saapasi kirjoitti:Voi ressukka, eikö kukaan ole huomioinu tarpeeks sun kuuttasataakahtakymmentäkaheksaa pollea .
Kiitos kun sinä muistat huomioida minun autoni tehoja, se lämmittää aina mieltä. Ikävä kyllä vaan pilasit tämänki ketjun kirjoittamalla täysin aiheeseen liittymätöntä tekstiä. Toivottavasti moderaattorit ovat ajanhermoilla ja poistavat turhat viestit (tämä mukaanlukien).
saapasi kirjoitti:Btw. Katsot muuten noiden molempien tonnareiden perävaloja suomen suurimpaan sallittuun. Tai ainakin sen, joka ei oo AITO aero
Vain puusilmä repii ilman quaifee.... 6s sataseen on kyllä hieno suoritus...varsinki bittinikkarilta, onnittelut siitä. Mutta jos tosiaa kuvittelet sen lukollisen laatikon olevan jotenki erikoinen niin siinä olet pahasti mettässä
Ainii, toivottavasti kummassakaan tonnareissa ei ole tuunatut takavalot ku niitä o tympiä katella
saapasi kirjoitti:
Btw. Katsot muuten noiden molempien tonnareiden perävaloja suomen suurimpaan sallittuun. Tai ainakin sen, joka ei oo AITO aero
Kovat on luulot.
Saiskohan jotain faktoja peliin?
Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.
[Nyt voi poistaa]
Ens kesänä lähdette Hanen kanssa johonkin ratapäiville kattomaan kummalla kulkee paremmin 0-100km/h.
Ihan hyvä artikkeli. Aika optimistista porukkaa tuntuu olevan tuon 0-100 suhteen, muistanko väärin että tehtaan ilmoittama aika airolle on 6,9 sekuntia?
^Et muista väärin. Saapasilla vaan on edessä tasauspyörästön lukko, sekä Mitsubishin pienehkö ahdin, jota luulee jotenkin erikoiseksi. Autokaan ei ole itsensä virittämä, vaan rahallahan se on rakennutettu.
Tasaisesti pitävällä pinnalla = asvaltti, voi avoimellakin tasauspyörästöllä molemmat pyörät sutia yhtäaikaa.
Viimeksi muokannut Coltti, Ke Tammi 13, 2010 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saapasi kirjoitti:
Btw. Katsot muuten noiden molempien tonnareiden perävaloja suomen suurimpaan sallittuun. Tai ainakin sen, joka ei oo AITO aero
Kovat on luulot.
Saiskohan jotain faktoja peliin?
Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.
[Nyt voi poistaa]
Siis meinaatko että jos ahdin herää alempaa niin 0-100 menee nopeammin kuin 2x tehokkaampi auto?
Ja kun OT-linjalle lähdettiin, niin sanottakoon, että mun hyvin kevyesti viritetty supermegahyperturbosatku sutii tarpeen tullen vielä vitosellakin.
Tarve tulee siinä vaiheessa, kun yrittää huonoilla renkailla saada auton kiihtymään liukkaalla tiellä.
Riittääkö OT jo?
Ei riitä OT:t vielä... Pakko tuohon kiihtyvyyteen sanoa, että meikäläisen aero, jossa steg 5, ja arviolta se karvan alle 300 hv kiihty tuossa 7,6s. Ehkei aivan optimaalinen kiihdytys eikä alusta, mutta kyllä melkein haluaisin nuo vakioaeron alle 7s kiihdyttäjät henkkoht tavata etupenkillä sekkari kädessä..
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
saapasi kirjoitti:
Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.
[Nyt voi poistaa]
OT jatkuu...
Kuis nopeasti se si rähisee sataseen että faktana voit sanoa "teho" etuvetosen pysyvän takana?
Lukottomalla, vakioalustaisella saabin lullalla ko. väli taittui näin http://www.stcf.net/satkuun.jpg
Joo itseänikin kiinnostaisi kyllä nähdä mihin nuo pommarit sitten oikeen hyökkää kun on ärhäkästi heräävää pikkupilleriä, quaifen lukkoa laatikossa ja leveetä sporttirengasta alla? Itselläni kun on ainoastaan kokemusta 9-3:sta vakio 185hv vireessä, stage3+ vireessä, ja sen jälkeen omista stageista (400++hv -->). Kaikissa ollut sama alusta. Omat on kyllä vienyt voiton kevyesti myös 0-100km/h vedoissa aina. Mielelläni ensi kesänä koittaisin jossain saab tapahtumassa miten tämä mun ja nykyään myös Viggen yhteinen "pappis" pärjää näitä ärhäköitä tonnareita vastaan 0-100km/h, tai vaikka vähän pitemmällekkin jos alue antaa myöden. Joskus tosiaan noita 0-100 lähtöjä hankasin ja parhaaksi jäi 5.7s ja sillä vedolla varttimaili taittui aikaan 12.4s ja loppunopeutta oli 209km/h. Nykyään on intressit melkolailla mittarissa satasta vastapuolella olevissa lukemissa noissa tapahtumissa. Tossa on viime kesältä kuitenkin lpr ilmailupäiviltä mailin veto.
Siitä näkee alusta miten tommonen 1985cc "pappis" irtoaa väljennetyllä föönillä, ilman lukkoa, 205 leveellä parhaat päivät nähneellä renkaalla sekä aivan mummo lähdöllä. 0-100km/h luokkaa 6s (tarkka karvan alle) ja varttimaili taittuu 13.04s ja loppunopeutta on 209km/h. Faktahan on se, että vaikka ne tuliset pikkupillerit tuottavatkin mahdottomasti vääntöä tai saapasia lainaten "rähinää" siihen 2500rpm kohdalle niin sen jälkeen ne ovat kuitenkin pakokaasujarruja. Niin kauan kun 2,3 tonnarin on varustettuna 19T#7:lla, ei todellakaan kannata kusettaa itseään luulemmalla auton olevan suorituskykyinen suoralla, tai siinä olevan paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä ylivoimaisen paljon .
Nyt kun mennään ihan omassa threadissaan asian tiimoilta niin voisi todeta että aivan väärää merkkiä tässä ollaan virittämässä jos tavoite on hyvä 0-100 kiihtyvyys niinkuin tuntuu joillain olevan.
Ei se siitä 5,x sekunnista parane enää ikinä vaikka olisi miten paljon tehoa jos tarkoitus on olla rengastus ja alusta jota voi käyttää kadullakin. Sellaista se etuvedon kanssa vaan on.
Jos tarkoitus on olla pikkuvauhdeissa todella nopea ympäri vuoden niin neliveto on oikea valinta tai sitten jos vain kesä riittää niin takaveto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com