Hei,
Tuli tässä joulu-lomien ajankuluksi purettua t16-moottori automaatti-laatikosta, tiivisteiden vaihtoa varten. Pari ihmettelemisen aihetta löytyi:
- Löytyi moottorin öljypohjasta o-renkaan palanen, iso vihreä halk. ~30mm x4mm paksu. Onko moottorista, vai vieras esine?
- Kasausta varten, terästiiviste laatikon ja moottorin väliin, tarviiko lisäksi tiivisteliimaa? siinä taisi jotain sinistä olla?
-Vielä kampiakselin tiivisteistä, tekeekö motonetin (scantech) mitään? positiivisiä kokemuksia kellään?
-Mitään muuta mitä kannataisi tarkistaa, kun kerran on osat autosta irti??
yst.terveisin, Fredrik
Moottori kysymyksiä, apuja?
Moottori kysymyksiä, apuja?
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Moottori kysymyksiä, apuja?
- O-renkaan palanen on turbon öljynpaluuputken o-rengas. Vitoninen ( lämmön kestävä ) sellainen.
Jos vanha o-rengas paikoillaan paluuputkessa niin se öljypohjassa oleva on tippunut sinne esim. turbo remontin yhteydessä.
- Terästiivisteen kans liimaa. Musta Permatex tms. , ei silikonia ! Terästiivisteessä on urat päissä mihin liima tulee ja ite oon käyttänyt kauttaaltaan ja ei edes hikoile 10 vuoden jälkeen.
- Scantechin tuotteista ei nykyään mitään + kokemuksia. laita suosiolla alkuperäiset stefat.Motonetin tiivisteet voi olla joko OK tai ei , riippuu erästä ja mistä tulleet jne.
-Tarkasta jakoketjun ohjarit ja ketju. Öljypumpun o-rengas , vanha taatusti kova / poikki jos ei oo vaihdettu ikään..osta / tilaa vitoninen laakeriliikkeestä ja muistaakseni kooltaan 141x3mm. Vesipumppukin on helppo uusia samalla.
Jos vanha o-rengas paikoillaan paluuputkessa niin se öljypohjassa oleva on tippunut sinne esim. turbo remontin yhteydessä.
- Terästiivisteen kans liimaa. Musta Permatex tms. , ei silikonia ! Terästiivisteessä on urat päissä mihin liima tulee ja ite oon käyttänyt kauttaaltaan ja ei edes hikoile 10 vuoden jälkeen.
- Scantechin tuotteista ei nykyään mitään + kokemuksia. laita suosiolla alkuperäiset stefat.Motonetin tiivisteet voi olla joko OK tai ei , riippuu erästä ja mistä tulleet jne.
-Tarkasta jakoketjun ohjarit ja ketju. Öljypumpun o-rengas , vanha taatusti kova / poikki jos ei oo vaihdettu ikään..osta / tilaa vitoninen laakeriliikkeestä ja muistaakseni kooltaan 141x3mm. Vesipumppukin on helppo uusia samalla.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Moottori kysymyksiä, apuja?
Suuri Kiitos!
Täältä löytyy aina apuja
-Fredrik
Täältä löytyy aina apuja

-Fredrik
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear