blobbo kirjoitti:
Kun työsylinterin ilmausnipasta työntää uutta nestettä sisään, tuli ainakin omassa romussa nestesäiliöön todella mustaa nestettä, joka kertoo juuri siitä, ettei kytkimen nestepiirissä aineet normaalitilassa juurikaan liiku vaikka miten sitä poljinta pumppaisi.
Kannattaa ensin avata ilmausnippa, ja polkea sieltä vanhat liemet ulos ennen uusien laittoa.
Itselläni on apteekista ostettu huuhteluruutta joka on suht suurikokoinen, mallia johon ei edes saa neuloja kinni (ja siitä huolimatta sitä ei saanut ostettua apteekista viikonloppuna, kun niillä on sääntö joka kieltää ruiskujen myynnin muulloin kuin arkipäivinä ).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
blobbo kirjoitti:
Eiköhän tuo härpäke ole tehty ns. "polkemista" varten, ts. se on vain ilmausnippaan liitettävä letkupätkä takaiskuventtiilillä. Toimii jarrujen ilmauksessa, muttei tonnarin kytkimen tapauksessa, jota ei siis polkemalla saa kunnolla ilmautumaan.
Aivan aivan. Onhan tuo ruiskukin, mutta pitääpi siihen perehtyä sitten tässä piakoin!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Vilho123 kirjoitti:Onko ilmanippa sellaisen kotelon alla? Vai? En oikein luota tuohon ohjekirjaan, kun siinä esitellään ilmeisesti vuoden -94 moottoritilaa?
Joo, nappaat sen mustan muovikotelon irti niin sen alta löytyy.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vilho123 kirjoitti:Onko ilmanippa sellaisen kotelon alla? Vai? En oikein luota tuohon ohjekirjaan, kun siinä esitellään ilmeisesti vuoden -94 moottoritilaa?
Joo, nappaat sen mustan muovikotelon irti niin sen alta löytyy.
Siinä kotelossa lukee Bosch ? Täsmääkö tuntomerkit? Siinä suht keskellä hieman oikealla äkkiä heittämällä? =)
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Vilho123 kirjoitti:Onko ilmanippa sellaisen kotelon alla? Vai? En oikein luota tuohon ohjekirjaan, kun siinä esitellään ilmeisesti vuoden -94 moottoritilaa?
Joo, nappaat sen mustan muovikotelon irti niin sen alta löytyy.
Siinä kotelossa lukee Bosch ? Täsmääkö tuntomerkit? Siinä suht keskellä hieman oikealla äkkiä heittämällä? =)
Seuraa kytkinletkua/putkea niin löydät perille
Siinä se on lootan kytkinkopan päällä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Nyt tulee kyllä niin tyhmä olo kun pitää kysyä vähän väliä kuin joku tosi avuton (taino autojen kanssa olen)
http://aireesti.webs.com/DSCF8490.JPG
Tuossa kuva moottoritilasta. Onko nyt kyseessä tämä musta boxi akun VARTA-tekstiä edellä olevan logon kohdalla? Ei tuolla pimeässä oikein ota selkoa kunnolla, että johtaako kytkimen letkut minne vaikka niitä kuinka seuraa...
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Vaihdelaatikon (ja moottorin liitoskohdassa) yhteydessä ja kytkinkopan päällä on musta peitelevy joka irtoaa kampeamalla.
Nyt sieltä paljastuu kytkimen ilmausruuvi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
http://sautio.kuvat.fi/kuvat/Saabi/kyk%E4.jpg/full http://sautio.kuvat.fi/kuvat/Saabi/sylkk%E4.jpg/full
Tuon ekan kuvan osa nro 34 on kotelo jonka alta paljastuu tuollainen toisen kuvan työsylinteri, tai oikeastaan siis lähinnä tuollainen pitkä ilmausruuvi, sen kautta siis suoritat operaation, mieluummin kuin ilmamassamittarista käsin
Purat siis tuon imuilmatorven ilmamassamittareineen pois tieltä ensin.
Ihan ensiksi siis olisi syytä paikallistaa vaihdelaatikko, joka on siis edestäpäin katsottuna moottorin oikealla puolella
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mulle on parhaiten toiminut periaate "avata ilmausruuvi ja odota" painovoima tekee tehtävänsä ainakin niin kauan kun letkussa on nestettä. Sillä periaatteella on myös helppoa vaihtaa neste. Jarrujen ilmaus käy loistavasti samalla tavalla, kunhan on aikaa odottaa.
Muuten pumppaus ja kiinni/auki periaate on toiminut, sekä -86 että -95 vuosimallisella autoilla. Miten ootte tulleet tulokseen, että ruisku olisi pakko olla?