9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Ei tämä niin helpolla mennytkään, kuten myös arvelin.
Nyt näyttäisi siltä, että minulla on sama korkeus, kuin "aerolla" sormimitalla, kuten myös, miltä näyttää näin katsottuna.
Siis onko 23 vuotta ja 170 tmailia lyövyttäneet jouset samaan mittaan, kuin mitä saadaan uudella H&R sarjalla? Siltä tällä hetkellä vaikuttaisi.
Onkohan mitään mahdollisuuttaa saada "siiseliltä" mittoja?
Tavoitteena olisi samat mitat, kuin tuossa toisessa kulkupelissä suurinpiirtein:
320/345mm,
joka on ryhdissään ja näyttää oikeasti matalalta. Toki siinä on KW:n säädettävä alla, mikä helpottaa tilannetta niin asennossa, kuin korekudessa.
Nyt näyttäisi korkeusmielessä turvallisimmalta ratkaisulta laikata nyt vakioalustasta etupäästä 1 kierros pois ja päivittää iskarit Sasciin tai Konin säädettäviin.
Nyt näyttäisi siltä, että minulla on sama korkeus, kuin "aerolla" sormimitalla, kuten myös, miltä näyttää näin katsottuna.
Siis onko 23 vuotta ja 170 tmailia lyövyttäneet jouset samaan mittaan, kuin mitä saadaan uudella H&R sarjalla? Siltä tällä hetkellä vaikuttaisi.
Onkohan mitään mahdollisuuttaa saada "siiseliltä" mittoja?
Tavoitteena olisi samat mitat, kuin tuossa toisessa kulkupelissä suurinpiirtein:
320/345mm,
joka on ryhdissään ja näyttää oikeasti matalalta. Toki siinä on KW:n säädettävä alla, mikä helpottaa tilannetta niin asennossa, kuin korekudessa.
Nyt näyttäisi korkeusmielessä turvallisimmalta ratkaisulta laikata nyt vakioalustasta etupäästä 1 kierros pois ja päivittää iskarit Sasciin tai Konin säädettäviin.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Olettaen, että katsoit auton vasemman kyljen kuvia (sormimitat ve ja vt), niin vissiin sitten joo. Mulla oli mittarissa vaihtohetkellä ~330tkm, aikoinaan auton ostohetkellä 253tkm, oletettavasti joku on joskus aiemmin vaihtanut alustan.Petri R kirjoitti:Ei tämä niin helpolla mennytkään, kuten myös arvelin.
Nyt näyttäisi siltä, että minulla on sama korkeus, kuin "aerolla" sormimitalla, kuten myös, miltä näyttää näin katsottuna.
Siis onko 23 vuotta ja 170 tmailia lyövyttäneet jouset samaan mittaan, kuin mitä saadaan uudella H&R sarjalla? Siltä tällä hetkellä vaikuttaisi.
Mulla on mielikuva, että leimasetä olisi rustannut otteeseen ~330mm lukemia. Pitänee jaksaa kaivaa se ote joskus esille.Petri R kirjoitti:Tavoitteena olisi samat mitat, kuin tuossa toisessa kulkupelissä suurinpiirtein:
320/345mm,
...kävin vilkaisemassa, oli se mulla sittenkin kaapissa eikä ko. autossa. Juu, 330mm sekä edessä että takana.
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Oukei hyvä.aero kirjoitti:Olettaen, että katsoit auton vasemman kyljen kuvia (sormimitat ve ja vt), niin vissiin sitten joo. Mulla oli mittarissa vaihtohetkellä ~330tkm, aikoinaan auton ostohetkellä 253tkm, oletettavasti joku on joskus aiemmin vaihtanut alustan.Petri R kirjoitti:Ei tämä niin helpolla mennytkään, kuten myös arvelin.
Nyt näyttäisi siltä, että minulla on sama korkeus, kuin "aerolla" sormimitalla, kuten myös, miltä näyttää näin katsottuna.
Siis onko 23 vuotta ja 170 tmailia lyövyttäneet jouset samaan mittaan, kuin mitä saadaan uudella H&R sarjalla? Siltä tällä hetkellä vaikuttaisi.
Mulla on mielikuva, että leimasetä olisi rustannut otteeseen ~330mm lukemia. Pitänee jaksaa kaivaa se ote joskus esille.Petri R kirjoitti:Tavoitteena olisi samat mitat, kuin tuossa toisessa kulkupelissä suurinpiirtein:
320/345mm,
...kävin vilkaisemassa, oli se mulla sittenkin kaapissa eikä ko. autossa. Juu, 330mm sekä edessä että takana.
Sitten tiputtaisi nykytilaan verrattuna minullakin -20mm.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Mitä mittoja olet vailla, huomenna tarkoitus käyttää auto vielä tallissa ennen matkan jatkumista joten kerro mitä olet vailla? Rekisteri otteesta löytyy jotain insinöörin mittoja, mutta jos jotain helposti mitattavaa mittaa olet vailla niin voin sen kyllä mitata.Petri R kirjoitti: Onkohan mitään mahdollisuuttaa saada "siiseliltä" mittoja?
#3834
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Ok, kiitos!siiseli kirjoitti:Mitä mittoja olet vailla, huomenna tarkoitus käyttää auto vielä tallissa ennen matkan jatkumista joten kerro mitä olet vailla? Rekisteri otteesta löytyy jotain insinöörin mittoja, mutta jos jotain helposti mitattavaa mittaa olet vailla niin voin sen kyllä mitata.Petri R kirjoitti: Onkohan mitään mahdollisuuttaa saada "siiseliltä" mittoja?
Mitta renkaan keskiöstä suoraan ylöspäin lokasuojan kaareen
- etu- ja takapää
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Meinaatko siis, että mittaan rengas irti keskiöstä suoranlinjan lokasuojan sisä puolelle? Tuota mittaa en rupea ottamaan, mutta renkaan keskipisteestä lokasuojan näkyvään reunaan voin ottaa (noin mitan, milli tarkkaa lukemaa en saa)Petri R kirjoitti:Ok, kiitos!siiseli kirjoitti:Mitä mittoja olet vailla, huomenna tarkoitus käyttää auto vielä tallissa ennen matkan jatkumista joten kerro mitä olet vailla? Rekisteri otteesta löytyy jotain insinöörin mittoja, mutta jos jotain helposti mitattavaa mittaa olet vailla niin voin sen kyllä mitata.Petri R kirjoitti: Onkohan mitään mahdollisuuttaa saada "siiseliltä" mittoja?
Mitta renkaan keskiöstä suoraan ylöspäin lokasuojan kaareen
- etu- ja takapää
#3834
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Rengas paikallaan vanteen keskipisteestä lokasuojan kaareen (missä on se musta lista) esim. rullamitalla. Lokasuojankaaren keskikohta, alin piste.
Noin senttilukema riittää oikein mainiosti. Näkee, että onko kyseessä esim. 33 cm vain 35 cm.
Ei mitään erityistoimenpiteitä. Suoraan vaan ilman mitään irtiottoja autosta ko. mitta. Ottaa aikaa alle minuutin.
Jos mahdollista, olisin oikein tyytyväinen, sillä tuo CTS on ottanut auton asennon huomioon jo ilmoittaessa -45/35.
Noin senttilukema riittää oikein mainiosti. Näkee, että onko kyseessä esim. 33 cm vain 35 cm.
Ei mitään erityistoimenpiteitä. Suoraan vaan ilman mitään irtiottoja autosta ko. mitta. Ottaa aikaa alle minuutin.
Jos mahdollista, olisin oikein tyytyväinen, sillä tuo CTS on ottanut auton asennon huomioon jo ilmoittaessa -45/35.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Mulla on aero:ssa joka nurkalla 34cm vanteen keskeltä lokarin reunaan ja sen se katastusmies merkkasi rekisteriotteeseenkin kun joutu muutoskatastaan. JR:n 60mm jouset on ne mitkä on eessä ja takana vanahat vakio jouset. Eessä on konin iskarit ja takana sashit.
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Mulla jäi mittailematta kun nosti kuumeen, pitää yrittää joku päivä tuossa parkkiksella mitata.
#3834
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Ok. Parenemisia, ei tällä niin kiire ole.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Herätellääs vanhaa topiccia, tänään kuriiri toi boksin ovelle, siellä GTS:n alustasarja (KYB iskarit ja H&R jouset)..
Autona CDE, saako heti suosiosta laikata etujousista kiekkaa pois?
Tarkoitus olisi saada auto lipumaan laillisesti mahdollisimman matalalla..
Autona CDE, saako heti suosiosta laikata etujousista kiekkaa pois?
Tarkoitus olisi saada auto lipumaan laillisesti mahdollisimman matalalla..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Kestääkö vakioiskarit 40mm madallusjousia vai kannattaako suosiolla vaihtaa iskaritkin? Jouset maksaisivat 150€ ja iskareineen hintaa tulisi varmasti ainakin kolme kertaa enemmän. Entä tarvitseeko vuonna -95 ensirekisteröity auto TUV-hyväksytyt madallusjouset? Niin ja auto on tosiaan 2.0t CS M96.
Turbotonttuilija
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9000 Tbo 16 Aut -87 hieno madallus?
Kyllä ne toimii, tietysti elinikä vähenee
OG 9-3 Aero 476hv/588nm