Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Nyt alkaa olemaan jo sen verran "pientä" ärsytystä ilmassa tuon vian osalta, että ois kiva saada vihdoin tuohon vikaan ratkaisu.
Olen käyttänyt autoa viasta huolimatta ja nyt tarkennankin oireet, jotta joku voisi ehkä toivottavasti kertoa mistä siinä kiikastaa.. Olisin myös hyvin otettu, jos joku Lahden seudun saabisti, jolla on alla 9000 TCS:llä varustettuna, voisi tarjoutua kokeilemaan esim. oman autonsa toimivaa lhm-venttiiliä tai jotain muuta vian-aiheuttajaehdokasta autossani, kun ei noita osia viittis turhan päiten alkaa enempää vaihtelemaan..
Oireet seuraavanlaiset:
Kun moottori on kylmä -> toimii täydellisesti
Kun moottori on kuuma -> toimii täydellisesti
Jos moottori on vähänkään jäähtynyt tai vähänkään lämmennyt tai kaikkea tältä väliltä -> Käynnistyy just ja just ja TCS-ctrl -palaa, kierrokset roikkuu 500 korvilla. Autolla voi ajaa, mutta vain vaijerikaasulla.
Tarpeeksi tällä lailla huristeltuaan auto lämpenee ja vauhdissa uudelleenkäynnistys -> auto alkaa taas toimia täydellisesti.
Eli kertokaa nyt ihmeessä mikä tässä voi olla vialla.. Tai ainakin se, mihin korjaamoon tuo kannattaa viedä...
Olen käyttänyt autoa viasta huolimatta ja nyt tarkennankin oireet, jotta joku voisi ehkä toivottavasti kertoa mistä siinä kiikastaa.. Olisin myös hyvin otettu, jos joku Lahden seudun saabisti, jolla on alla 9000 TCS:llä varustettuna, voisi tarjoutua kokeilemaan esim. oman autonsa toimivaa lhm-venttiiliä tai jotain muuta vian-aiheuttajaehdokasta autossani, kun ei noita osia viittis turhan päiten alkaa enempää vaihtelemaan..
Oireet seuraavanlaiset:
Kun moottori on kylmä -> toimii täydellisesti
Kun moottori on kuuma -> toimii täydellisesti
Jos moottori on vähänkään jäähtynyt tai vähänkään lämmennyt tai kaikkea tältä väliltä -> Käynnistyy just ja just ja TCS-ctrl -palaa, kierrokset roikkuu 500 korvilla. Autolla voi ajaa, mutta vain vaijerikaasulla.
Tarpeeksi tällä lailla huristeltuaan auto lämpenee ja vauhdissa uudelleenkäynnistys -> auto alkaa taas toimia täydellisesti.
Eli kertokaa nyt ihmeessä mikä tässä voi olla vialla.. Tai ainakin se, mihin korjaamoon tuo kannattaa viedä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
jos on koko kaasuläppäkotelo viallinen?
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Tarkottaako tuo viallinen magneettiventtiili sitä venttiiliä, joka on siinä rintapellissä vaihtamani takaiskuventtiilin vieressä, jossa on hukkaputki? KYLLÄ, sitä juuri.
Mittaa venan vastus. Magneettiventtiilin vastus täytyy olla 30 ohmia +/- 3 ohmia (myös kuumana!!!)
Mittaa venan vastus. Magneettiventtiilin vastus täytyy olla 30 ohmia +/- 3 ohmia (myös kuumana!!!)
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Jep.
Yritin mittailla sitä venttiilin vastusta, mutta en saanut siitä lukemaa
TCS-ctrl -vikavalo jää virrat kytkiessä jo palamaan, ja tällöin käynnistäessä menee limp-homeen. Joskus se kuitenkin sammuu sekunnin parin päästä virtojen kytkemisestä ja tällöin auto käynnistyy normaalisti. Tästä johtuen kysynkin teiltä viisaammilta:
Liikkuuko TCS:n alipaineletkuissa alipainetta jo ennen kuin moottori käy, eli jo virrat kytkiessä?
Tällöinhän se vika ei voi olla alipainepuolella... vai voiko?
Yritin mittailla sitä venttiilin vastusta, mutta en saanut siitä lukemaa
TCS-ctrl -vikavalo jää virrat kytkiessä jo palamaan, ja tällöin käynnistäessä menee limp-homeen. Joskus se kuitenkin sammuu sekunnin parin päästä virtojen kytkemisestä ja tällöin auto käynnistyy normaalisti. Tästä johtuen kysynkin teiltä viisaammilta:
Liikkuuko TCS:n alipaineletkuissa alipainetta jo ennen kuin moottori käy, eli jo virrat kytkiessä?
Tällöinhän se vika ei voi olla alipainepuolella... vai voiko?
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Moikka !
Vaihda venttiili toimivaan. Ja jos vika ei poistu niin käy TECH:in päässä poistattamassa vikakoodi(t). Itselläni oli myös mankkuvena pimeenä, ei poistunut vika vaikka vaihdoin uuteen venaan. Piti käydä TECH:ssä kiinni ja ei ole pahitteeksi vaikka kalibroitaisiin sähköinen kaasuläppä.
Vaihda venttiili toimivaan. Ja jos vika ei poistu niin käy TECH:in päässä poistattamassa vikakoodi(t). Itselläni oli myös mankkuvena pimeenä, ei poistunut vika vaikka vaihdoin uuteen venaan. Piti käydä TECH:ssä kiinni ja ei ole pahitteeksi vaikka kalibroitaisiin sähköinen kaasuläppä.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Ja ISATtihan on se laite, jolla tonnarin tcs:ään päästään käsiksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Joo niinhän se oli että, ISAT oli kova sana.
TECH:llä yritettiin ensin, mutta ei onnistunut.
Hyvä suorsa, että olit tarkkana.
TECH:llä yritettiin ensin, mutta ei onnistunut.
Hyvä suorsa, että olit tarkkana.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Ookko saanu toimiin,jos et saa venttiilistä vastusta niin se on rikki tai mittaus tapa väärä.
Varmista venttiilin toimivuus!
Oliko venttiili jonka vaihdoit uusi?
Varmista venttiilin toimivuus!
Oliko venttiili jonka vaihdoit uusi?
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Jos Kouvolaan asti kiinnostaa ajella niin minulla on pari puolikuntoista venttiiliä (ei sytytä vikavaloa, nähtävästi vuotaa koska isommilla ahdoilla sekoilee) ja käytössä toistaiseksi ISAT. ISAT ei välttämättä kovin kauan enää ole käytössä vaan se pitää palauttaa omistajalleen.SeppoP kirjoitti:Olisin myös hyvin otettu, jos joku Lahden seudun saabisti, jolla on alla 9000 TCS:llä varustettuna, voisi tarjoutua kokeilemaan esim. oman autonsa toimivaa lhm-venttiiliä tai jotain muuta vian-aiheuttajaehdokasta autossani, kun ei noita osia viittis turhan päiten alkaa enempää vaihtelemaan..
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
SeppoP kirjoitti: Yritin mittailla sitä venttiilin vastusta, mutta en saanut siitä lukemaa
Jos et saanu siitä lukemaa, vastus on ääretön
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Joo...
Pakkasessa mittailin yleismittarilla alueella 0-200ohm, ja lukema näytti ääretöntä, eli tässä tapauksessa yli 200 ohmia
Ja Kouvolaan olen muutenkin tulossa... toivottavasti isatti on vielä ens viikolla siellä!
Pakkasessa mittailin yleismittarilla alueella 0-200ohm, ja lukema näytti ääretöntä, eli tässä tapauksessa yli 200 ohmia
Ja Kouvolaan olen muutenkin tulossa... toivottavasti isatti on vielä ens viikolla siellä!
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Magneettiventtiili vaihtoon jos ei asettunut tolle 30ohmin kohillelouhelai kirjoitti:Magneettiventtiilin vastus täytyy olla 30 ohmia +/- 3 ohmia (myös kuumana!!!)
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Venttiili vaihdettu, käyttökokemuksia odotellaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Jepulis!
Nyt siis vanhan LHM-venttiilin tilalle vaihdettiin käytetty toimiva venttiili. Näyttäisi toimivan
Vanhan venttiilin vastusarvo oli noin 1,1 kOhm joka on uuden venttiilin 30 Ohmiin verrattuna aika paljon. Kiitos paljon vian korjanneelle suorsalle!!
Seppop
Nyt siis vanhan LHM-venttiilin tilalle vaihdettiin käytetty toimiva venttiili. Näyttäisi toimivan
Vanhan venttiilin vastusarvo oli noin 1,1 kOhm joka on uuden venttiilin 30 Ohmiin verrattuna aika paljon. Kiitos paljon vian korjanneelle suorsalle!!
Seppop
Re: Käynnistyy just ja just kaasupoljin mykkä.. TCS-CTRL palaa
Mullakin loimottaa tonnarissa nyt tcs-ctrl valo, mutta kaikki pelaa ihan normaalisti. En ole vielä ennättynyt mittailla vastuksia eikä lähistöllä isatia mutta voiko tämä viitata samaan venttiili vikaan?