lumisateessa.
No eilestäpäivänä kun täällä Kuopiossakin alkoi lunta tulemaan ihan tosissaan ja pakkastakin oli yli kymmnenkunta astetta lähti nimimerkki Mesedesi taas liikenteeseen omalla porkkanasorvillaan. Tämmöistä samanlaista keliä varmaan Svante ja Hååkkani ovat nähneet pan..eh siis katsellessaan ikkunassa.
Koska ko. nimimerkki on latinankieliseltä rotumääritelmältään HomoSapiensHytistysPakkasel, varautui hän topakasti pukeutuen hyökätessään torpastaan ulos pakkasukon armoille ja lähteäkseen etenemään tuolla taalainmaan tuotteella, joka on joskus ollut hinttikiikkujen hinnastossa toisiksi kallein tuote listalla.
Vaikka rehellisyyttä uhkuva autokauppias sanoikin autossa olevan lohkolämmitin, siitä ei sitä löytynytkään. Kertaalleen ko. automyyjä Mesedesin alkukantaisen raivon kokeneena on luikkinut muille maille joppailemaan romujaan, en voinut enää mennä finnejä puristelemaan hänen sisäelimistään samalla lohkiksen paikkaa sieltä konepellin alta kysellen. Näinpäollen olin tänneasti hoitanut jonkinmoista esilämmitystä kabiiniin hoitanut sisätilan lämppärillä, jonka virransaannin hoitelin takaoven välistä tarpeen niin tullen.
Kyllähän sillä ikkunat sulana pysyi ja mukavaahan se on lämpimään kyytiin istua heti alkumetreiltä lähtien. Ja nopeastihan tuonkin vekottimen mylly lämpenee ja rupeaa lämmintä puhaltamaan.
Stuttgartilainen on saanut paljon autolehdiltä moitteita siitä vilkkuviiksestään, johon on yhdistetty lasinpyyhkijät. Monien mielipide on sellainen, että kaksi erillistä risua ratin ympärillä on parempi ja järkeenkäyvempi.
Itse olen kyllä pitänyt ko. toteutusta ihan hyvänä, eikä sen käyttö ole tuottanut älyllistä ongelmaa, tyhmän ihmisen on helpompi hallita yhtä lelua, kun kahta.
Mutta kuinkas ollakaan, eilen sitten ajellessa suapilla kohmeinen käsi hosasi tätä ratin oikealla puolella olevaa keppiä vahingossa, jonka seurauksena tuulilasin pyyhkijät sai komennuksen hommiin.
No kahdesta luutusta vänkärinpuoleinen oli huomattavasti työhaluisempi, kun kuskinpuolen. Näinpäollen näille tuli yhteentörmäys tuulilasin pinnalla ja he jäivät ottamaan nokkapokkaa toisistaan näkökentän korkeudella. Toinen oli selvässä nousukiitokulmassa ja toinen tojotti pystyssä kuin kesäinen heinäseiväs.
Seuraavalla linkkupysäkillä olin sitten erotuomarina ja sain kaksikon erilleen toisistaan. Mielessäni vain muistelin, että empä ole moista joutunutkaan aiemmissa autoissani kokemaan. "Nooh...tämähän on vaan tällänen ruotsalaisten tekele, joten koeta Mesedesi nyt joustaa mielessäsi ja antaa ymmärrystä. Ei kaikki saksalaisetkaan voi tehdä hyviä autoja, niin kuinkas nyt hurritkaan..."
No tänäaamuna oli sitten lähtö taasen. Sisälämppäri oli taas tehnyt lämmintä kabiiniin ja vedimpä sitten startilla taas vieterin pinkeelle...hohoo...lähtihän tämä tulille.
Ei muuta kun koirat kyytiin ja menoksi. Käydäämpä ensin tuossa lähimmällä tankkausasemalla heittämässä pensselinpesuainetta tankkiin, niin ei polttoainepumppu haukkaa ilmoja ja suutu leikistä. Matka suoraan onnistuu ihan hyvin, ja saavumme risteykseen, josta pitäisi kääntyä ensin vasemmalle ja hetimiten oikealle.
Mitään ei ole kääntymisen esteenä, joten ei muuta kun nurkka tuleen ja kääntymään, jonka yhtälön lopputuloksena oli, että takaovi aukesi seläntakaa.
Pikainen tilanneselvitys. Koirat on kyydissä ja säikkyivät toiselle laidalle istumaan. Vääntelehdin kuskin pukilla ja koetan repäistä kahvasta lunkun kiinni. Niin koko v*tun maailmankahva jää käteen.
Auto seis ja tutkimaan tilannetta. Oven sisäkahva on muovirunkoinen, eikä sitä ole tehty muuta kuin näköismalliksi kahvasta. Tutkin lukkomekanismia, ulkopuolen suljinta, sisäpuolen suljinta ja kaikki näyttäisi olevan niinkuin pitääkin. Ainoastaan itse lukko on ihan hervoton. Näinpäollen kyyti piti jättää taas tienvarteen ja tulla jalan koirien kanssa kotiin, ja pyytää naapurilta kyytiä. (Tojota)
Kyllä tosiaan alkaa paalituskone olla paras vaihtoehto tuommoselle. Eihän tuohon pysty luottamaan pätkääkään. Autoissa yleensä ovet pysyy kiinni, mutta olen näemmä ollut harhoissani todellakin luullessani saappia autoksi.
Toivottavasti kukaan ei osta sitä tehdasta ja jatka noitten tekemistä.

Autoalan mainosmiehet ovat saaneet minun päähän upotettua kaksi mielenkiintoista sanaa. Toinen on aktiivinen turvallisuus ja toinen on passiivinen turvallisuus.
Aktiivista turvallisuutta on kaikennäköiset apsit sipsit äsärässät sun muut konsonanttilyhenteet, joihin jollaintavalla liittyy useimmiten sähkö.
Passiiviseen turvallisuuteen taas liittyy sellaiset asiat kuin korin kyky absorboida iskuenergiaa, näkyvyyden ja nähdyksi tuleminen, joustavat törmäyspinnat ja mitähän niitä nyt olisikin...no kyllä tekin varmasti tiedätte näitä passiivisia juttuja.
Kuten esille on jo hyvin vahvasti tullut, että olen viehtynyt syvästi erääseen Stuttgartissa pääpaikkaansa pitävän autokonsernin tuotteisiin, on taasen pakko ottaa itsellensä vertailu tästä Trollhettanilaisesta noihin sakemanneihin.
Stuttgart sijaitsee Saksan eteläosassa, siellä keskimääräiset lämpötilat tilastojen mukaan on aina plussan puolella. Näinollen pakkaskelit ovat siellä harvassa ja lunta näkyy ainoastaan jonkun turkkilaisen huumediilerin jääkaapin pakastelokeron seinässä.
Trollhättan taas on Ruotsissa. Sekin on enämpi Ruotsin eteläosassa. Siellä on samanlainen ilmasto, kun meillä täällä jääkarhujen maassa. Lunta tulee ja jäätä löytyy joka h-vetin paikasta, minne vaan pystyy nenänsä tunkemaan. Sitä löytyy auton päältä alta sivulta välistä ja joka ikisestä kolosta, minne vaan voi lunta talviaikaan mennä.
Näinollen voisi luulla, että ruattalaisella olis käsitystä, kuinka auton täytyisi toimia talvella pakkasessa ja lumisateessa.
No eilestäpäivänä kun täällä Kuopiossakin alkoi lunta tulemaan ihan tosissaan ja pakkastakin oli yli kymmnenkunta astetta lähti nimimerkki Mesedesi taas liikenteeseen omalla porkkanasorvillaan. Tämmöistä samanlaista keliä varmaan Svante ja Hååkkani ovat nähneet pan..eh siis katsellessaan ikkunassa.
Koska ko. nimimerkki on latinankieliseltä rotumääritelmältään HomoSapiensHytistysPakkasel, varautui hän topakasti pukeutuen hyökätessään torpastaan ulos pakkasukon armoille ja lähteäkseen etenemään tuolla taalainmaan tuotteella, joka on joskus ollut hinttikiikkujen hinnastossa toisiksi kallein tuote listalla.
Vaikka rehellisyyttä uhkuva autokauppias sanoikin autossa olevan lohkolämmitin, siitä ei sitä löytynytkään. Kertaalleen ko. automyyjä Mesedesin alkukantaisen raivon kokeneena on luikkinut muille maille joppailemaan romujaan, en voinut enää mennä finnejä puristelemaan hänen sisäelimistään samalla lohkiksen paikkaa sieltä konepellin alta kysellen. Näinpäollen olin tänneasti hoitanut jonkinmoista esilämmitystä kabiiniin hoitanut sisätilan lämppärillä, jonka virransaannin hoitelin takaoven välistä tarpeen niin tullen.
Kyllähän sillä ikkunat sulana pysyi ja mukavaahan se on lämpimään kyytiin istua heti alkumetreiltä lähtien. Ja nopeastihan tuonkin vekottimen mylly lämpenee ja rupeaa lämmintä puhaltamaan.
Stuttgartilainen on saanut paljon autolehdiltä moitteita siitä vilkkuviiksestään, johon on yhdistetty lasinpyyhkijät. Monien mielipide on sellainen, että kaksi erillistä risua ratin ympärillä on parempi ja järkeenkäyvempi.
Itse olen kyllä pitänyt ko. toteutusta ihan hyvänä, eikä sen käyttö ole tuottanut älyllistä ongelmaa, tyhmän ihmisen on helpompi hallita yhtä lelua, kun kahta.
Mutta kuinkas ollakaan, eilen sitten ajellessa suapilla kohmeinen käsi hosasi tätä ratin oikealla puolella olevaa keppiä vahingossa, jonka seurauksena tuulilasin pyyhkijät sai komennuksen hommiin.
No kahdesta luutusta vänkärinpuoleinen oli huomattavasti työhaluisempi, kun kuskinpuolen. Näinpäollen näille tuli yhteentörmäys tuulilasin pinnalla ja he jäivät ottamaan nokkapokkaa toisistaan näkökentän korkeudella. Toinen oli selvässä nousukiitokulmassa ja toinen tojotti pystyssä kuin kesäinen heinäseiväs.
Seuraavalla linkkupysäkillä olin sitten erotuomarina ja sain kaksikon erilleen toisistaan. Mielessäni vain muistelin, että empä ole moista joutunutkaan aiemmissa autoissani kokemaan. "Nooh...tämähän on vaan tällänen ruotsalaisten tekele, joten koeta Mesedesi nyt joustaa mielessäsi ja antaa ymmärrystä. Ei kaikki saksalaisetkaan voi tehdä hyviä autoja, niin kuinkas nyt hurritkaan..."
No tänäaamuna oli sitten lähtö taasen. Sisälämppäri oli taas tehnyt lämmintä kabiiniin ja vedimpä sitten startilla taas vieterin pinkeelle...hohoo...lähtihän tämä tulille.
Ei muuta kun koirat kyytiin ja menoksi. Käydäämpä ensin tuossa lähimmällä tankkausasemalla heittämässä pensselinpesuainetta tankkiin, niin ei polttoainepumppu haukkaa ilmoja ja suutu leikistä. Matka suoraan onnistuu ihan hyvin, ja saavumme risteykseen, josta pitäisi kääntyä ensin vasemmalle ja hetimiten oikealle.
Mitään ei ole kääntymisen esteenä, joten ei muuta kun nurkka tuleen ja kääntymään, jonka yhtälön lopputuloksena oli, että takaovi aukesi seläntakaa.
Pikainen tilanneselvitys. Koirat on kyydissä ja säikkyivät toiselle laidalle istumaan. Vääntelehdin kuskin pukilla ja koetan repäistä kahvasta lunkun kiinni. Niin koko v*tun maailmankahva jää käteen.
Auto seis ja tutkimaan tilannetta. Oven sisäkahva on muovirunkoinen, eikä sitä ole tehty muuta kuin näköismalliksi kahvasta. Tutkin lukkomekanismia, ulkopuolen suljinta, sisäpuolen suljinta ja kaikki näyttäisi olevan niinkuin pitääkin. Ainoastaan itse lukko on ihan hervoton. Näinpäollen kyyti piti jättää taas tienvarteen ja tulla jalan koirien kanssa kotiin, ja pyytää naapurilta kyytiä. (Tojota)
Kyllä tosiaan alkaa paalituskone olla paras vaihtoehto tuommoselle. Eihän tuohon pysty luottamaan pätkääkään. Autoissa yleensä ovet pysyy kiinni, mutta olen näemmä ollut harhoissani todellakin luullessani saappia autoksi.
Toivottavasti kukaan ei osta sitä tehdasta ja jatka noitten tekemistä.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Yks vatipää lisää.
Ei syytä huoleen, tonnarin tuotantokoneet on jo aikaa sitten sulatettu ja prässätty säilykepurkeiksi.Mesedesi kirjoitti: Toivottavasti kukaan ei osta sitä tehdasta ja jatka noitten tekemistä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Yks vatipää lisää.
Entinen omistaja on tehnyt jossakin kohtaa lukkoihin korjauksia ja rikkonut ovipahvin takana olevan muovin. Sisälämmittimen käyttö kondensoi vettä ovien sisälle ja jäädyttää lukot. Tosin yli kymmenen vuotta vanhat vaseliinit ovat voineet saada osansa ilmaston vaihtelusta.
Oma tonnari on ruostesuojattu suhteellisen uutena ja ilmeisesti pesty ovien sisältä ennen suojausta. Ensimmäiset talvet oli lukkojen kanssa tappelemista, mutta kunnon putsaus, kuivaus ja rasvaus poistivat ongelman seitsemän vuoden ajaksi.
Tällä hetkellä joutuu pakkasten tultua herkistelemään apukuskin ovea, koska ei mene aina lukkoon ensimmäisillä pakkasilla.
Pyyhkimien varren pultit on jätetty liian löysään ja ne pääsevät pyörähtämään ympäri.
Oma tonnari on ruostesuojattu suhteellisen uutena ja ilmeisesti pesty ovien sisältä ennen suojausta. Ensimmäiset talvet oli lukkojen kanssa tappelemista, mutta kunnon putsaus, kuivaus ja rasvaus poistivat ongelman seitsemän vuoden ajaksi.
Tällä hetkellä joutuu pakkasten tultua herkistelemään apukuskin ovea, koska ei mene aina lukkoon ensimmäisillä pakkasilla.
Pyyhkimien varren pultit on jätetty liian löysään ja ne pääsevät pyörähtämään ympäri.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Yks vatipää lisää.
Hienoa tarinaa jälleen, kiitokset 

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Yks vatipää lisää.
Kyllä noitten lukkojen kanssa oli itelläkin ongelmia kun pakkaset tuli.
Pitäs joku _kesä_ jaksaa aukoo noi verhoilut veke ja kuivata ja laittaa kunnolliset rasvat. Ilmeisesti se wurthin punanen spray rasva on hyvää.
Pitäs joku _kesä_ jaksaa aukoo noi verhoilut veke ja kuivata ja laittaa kunnolliset rasvat. Ilmeisesti se wurthin punanen spray rasva on hyvää.
Re: Yks vatipää lisää.
Toivottavasti myös se insinööri- ja suunnitteluhenkilöstöryhmä meni samalla minkinrehuksi.V.J.S kirjoitti:Ei syytä huoleen, tonnarin tuotantokoneet on jo aikaa sitten sulatettu ja prässätty säilykepurkeiksi.
Voi kun näkisin noitten ovien lukituksen toteutuksesta vastanneen insinöörin ihan kasvokkain, niin ostaisin sille jotain tarpeellista jota sillä ei ole aiemmin ollutkaan...esim. aivot.
Mitähän minä paskalla teen, kun ei ole peltoakaan...
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Yks vatipää lisää.
Oisko jollain naapurilla vaikka kasvihuone, vois olla hyvä lannote? Tai emännän joulukukkiin ravinteeksi?Mesedesi kirjoitti: Mitähän minä paskalla teen, kun ei ole peltoakaan...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Yks vatipää lisää.
Mitähän se tuo 9000 oikein tarkottaa?
Onkohan se suunnitteluvirheiden määrä?
Vai oliko ne yrittäneet saapilla 9000 kertaa tehdä toimivaa autoa, ja silläkohtaa osuttiin lähimmäksi...
Onkohan se suunnitteluvirheiden määrä?
Vai oliko ne yrittäneet saapilla 9000 kertaa tehdä toimivaa autoa, ja silläkohtaa osuttiin lähimmäksi...
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Re: Yks vatipää lisää.
Mulla on tässä nykyisessä tonnarissa myös lukkojen jäätymisen kanssa ollut, ei nyt varsinaisesti ongelmia, mutta asia on tullut huomattua. Sen sijaan edellisessä '89 vuotisessa ei ollut mitään, tosin siinä joku edellisistä omistajista oli kai tehnyt tuon lukkomekanismin uudelleenrasvauksen jossain vaiheessa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Yks vatipää lisää.
Jo on todella kovan onnen auto!

Mä olen käsittänyt, että sipsit ja äsärässät (jos sivutörmäyssuojaa ja ilmatyynyä näillä tarkoitetaan) kuuluisivat passiiviseen turvallisuuteen: Eivät ehkäise onnettomuuksia, mutta onnettomuuden sattuessa pyrkivät vähentämään vammoja.Mesedesi kirjoitti: Aktiivista turvallisuutta on kaikennäköiset apsit sipsit äsärässät sun muut konsonanttilyhenteet, joihin jollaintavalla liittyy useimmiten sähkö.
Passiiviseen turvallisuuteen taas liittyy sellaiset asiat kuin korin kyky absorboida iskuenergiaa, näkyvyyden ja nähdyksi tuleminen, joustavat törmäyspinnat ja mitähän niitä nyt olisikin...no kyllä tekin varmasti tiedätte näitä passiivisia juttuja.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Yks vatipää lisää.
Vähän nyt älyllistä ryhtiä noihin trolleihin edes, kiitos.Mesedesi kirjoitti:Mitähän se tuo 9000 oikein tarkottaa?
Onkohan se suunnitteluvirheiden määrä?
Vai oliko ne yrittäneet saapilla 9000 kertaa tehdä toimivaa autoa, ja silläkohtaa osuttiin lähimmäksi...
Jaa,a. No tulihan tartuttua sellaiseen... Sanotaan sitten niin että jos olet tosissasi niin miksi ihmeessä ostit jo vuosikymmeniä vanhan auton joltakin sukupolvi sukupolvelta aina vain enemmän ja enemmän geeninsä sekä naamansa ruttuun- ja ristiinsukuanussitulta mustalaisdegeneraatilta? Oletitko että se on uudenveroinen ja huoleton tutkimatta oikeasti sitä käytettyä autoa? Vai menikö merkkiä kohtaan tunnettu antipatia niin pitkälle että oli pakko ostaa oikeasti tarkoituksella huono auto?
Onhan sitä elämää ilman Saabejakin, ainakin sellaista ikiliikkujaelämää vaikkapa kiertotähtien muodossa litratehoilla 30Hv/L joilla ainakaan ei tule niin kiire että mitään saisi edes rikki.

Ps. Ja jos nyt ihan suoraan sanotaan niin jotkut yksinkertaisemmat Suoli24:llä jalostuneet yksilöt ovat ilmeisesti käsittäneet niin että kun nyt puhutaan Saabin "loppumisesta" niin se muka merkitsisi Saabismin loppumista ja Saab- foorumin loppumista ja ikään kuin olisivat alkaneet jotkut hullut ajat jolloin voisi muka suoltaa ihan mitä sontaa tai henkilökohtaisia merkkipatoutumia hyvänsä.