V4:sen ahtaminen?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Se vaatii tuo remmiahtaminen aika reippaaste enemmän työtä mitä turbotus.En ainakaan uskaltaisi åttaa remmille voimaa tasapainoakselilta,jonka laakerit porsii jo liian kireästä laturin hihnasta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Jos olet perse edellä puuhun menossa=kaasari,niin ei ole sopiva.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Suppari kirjoitti:Jos olet perse edellä puuhun menossa=kaasari,niin ei ole sopiva.
Eikö toimi edes maltillisilla/pienillä ahdoilla, vai mahdoton saada säätöihin??
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Saab.96 kirjoitti: Lämmityslaitetta en haluaisi uhrata joten kaikki vinkit siitä miten homman saa parhaiten toteutettua on tervetulleita!
Takaturbo? :wink: :idea:
96 M75 i12 5-speed ;)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostgrey kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Jos olet perse edellä puuhun menossa=kaasari,niin ei ole sopiva.
Eikö toimi edes maltillisilla/pienillä ahdoilla, vai mahdoton saada säätöihin??
Tuo säädinkö? Toihan kertoo bensanpaineen kolmella paineen noustessa.

Jos tekisin kaasariturbon niin tekisin edelleen strömperillä,ei maksa mitään eikä tarvii suuttimien yms. kanssa pelleillä niin paljoa kun "normi" kaasarilla.

Mutta tuollainen vanha mosa,turbo ja kaasutin&jakajasytkä ei ole pitkäikäinen jos yhtään meinaa ahtoja käyttää.

Lämppärin eteen mahtuu ahdin,hana pitää muuttaa/vaihtaa ja pieni lovi tehdä koteloon.Riippuu tietysti ahtimesta :D
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1568560.jpg
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
maicoman
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Maalis 02, 2010 13:32

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja maicoman »

onko kenelläkään tietoa siitä turbo 96 saabista jonka scanauton kilpatiimi rakensi?
olen vaan isältäni kuullut (oli sillon ko.rallitiimissä töissä) että olivat asentaneet tuohon v4seen pienimmän scanian rekan turbon mikä oli siihen aikaa löytynyt. turbo imi ilman apparin jaloista ja oli kuulemma mahdoton ohjata. mutta siitä ei ole tietoa että lyötiinkö idea heti lyttyyn vai tuliko johonkin spritti yms käyttöö????
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V4:sen ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Vastaa Viestiin