Spray-maali vilkkujen kunnostukseen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Lahti411
"Hölösuu"

Spray-maali vilkkujen kunnostukseen

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Olin varma, että vilkkujen maalauksesta oli täällä joku topici, mutta en vaan löytänyt sitä. Tämä olisi sopinut sinne jatkoksi.
Eli löysin tällaisen sparyn vilkkujen kunnostamiseen:
Kuva
Kyseessä siis läpikuultava maali (lakka).Tällä vilkkujen ehostaminen oli todella helppoa. Valmistaja tekee myös punaista maalia takavalojen kunnostamiseen sekä tummennus yms. värejä. Uskoisin, että moni 70-lukuisten autojen harrastaja löytää tästä ratkaisun kulahtaneiden linssien kunnostukseen.
Värejä voi tilata suoraan valmistajalta http://www.colordynamics.de ja niitä myy ainakin Risto Rämä Kotkassa ja Paavolan RTV Lahdessa. Hinnat vaihtelevat n. 15-20 euron välillä.
Tässä vielä oma kokeilu:
KuvaKuva
Ennen ja jälkeen
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Re: Spray-maali vilkkujen kunnostukseen

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kiitos tiedosta.
Motipilla on kyllä useita sävyjä, mutten muista oliko oranssia.
Kajakin vilkut saattavat olla usein tätä vailla,.
# 419 Vesa Pohjalainen
Lahti411
"Hölösuu"

Näyttäisi olevan myös Motipilla oranssia ja punaista sävyä:
http://www.motipdupli.com/webgate/wg_5_ ... 0103006600
En vaan ainakaan suoraan hyllystä noita motipin värejä löytänyt. Tai olihan toki noita tuning-tummennuksia saatavilla, mutta ei esim oranssia. Tilaamalla varmaan löytyy näitäkin ja ovat ehkä hieman halvempia, kuin tuo aiemmin esittelemäni.
Neuni
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Neuni »

Onhan noita valoja tullut sävytettyä jo useita vuosia. Hyvä muutos tuli noihin sun vilkkuihin, vielä kun myllytät tai lakkaat tuon päälipinnan niin tulee hemmetin hyvän näköiset ;)
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Lahti411
"Hölösuu"

Onhan noita valoja tullut sävytettyä jo useita vuosia.
Juu, kyllähän maalikaupasta saa ihan mitä sävyä vaan haluaa, kun pyytää sävyttämään, eli miksei sieltä voisi vilkkuihinkin sprayta/muuta väriä saada. Oliskohan ollut tuolla 96-puolella (en millään muista, missä se keskustelu oli...), kun luin kertomuksia vilkkujen maalauksesta. Aika monella oli kuitenkin vaikeuksia löytää sopivaa sävyä tai peittävyysastetta. Siksi aloin etsiä, josko löytyisi kilikoli-pullossa sopivaa vilkkumaalia valmiina. Tähän edellämainittuun olen ainakin itse tyytyväinen: löytyy suoraan hyllystä, peittävyyttä on helppo säädellä kerroksia lisäämällä ja väri on oikean oloinen. Ja maksamani hinta, n.15 euroa on ihan ok verrattuna tilauksesta sävytettyyn sprayhin, joka yleensä maksaa n. 20 euroa. Lisäksi yhdellä pullolla maalaa helposti koko auton kaikki vilkut -ja ehkä kaverinkin auton...
Hyvä muutos tuli noihin sun vilkkuihin, vielä kun myllytät tai lakkaat tuon päälipinnan niin tulee hemmetin hyvän näköiset ;)
Kyllä mä ihan tyytyväinen olen, mutta tosiaan, kyllä vilkut vois vielä kiillottaa. Sitten ne olisikin jo uuden veroiset!
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Itselle tuli tämä oranssi yllätyksenä, ei ole tullut edes ajateltua että oranssinakin löytyisi (jep, ajatellut vaan että valmistajat tekee mustaa, punaista ja poistojuttua teineille).
Meillä päin varaosapuljussa lähinnä musta ja punainen, motipin vastaavat. Tietty oranssiakin saattais saada tilauttamalla laatikollisen, mutta eivät tykkää ottaa hyllyyn montaa purkkia tyhjän pantiksi.
Mulla olis kiinnostusta pariin oranssiin sprayhin, mutta ensin pitäs projektijuttuja saada etenemään eteenpäin...
Neuni
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Neuni »

Itse ostin tuota samanmerkkistä maalia Hong Kong tavaratalosta, ei maksanut edesn paljoa.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Sumzi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

Oliko siellä Hong Kongissa mitä värejä hyllyssä? Meinaan kun katselin noiden kotisivuja niin taitaa olla läpikuultavaa cromilakkaa myös tarjolla?! :o Miltäköhän semmonen näyttäisi tai mitä virkavalta siihen tuumaisi? :D
|Saab 95L -76
Vastaa Viestiin