Kansi vai huohotin?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Thollo
"Koeajolla"

Kansi vai huohotin?

Viesti Kirjoittaja Thollo »

Joo elikkäs omistan 95 vm -02 ja olen kuullut huhuja huohotus ongelmista, ja niinpä kysyn tässä että sekoittaako huohotin mennessään rikki puurot ja vellit sekaisin eli sotkeeko nesteet öljyihi? sillo minulla kävi juuri niin enkä aloita remonttia ennen kuin kuulen muiden mielipiteen, alku oireita ei ollut ei keittänyt ei hävittänyt nesteitä eikä öljyjä mutta öljynpaineen merkki sytty ja lisäsin öljyä ja ongelma korjaantui mutta nyt kun pääsin perille päätin tarkistaa ja huomasin että prkele on mennyt nesteet ja öljyt sekaisin mutta eivät olleet sekaisin kun lisäsin öljyä, mitä sanotte kumpi vikana, tai onhan siinä yksi oire ollu mutta en ole kovin vakavasti ottanut sitä että auto hivenen nykii ei taida liittyä kyseiseen vikaan?

Kiitos kaikille jotka vastaavat ja auttavat kaveria suossa.
eklunto1
"Hölösuu"

Re: Kansi vai huohotin?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

"Huohotin" ei ole missään tekemisessä suoraan moottorin nesteiden kanssa. Haku toiminteella löytyy todella paljon juttua huohotuksesta ja siitä miten huohotusta voidaan parantaa. Ongelma ilmenee pääsääntöisesti autoissa, joilla on ajettu paljon pätkäajoa ja öljynvaihtoväli on ollu pitkä.
Öljyn ja jäähdytinnesteen sekoittuminen viittaisi vuodolta esim. kannessa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Thollo
"Koeajolla"

kiitos tämä riittää minulle tiedoksi että ossaan alottaa tekemään remonttia heti huomenna.
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Laskitko öljyt pois koneesta ja oli vettä joukossa, vai toisinpäin, että on öljyä jäähdytysvedessä? Kuulostaa perin oudolta vialta. Ei nimittäin ihan helposti pääse nuo liemet sekoittumaan toisiinsa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Thollo
"Koeajolla"

Molemmin päi vellit sekasi öljyissä vettä ja vedessä öljyä oon tuossa pikku hiljaa purkanu mutta en vielä oo kokonaan purkanu ku ee taho keritä
Vastaa Viestiin