Nyt mykistyi ACC-lämmityslaitteen puhallin laakista.
Piti parina päivänä muutaman kerran kylmänä ja puolilämpimänä laakerin ulinaa/siritystä. Ei muita oireita, kunnes nyt lakkasi pyörimästä kokonaan.
Moottorin sulake on ehjä ja ACC-toimii muuten ok.
Täytyy alkaa tutkimaan asiaa huomenna, tänään ei enää viitsi.
Lämppärin puhallin mykistyi
Lämppärin puhallin mykistyi
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Lämppärin puhallin mykistyi
Oma on vuoden mittaan jämähtänyt 3 kertaa. Akun kenkä vain irti ja uudesta kiinni niin taas toimii. Toki mitään sirinää/rahinaa ei ole koskaan kuulunut.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Lämppärin puhallin mykistyi
Silloin kun tuo sirinä on kuulunut, niin se on kestänyt kerrallaan vain muutaman sekunnin. Ei kamalasti haitannut, mutta oire kuitenkin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Lämppärin puhallin mykistyi
-06 SC:stä hiljeni puhallin 4-5 kertaa, virrat pois ja takaisin niin lähti pyörimään- tai ei. Seuraavalla käyttökerralla saattoi toimia taas ihan ok, toimi jonkun päivän ja taas stoppasi, tai siis oli käynnistymättä, ei siis sammunut ajossa koskaan. Takuu korvasi, oli kuulemma "vastuspaketti" vaurioitunut, vaihtoivat koko puhaltimen kun oli sopivasti hyllyssä mutta vastuksetkin kuulemma oli vaihdettavissa erikseen (koko paketti).
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Lämppärin puhallin mykistyi
Join parit "apteekkarit" ja kävin kotiautotallissa mutkan.
Käytin akkua irti ja käyntiin lähti puhaltimen moottori. En käynyt toiselta tallilta hakemassa testeriä, jotta olisin saanut mahdolliset vikakoodit luettua. Aivan sama mitä olisi ollut tai ollut olematta. Ei juuri nyt kiinnosta, aika näyttää uusiutuuko.
Nuo "etuvastukset" ovat lähes poikkeuksetta korjattavissa, jos vika on niissä.
Säätimissä käytetään ihan perinteistä elektroniikkaa eivätkä ne ole mitään avaruustiedettä. Ohjaintransistorit (oikeammin FET:it) niistä yleensä kyrvähtää.
Täysin alkuperäisiä on joskus vaikea ellei jopa mahdoton saada, mutta vastaavia malleja yleensä löytyy. Useita on tullut korjattua eri merkkisistä autoista.
Nissan Primera P12-mallin säädin on ollut hankalin tapaus FET:n suhteen.
Käytin akkua irti ja käyntiin lähti puhaltimen moottori. En käynyt toiselta tallilta hakemassa testeriä, jotta olisin saanut mahdolliset vikakoodit luettua. Aivan sama mitä olisi ollut tai ollut olematta. Ei juuri nyt kiinnosta, aika näyttää uusiutuuko.
Nuo "etuvastukset" ovat lähes poikkeuksetta korjattavissa, jos vika on niissä.
Säätimissä käytetään ihan perinteistä elektroniikkaa eivätkä ne ole mitään avaruustiedettä. Ohjaintransistorit (oikeammin FET:it) niistä yleensä kyrvähtää.
Täysin alkuperäisiä on joskus vaikea ellei jopa mahdoton saada, mutta vastaavia malleja yleensä löytyy. Useita on tullut korjattua eri merkkisistä autoista.
Nissan Primera P12-mallin säädin on ollut hankalin tapaus FET:n suhteen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)