Yks vatipää lisää.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tälleen aiheen sivusta täytyy mainita, että ihmettelin tuon naapurin Jariksen ajovaloja. Ne oli ihan aikuisten oikeesti tsiljoona kertaa kirkkaammat kun saapin lyhdyt. 8O
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mesedesi kirjoitti:Tälleen aiheen sivusta täytyy mainita, että ihmettelin tuon naapurin Jariksen ajovaloja. Ne oli ihan aikuisten oikeesti tsiljoona kertaa kirkkaammat kun saapin lyhdyt. 8O
Ala-arvoisensa joutsenlaulu surullisen kehnolle trollille.
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Mesedesi kirjoitti:Tälleen aiheen sivusta täytyy mainita, että ihmettelin tuon naapurin Jariksen ajovaloja. Ne oli ihan aikuisten oikeesti tsiljoona kertaa kirkkaammat kun saapin lyhdyt. 8O
Kannattaisiko korjata ne autosi valot?

Ja toisaalta aika surullista olisikin, jos tänä suurena turvallisuuden aikakautena ei noinkin uuteen automalliin olisi saatu parempia valoja, kun 25 vuotta vanhaan malliin.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mesedesi kirjoitti:Tälleen aiheen sivusta täytyy mainita, että ihmettelin tuon naapurin Jariksen ajovaloja. Ne oli ihan aikuisten oikeesti tsiljoona kertaa kirkkaammat kun saapin lyhdyt. 8O
Tonnarissa on muuten oikeasti hyvät valot kunhan ne vain ovat kunnossa. Omasta on heijastinpinnat menneet, pitäis uusia jahka saa aikaiseksi. 100w H1 polttimot antaa kyllä ensiapua :lol:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mimmi kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Tälleen aiheen sivusta täytyy mainita, että ihmettelin tuon naapurin Jariksen ajovaloja. Ne oli ihan aikuisten oikeesti tsiljoona kertaa kirkkaammat kun saapin lyhdyt. 8O
Kannattaisi varmaankin kääntää ajovalot kytkimestä päälleasentoon ja jollei se auta, vaihtaa polttimot. Tiedoksi: polttimot ovat H1.
Lisätiedoksi jäsen Mesedesille jottei tule vastoinkäymisiä polttimokaupassakin, H1 näyttää tältä (näytön tai printin koosta riippuen ei välttämättä vastaa luonnollista kokoa):
Kuva
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minuteman kirjoitti:
Vähän nyt älyllistä ryhtiä noihin trolleihin edes, kiitos.

Jaa,a. No tulihan tartuttua sellaiseen... Sanotaan sitten niin että jos olet tosissasi niin miksi ihmeessä ostit jo vuosikymmeniä vanhan auton joltakin sukupolvi sukupolvelta aina vain enemmän ja enemmän geeninsä sekä naamansa ruttuun- ja ristiinsukuanussitulta mustalaisdegeneraatilta? Oletitko että se on uudenveroinen ja huoleton tutkimatta oikeasti sitä käytettyä autoa? Vai menikö merkkiä kohtaan tunnettu antipatia niin pitkälle että oli pakko ostaa oikeasti tarkoituksella huono auto?

Onhan sitä elämää ilman Saabejakin, ainakin sellaista ikiliikkujaelämää vaikkapa kiertotähtien muodossa litratehoilla 30Hv/L joilla ainakaan ei tule niin kiire että mitään saisi edes rikki. :wink:


Ps. Ja jos nyt ihan suoraan sanotaan niin jotkut yksinkertaisemmat Suoli24:llä jalostuneet yksilöt ovat ilmeisesti käsittäneet niin että kun nyt puhutaan Saabin "loppumisesta" niin se muka merkitsisi Saabismin loppumista ja Saab- foorumin loppumista ja ikään kuin olisivat alkaneet jotkut hullut ajat jolloin voisi muka suoltaa ihan mitä sontaa tai henkilökohtaisia merkkipatoutumia hyvänsä.
Jaa-ah, miksi ostin vuosikymmeniä vanhan auton? No minäpä kerron.

Jotenkin oma maailmankuvani laadukkaista autoista on mennyt tähänasti aika yksioikoisesti. Laadukas auto on nimeltään Mercedes-Benz ja muut tulee sitten siellä perässä.

Laatuna pidän myös sitä, että tuote kestää, ja sen normaali elinkaari mielletään olevan noin 30 vuotta.
Viimeiset puolitoista vuotta ajelin siis W123 korin 230E:llä, joka oli vuosimallia 1981 ja toimi täysin moitteetta sen aikaa, mitä se minulla oli. Kyseessäolevan automallin suunnitteluhan aloitettiin syksyllä 1968, esiteltiin joulukuussa 1975 lehdistölle ja sarjatuotanto aloitettiin ööh...olikohan se maalis vai huhtikuussa 1976.
Niinkin vanhaa perua oleva auto siis toimi täysin luotettavasti vielä 33 vuotta ensimmäisten yksilöiden nähdessä päivänvalon.

Muita jollaintavalla laadukkaina ja käyttöä kestävinä autoja ovat mielessäni olleet molemmat skandinaavimerkit, Porsche, BMW ja varauksella myös Audi.

Koska edellinen autoni oli huomattavasti vanhempi, odotin tietysti 11 vuotta nuoremmalta autolta jopa huomattavasti parempaa luotettavuutta ja hitusen enemmän matkustusmukavuuttakin, jota luulin saavani automaattivaihteistolla, vakionopeuden säätimellä, plus muilla pikkuhiluilla joita kyseessäolevassa W123:ssa ei ollut.

Automyyjä ei muuten ollut mikään ristiin tai naamaannussittu mustalainen, vaan kuului kyllä geeniperimältään suomalaisugrilaiseen kansaan ilman viitteitä Intiasta.

Tässä nyt kuukaudenpäivät tuon saapin kanssa eläneenä ja tätä foorumia seuranneena täytyy kyllä nyt itsellekin tunnustaa, että olen täysin väärä ihminen saabille ja saappi minulle. Minulle ei todellakaan ole minkäänlaista merkitystä sille, että onko koneessa kuinka monta hevosta per litra - vaan minulle on oleellisinta se, että pystyn luottamaan autooni kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa jossa sitä joudun käyttämään. En ole millääntavalla aiemmin ollut tietoinen, että hevosvoimat per litra on jotenkin korrelaatiossa ovien lukkomekanismin luotettavuuden kanssa. Tällä samalla ajatuksella nuo Abloyn lukotkaan ei varmaan tässä asumassani talossa ole kovin häävit, kun tässä talossa ei ole yhtään hevosta per litratilavuus.

Ja vaikka sinusta ilmeisesti jotenkin henkilökohtaisella tasolla pahalle tuntuukin, kun tehtaan toiminta loppuukin, se ei minun mielipiteisiin vaikuta millääntavalla.

Kun ensimmäisen Mercedekseni ostin marraskuussa 1997, siitä meni muutama kuukausi, kun ilmoittivat yhteistyöstä Chryslerin kanssa. Ei minua itkettänyt tai hävettänyt ko. asia, enkä nähnyt sen millääntavalla vaikuttavan Mercedekseen.
Chryslerihän se oli oppipojan asemassa ja vieläkin Mercedeksen vaikutus näkyy ko. merkissä ja sen nykytoiminnassa.

Ja onhan se tietysti vähän väärin verrata näitä kahta merkkiä keskenään.

Ja anteeksipyyntöni nimimerkille Minuteman, pahoittelen että vetäsit minun herneet omaan nenääsi.

Tuo nyykkä muuten vietiin kauppakeskus minnan alakertaan sulamaan. Ovimekanismi rupesi taas toimimaan. Tavattomasti oli jäätä kaikissa rakosissa. Nyt kun takaovet on kerran kiinni, niin enpä enää niitä talven aikana auokkaan. Pitää koirat pistää kuskin oven kautta sisälle, niin ei tule riskiä että pätö lukot rupeaisi taas temppuamaan.

Mutta tulevaisuuteen osaan taas nähdä pikkuisen paremmin. Tiedän tulevani onnelliseksi sinä päivänä, kun joku ostaa tuon hökötyksen minulta pois.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Kyllä se ukki vainaakin kirosi kun mersusta joku paikka hajosi, lapsuudessaan kuulemma hevoskyyti oli niin luotettava etteivät kertaakaan kirkosta myöhästyneet.
#3834
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mun mielestä tämä on kyllä ihan viihdyttävää luettavaa. Eihän tähän ketjuun ole pakko niiden tulla, jotka eivät kestä lukea. :D
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei. Ei tunnu millään henkilökohtaisella tasolla pahalta tai yhtään miltään. Enemmänkin ehkäpä jos tuntisin jotakin (olen jo niin paatunut Saabisti että en enää osa tuntea) niin säälisin jotakuta joka on joutunut ajamaan rasvarinmersulla paremman ajokin puutteessa.

Tekstinpötkyläsi menee tällä palstalla täysin hukkaan ja kuuroille korville, ja vieläpä teet karhunpalvelusta tyrkyttäessäsi jotakin merkkiä muka edustaen sitä omalla verbaalisella kömpelyydelläsi mikä sinänsä on kylläkin tarinoittesi epäjohdonmukaisuuksineen ja provokatiivisene kömmähdyksineen ilmiömäistä.

Jos todella tahdot ja haluat edustaa sinänsä oikein kunniakasta historiaa omaavaa MB:tä, niin älä nyt kuitenkaan ole edustavinasi ja mustamaalaa koko merkkiä omalla tunkkaisella ja kömpelöllä suoli24- olemuksellasi.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mesedesi kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Painuhan jo vittuun täältä, jooko?
Voisitko neuvoa tien, kun olet ilmeisesti sieltäpäin.
No jos et nyt tuohon ikään että jotenkuten kirjoittamaan olet oppinut tai matkinut, osaa tietäsi sille ihanalle itse löytää niin kyllä täällä osataan vinkkejäkin antaa.

Kysy vaan kauniimmin niin asiantuntijat voivat jopa neuvoa, tai sitten eksy sellaisille foorumeille joissa tämä potemasi tila on oikeasti ongelma.
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Minuteman kirjoitti: Tekstinpötkyläsi menee tällä palstalla täysin hukkaan ja kuuroille korville, ja vieläpä teet karhunpalvelusta tyrkyttäessäsi jotakin merkkiä muka edustaen sitä omalla verbaalisella kömpelyydelläsi mikä sinänsä on kylläkin tarinoittesi epäjohdonmukaisuuksineen ja provokatiivisene kömmähdyksineen ilmiömäistä.
Minullehan on ihan sama, minkämerkkisellä vekottimella kukakin kulkee, niinkauan kun minun itseni ei tarvitse niitä maksaa. En tosiaankaan aio käännyttää ketään omien mielipiteideni mukaiseksi, vaikka omia ajatelmiani tässä kirjailenkin.

Ja hauska huomata, että jos automerkistä ei pystytä mitään puolustavaa sanomaan, niin hyökätään henkilökohtaisuuksiin. Säälittävää.

Tämän topicin allahan on tullut vaan kerrottua omia kokemuksia eräästä saabista, joka antaa kirjoittajalle aihetta peilata kahta eri merkkiä toisiinsa.
Teksti toiselta foorumilta kirjoitti:Se on jännä juttu että vaikka Mesedesillä ei varmasti ollut pienintäkään aikomusta hankkia nimenomaan Saabia, aika monella oman ikäluokan Mersukuskilla vastaus kysymykseen - jos Mersua ei olisi - olisi Saba. ... Perheessä oli aikoinaan uutena hankittu 99 Triumphin koneella eikä siitä juuri isä ole halunnut kertoa, ovien lukkojen kanssa oli Mesedesi jo silloin ongelmaa ja moottori taisi tavalla tai toisella rikkoutua jo ennen 100 000 km.
Onhan tuo lohduttavaa tietää, että nämä ovien lukot eivät temppua vain yksilökohtaisesti, vaan ovat tämänkin päivän postauksien mukaan yleinen vaiva saabeissa.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 814
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Nimimerkki Mesedesi on vaan taas yksi katkeroitunut kusetettu autonostaja.
Jos olet niin onnettoman tyhmä että annat jobbarin kusettaa ja menet ostamaan huonokuntoisen auton niin kärsisit vaan nahoissasi.
Tai sitten vedä sitä jobbaria pataan.

Turhaan täällä itket ja myötätuntoa kerjäät jos et muuta osaa kuin vittuilla.
Myönnä vaan reilusti itsellesi että olit vaan niin helvetin tyhmä kun mitä ilmeisemmin taas sua kusetettiin autokaupassa.
Tuskin se nyt suunnitteluinsinöörin vika on jos sun autosi ovet jossain savon perämettissä jäätyvät.
Et vaan osaa.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Mesedesi
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Jonenii kirjoitti: Myönnä vaan reilusti itsellesi että olit vaan niin helvetin tyhmä kun mitä ilmeisemmin taas sua kusetettiin autokaupassa.
Tuskin se nyt suunnitteluinsinöörin vika on jos sun autosi ovet jossain savon perämettissä jäätyvät.
Kyllä minä voin sen ihan ääneen myöntää, että olin tyhmä luullessani pärjääväni jopa saabilla talven yli. Nyt tiedän, ettei se näin tule olemaan.

Viisaskin tekee virheitä, mutta tyhmä tekee saman virheen kahdesti.

Mimmi: Täytynee tehdä, jos vielä innostun.
Mercedes-Benzejä X 3
Muunmerkkisiä X 2
Saab 9000 oli ja meni.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Voi kunpa tämä jostakin muualta kuin kertomansa tapaan muiden tavalla vitusta maailmaan putkahtanut "mesedesi" olisi malttanut tai edes osannut käyttää tuota maanmainiota "Etsi"- toimintoa ja jopa ehkäpä osannut tehdä käsillään jotakin muutakin kuin harrastaa hyvin epävittumaista toimintaa, niin ehkäpä hän ei olisikaan niin turhautunut ja yksinäinen yksilö kuin mitä hän nyt on.?

Ei kai nyt saa*ana kaikki mersukuskit tuollaisia ole, vai ovatko :?:
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Yks vatipää lisää.

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ei tuo mersujenkaan laatu kovin kummoista ole ollut, ainakaan näissä vähän uudemmissa (95->) tuotoksissa. Parin kaverin tappelua olen seurannut, toisella on muistaakseni '99 väyrynen joka on parin vuoden aikana jättänyt tielle ainakin kuudesti ja tuppaa yhtymään luontoon kiihtyvällä tahdilla, toisella taas '02 c-sarjalainen jossa on jos jonkinlaista sähkövikaa, keskuslukosta ja ikkunoista alkaen. En mä mersua silti keskivertoa huonompana autona pidä, joskaan en myöskään parempana. Ihan vastaavia kauhutarinoita löytyy omasta tuttavapiiristä mm. Volkswagenin, BMW:n, Audin, Renaultin, Toyotan ja Volvon suhteen.

Kaikissa autoissa on hyviä ja huonoja yksilöitä. Itse olen valinnut Saabin muista syistä kuin "ylivoimaisen luotettavuuden" takia. Sitä en silti oikein ymmärrä miten 18 vuotta vanhan huonosti hoidetun yksilön perusteella voi koko mallin/merkin leimata sudeksi. Sorry vaan, mutta käytettyä autoa ostaessa kannattaa ihan suosiolla varautua kuluvien osien vaihteluun jos ei ole tietoa milloin ne on viimeksi laitettu. Omaan autooni on suunnitelmissa mm. di-kasetti, bensapumppu, iskarit ja jouset, alustan puslat, pakoputki yms. Ihan normaalia huoltoa ja kuluvien osien vaihtoa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin