Kemiallinen metalli?
Kemiallinen metalli?
Poijan mopetista ( pv ) napsahti käynnistyspolkinen akseli poikki, enkä millään jaksaisi purkaa koko konetta vaihtaakseni sitä akselia.
Olisiko kellään kokemusta okötistä jolla tarttuisi?
Vai suosiolla kone atomeiksi?
Olisiko kellään kokemusta okötistä jolla tarttuisi?
Vai suosiolla kone atomeiksi?
9-5 Aero - 00
Re: Kemiallinen metalli?
Ei toimi, eikä kestä mitään, joskus ajat sitten sain sillä kyllä pitämään Honda CB350 Twinin lohkon öljyä sisällään, mutta sekin alkasi kuulemma vuotamaan hetken ajan päästä.Julle kirjoitti:Poijan mopetista ( pv ) napsahti käynnistyspolkinen akseli poikki, enkä millään jaksaisi purkaa koko konetta vaihtaakseni sitä akselia.
Olisiko kellään kokemusta okötistä jolla tarttuisi?
Vai suosiolla kone atomeiksi?
PV:nhän saa hyvin käyntiin lykkäämällä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kemiallinen metalli?
Juu, kaikissa kohteissa missä joskus aikoinaan tullut kokeiltua, niin ei ole toiminut
Saattais tuurilla kestää jossain täyteaineena tms, mutta ei tuolla mitään katkenneita akseleita korjailla, se on vissi.
Saattais tuurilla kestää jossain täyteaineena tms, mutta ei tuolla mitään katkenneita akseleita korjailla, se on vissi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kemiallinen metalli?
Meillä on paikattu kotona yhden NG900 2.0 vaparin öljypohja (pieni reikä) tuollaisella ja hyvin on kestänyt. Itse rakentelin aikoinaan tietokoneen vesijäähdytysblokkeja poraus tekniikalla ja niiden tulppauksessa ja karojen liitoksessa käytin tuota ja hyvin toimi. Mutta PV:n käynnistyspolkimen akselin liitoksessa ei 100% varmuudella kestä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Kemiallinen metalli?
Ei tule kestämään, paloiksi vaan jos hyvän teet
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Kemiallinen metalli?
Uskottava se on Laitoin osat tilaukseen.är.jii kirjoitti:Ei tule kestämään, paloiksi vaan jos hyvän teet
9-5 Aero - 00
Re: Kemiallinen metalli?
Riippuu siitä mistä se akseli on poikki, ni hitsaamalla vois koittaa saaha kuntoon.
Kesällä, ehkäng900aero kirjoitti: PV:nhän saa hyvin käyntiin lykkäämällä
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Kemiallinen metalli?
Kyllä niitä lykittiin talvellakin käyntiin monet kerrat, kun ainahan jonkun kaverin peeveestä oli se käynnistyspoljin tippunut, nelonen "tupaan" ja johonkin hiekoitetulle tieosuudelle , ja hyppii siinä penkin päällä kunnes "isolohko" hyrähtääsero kirjoitti:Riippuu siitä mistä se akseli on poikki, ni hitsaamalla vois koittaa saaha kuntoon.Kesällä, ehkäng900aero kirjoitti: PV:nhän saa hyvin käyntiin lykkäämällä
PV oli muuten ihan **rseestä, mutta se oli niin totaalisen "must to buy" -tuote joskus 80-luvun lopussa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kemiallinen metalli?
Kyllä se vaan oli niin että kovilla jätkillä oli Monkey
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Kemiallinen metalli?
Tällei harvaanasutuilla alueilla ei taho niitä hiekkateitä löytyä. Eikä auta vaikka yks istuu penkillä, toinen tankilla ja kaks työntää, ei oo pitoja . Tämä toki harvinainen tapahtuma, yleensä sylinteri on sen verran väljä että PV starttaa kädellä takarengasta pyörittämälläng900aero kirjoitti:Kyllä niitä lykittiin talvellakin käyntiin monet kerrat, kun ainahan jonkun kaverin peeveestä oli se käynnistyspoljin tippunut, nelonen "tupaan" ja johonkin hiekoitetulle tieosuudelle , ja hyppii siinä penkin päällä kunnes "isolohko" hyrähtää
PV oli muuten ihan **rseestä, mutta se oli niin totaalisen "must to buy" -tuote joskus 80-luvun lopussa
Oli muuten aika tyydyttävää ajaa mopoikä isopyöräsellä uusendurolla, kun kaveri työnti PV:llä. Sama asia kun nykyään mulla alla saabbi ja sillä Opel
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Kemiallinen metalli?
Pistät pojan tekemään niin seuraavalla kerralla ei tarvii tehdä enää itse.Julle kirjoitti:Uskottava se on Laitoin osat tilaukseen.är.jii kirjoitti:Ei tule kestämään, paloiksi vaan jos hyvän teet
Omasta PV:stä meni palautusjousi poikki, ja isäukon kanssa sitten pari iltaa askarreltiin jousen palasia ulos rattaisen välistä ja uutta jousta tilalle. Se on aika havainnollistava kokemus alta 10-vuotiaalle. Sen jälkeen jäi legot ja muut lelut hyllylle
Ja sama PV on muuten ajossa vieläkin, yli 20 vuoden jälkeen. Toki isompiakin suzukeita on tallissa, mutta yhtälailla on palasina nekin
Re: Kemiallinen metalli?
mursu kirjoitti:Pistät pojan tekemään niin seuraavalla kerralla ei tarvii tehdä enää itse.
Omasta PV:stä meni palautusjousi poikki, ja isäukon kanssa sitten pari iltaa askarreltiin jousen palasia ulos rattaisen välistä ja uutta jousta tilalle. Se on aika havainnollistava kokemus alta 10-vuotiaalle. Sen jälkeen jäi legot ja muut lelut hyllylle
Ja sama PV on muuten ajossa vieläkin, yli 20 vuoden jälkeen. Toki isompiakin suzukeita on tallissa, mutta yhtälailla on palasina nekin
Näinpä, itelle tuli juuri mieleen kuinka ekan kerran avasin tunturin koneen joskus ja vaihdoin laakereita yms, olin tuolloin 10v paikkeilla. Pikkukoneen kun saa kasaan kyllä kun vähän purkaessa järkeilee.
Tämän jälkeen on monta konetta avattu ja mäntää vaihdettu. Tällä hetkellä on kevarin kone tallin pöydällä kappaleina. Siihen mäntää kampura ja alakerran laakerit. kone täristi niin että oli yksi lohkon ja rungon kiinnityspisteistä lohjennut.
Ja tuo tunturi käy edelleen, ja pelaa kytkimen painelaakerin ääntä lukuunottamatta hyvin.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Re: Kemiallinen metalli?
Juu ja se perkuleen volumepotikka nm. entinen PV kuski.99 GL kirjoitti:Kyllä se vaan oli niin että kovilla jätkillä oli Monkey
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Re: Kemiallinen metalli?
On muuten rahakasta hommaa rakennella noita konkkarajottimia mopopojille. Sitten poliisi ihmettelee testatessa miten on joka moposta "tulppa rikki"NEO9-3 kirjoitti:Juu ja se perkuleen volumepotikka nm. entinen PV kuski.99 GL kirjoitti:Kyllä se vaan oli niin että kovilla jätkillä oli Monkey
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Kemiallinen metalli?
No joo, nyt tuli tuokin homma tehtyä. Kaikki pelaa ok, ihmettelin vaan, että minne kytkimen puolelta oli kadonnut kampiakselin stefa???? Ja silti mopo toimi.
9-5 Aero - 00