0-100km/h vääntö
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
Et, sorry...saapasi kirjoitti:Saatan siis olla jo nyt samoissa kiihtyvyys lukemissa, kuin Japso, Vigge ja Tarmo_L.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
En haluaisi saivarrella mutta ko. mentelmällä tuloo sitten yli-optimaalisia aikoja kun siitä menee useampi kymppäsekunti, siitä kun auto oikeasti "nytkähtää" siihen kun nopeus/viisari alkaa nousta.saapasi kirjoitti:
6s olen mitannut kännykälläni ja tietenkin halunnut tarkistaa sen video-editointisoftalla. Lähdön näkee kierroksista kun alkavat laskea ja viisari nousta, kunnes nuoli yltää sataseen. Jos en uskoisi sen pitävän kutiansa, en kai tulisi ketään haastamaan.
Ja tämä siis peruspaineillani. Miten luulet ajan muuttuvan, kun kone saa täydet paineet? Saatan siis olla jo nyt samoissa kiihtyvyys lukemissa, kuin Japso, Vigge ja Tarmo_L.
Paineita tällä hetkellä vain 1,5bar.
Mitä tulee peruspaine/täyspaine vetohin, niin omien kokemusten perusteella ei vaikuta 0-100 kun pitoraja sen verta matala että vähemmälläkin menee "yli", jos ja kun tuvassa ykkönen tai kakkonen.
Tässä malliksi 0-100 veto missä ahtopaine maks puolet siitä mitä normisti käytössä ja ei se isompi hyrrä juur sen enempää ko. paineella tuota kuin mitä esmes 19t tuottaa.
http://www.stcf.net/satkuun_lokki.jpg
kilon paineella ko. mosa tuottaa hieman reilu 400Nm
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
Sopii ja en kokemuksiani niistä väleistä ole nyt kertonutkaan. Todennut vain, että se väli menee itse ajamana suunnilleen samaa tahtia kuin tuo ketjun aiheen väli oli se sitten 4,5,6,7,8 tai vaikka 15sekuntia. Ja en myönnä että autoni on hitaampi, kuskista kii. Itse ajamana en usko pääseväni alle 6sek. Tuliko parempi mieli? Minä tiedän omat ja autoni rajat, toivottavasti muutkin.saapasi kirjoitti: Sopiiko muuten ettet turhaan kirjoita kertomuksiasi 100-200 etkä 100-300, ne kun eivät liity tämän keskustelun aiheeseen millään tavalla. Sama koskee myös muitakin aiheesta hairahtuneita.
Ja sitten itse aiheeseen:
Myönnät nyt siis, että minun autoni on nopeampi 0-100 (ja suurimmalla tod. näk. myös 0-120), kuin omasi? (ihan rauhassa vaan)
6s olen mitannut kännykälläni ja tietenkin halunnut tarkistaa sen video-editointisoftalla. Lähdön näkee kierroksista kun alkavat laskea ja viisari nousta, kunnes nuoli yltää sataseen. Jos en uskoisi sen pitävän kutiansa, en kai tulisi ketään haastamaan.
Ja tämä siis peruspaineillani. Miten luulet ajan muuttuvan, kun kone saa täydet paineet? Saatan siis olla jo nyt samoissa kiihtyvyys lukemissa, kuin Japso, Vigge ja Tarmo_L.
Paineita tällä hetkellä vain 1,5bar. Ja tilanne kesään mennessä paranee entisestään, kun ahdot säädetään lopulliseen kuulemma 1,6-1,7bariin. Myös PID-säätöni ovat tällä hetkellä aivan ala-kantissa (ettei lyö fuelcuttia, -Nyt Mimmi tiedät senkin sitten-) ja pelistä puuttuu vielä myös vaihdekohtaiset ahtorajoitukset (taisi saada ihan kierrosten mukaan). Nuo kun kaikki säädetty, voi tulla aika kova ja mahd. vähän sutiva lähtö.
Tuohon säätöön, kun senki ot:n tänne nyt vetäsit niin mites luulet käyvän jos säädät ahdot ettei sudi yhtään? Tuleekohan sillon tehot käyttöön (se 1.6-1.7bar) ja heti parempi aika? Taitaa olla sitä 0.5g luokkaa se etuvetovessan kiihtyvyysraja eli siinämain pito karkaa..että että..
onha tää vähä lapsellista touhua, mutta ehkä joku näistä kertomuksista jotain oppiski...
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: 0-100km/h vääntö
tolla ajattelutavalla kun miettii, tuplasti enemmän ahtoja => puolet ajasta pois
Joopajoo, eiköhän se ala lyömään ykkösellä ja kakkosella tyhjää jos sinne sen 1.7bar pistät paineita. (Tai kytkin luistamaan jos paska kytkin.)
Jos aletaan miettimään niin mielummin sitä laskis ahtoja ekoille vaihteille, semmoselle rajalle ettei se vehje sudi tai on sillä rajalla...
Joopajoo, eiköhän se ala lyömään ykkösellä ja kakkosella tyhjää jos sinne sen 1.7bar pistät paineita. (Tai kytkin luistamaan jos paska kytkin.)
Jos aletaan miettimään niin mielummin sitä laskis ahtoja ekoille vaihteille, semmoselle rajalle ettei se vehje sudi tai on sillä rajalla...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
saapasi kirjoitti: Ensimmäinen aika 5,9 menee varmasti rikki jo nyt.
5,7 en uskalla vielä sanoa, mutta perstuntumalta 1,5bar (käynyt 1,7) käyttöahtoja (=pysyivät kai kuulemma sinne 5500 ko se oli, josta laskee vain 1,1-1,2 ja vetää rajoittajalle.Koodi: Valitse kaikki
) jo mukavasti ennen liukkaita kokeilleensa uskallan sanoa, että hyvin lähellä liikutaan.[/quote] Kännymittailut on ihan huuhaata. Sama ku kattosit ajat käkikellosta. Noissa sun 0-100 vedoissa niin fakta lienee se että paras tulos ois tullu sillä automaattilaatikolla. siinä on on vähän järkevämmät välitykset. Toi 19T ahdin TD04 turbiinilla on aika huono. Toista on esim evomitsun TD05HR-16G jossa riittää kompurassa enemmän kapaa kun tossa 19T:ssä ja pakopuoli virtaa ihan eri malliin ja ko komeus herää vielä nopeemmin kun vakio 15T
Viimeksi muokannut JouniCSE, Ke Tammi 13, 2010 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
Mutta etkö aikaisemmin puhunut, että peruspaineilla 6s. Ahtoja lisäämällä alle 6s. Ykköselle ei ihan hirveesti peruspaineita korkeampia ahtoja tarvii saati sitten kakkoselle (riippuen tietysti mitä kaikkea muuta palikkaa oikeasti sitten on kiinni)saapasi kirjoitti: Säätö on tarkoitus tehdä lähinnä ykköselle, niin ettei jauha turhaa tyhjää, vaan mentäs eteenpäin. Ja tokihan tuo vaikuttaa suoraan kiihtyvyyteen. Muut vaihteet sitten erikseen. Kai sillä kakkosella vois jo yrittää haistella. Saa nähdä mikä tulee parhaaksi ratkaisuksi.
menettämättä pitoa.
Joten, miten ajattelit saada sen alle 6s, jos ahtopaineiden mahdollinen nostaminen tuottaa vaan pidonmenetyksen, joka johtaa hitaampaan etenemiseen? Pyhällä hengellä? (ei, en ole uskovainen)
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
Eli tuli parempi mieli? Hyvä juttu. Lisäyksenä että enköhän se minä ole joka päättää kuka minun autoa ajaa? Minä en ole tainnut kisahaasteita heitellä?saapasi kirjoitti: Ja siinä juuri myönsit. The Stiginkö kuvittelit että päästän autosi rattiin, jos oltaisiin viivalle lähdetty?
Mutta tuo riittää kiitos.
Oisit vastannut myös noihin säätöön liittyviin juttuihin mitkä heitin ilmoille. Olisi kiva kuulla ajatuksiasi niistä. Muutkin varmasti tahtovat oppia kiihdyttämään saapeillansa nopeasti ja vinkkisi olisivat kullanarvoisia. Vielä sellainen kysymys, että jos kuviteltas että osaisin ajaa omalla autollani yhtä hyvin kuin esim. sinä omallasi tuon 0-100 välin ja minullakin olisi ahdot rajattuna tiettyyn kohtaan niin ajaisinko yhtä nopeasti ko. välin?
Pysyisit saapasi sinäkin aiheessa etkä lähtisi muiden huuteluihin.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
Noh sovitaanko huomiselle treffit niin voit todistaa sen 5.9s? Lauttasaaressa olen töissä, joten ei ole kovin paha koukkaus vaikka kotimatkalla tulla kattelee alle 6s kiihdytyksiä.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 0-100km/h vääntö
Itekkin olen tulossa pääkaupunkiseudulle huomenna, jos reitin varrelle passaa niin otan Racelogicin mukaan ja katotaan se todellinen kiihtyvyys.
Foxbody turbo
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
Ok. 5,5s optimiolosuhteissa ja -suorituksena lienee vielä mahdollisuuksien rajoissa, mutta luulisin että vaatii hieman kevennystä tai todella tarkkaa alustan hiomista. Samoin katusliksit esim. Toyo R888 on paikallaan. Välityksilläkin saisi varmaan ihan kivasti parannusta koska ykkönen on turhan lyhyt ja hyppäys 1->2 turhan suuri.saapasi kirjoitti: 5,5 oli about se tähtäin. Muistelin sen olevan STi:n luku. Tuo 5,2 on varmaankin näiden uusimpien, kö. Siihen ei tietenkään taivu ja ei alle 5 ole ollut koskaan edes puhetta.
5,5s on näemmä MY05 wrx sti tehdaslukema joo. 5,2s 08-> malliin.
Tosin näissäkin tietty se että tulokset nousee varsin äkkiä kohtuu pikkuvirilläkin koska ko. ajat ei ole pidosta kiinni vaan tehon puute rajoittaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 0-100km/h vääntö
saapasi kirjoitti:
Säätö on tarkoitus tehdä lähinnä ykköselle, niin ettei jauha turhaa tyhjää, vaan mentäs eteenpäin. Ja tokihan tuo vaikuttaa suoraan kiihtyvyyteen. Muut vaihteet sitten erikseen. Kai sillä kakkosella vois jo yrittää haistella. Saa nähdä mikä tulee parhaaksi ratkaisuksi.
Joku muukin voi ehdottaa miten on saanut optimilähtöjä aikaiseksi, niin softapuolella, kuin muutenkin.
Siis johtuuko autosi ylivoimaisuus kuitenkin pelkästään säädöistäsi?
Eikö aluksi ollut kyse RÄHINÄSTÄ jonka 19t aloittaa 2500rpm?
Mitä meinaat kun ykkösellä jauhaa turhaa tyhjää? onko vika säädöissä vai kuskissa?
Minä en ainakaan ala viilailemaaan ahtokarttoja 1 ja 2 vaihteelle. Minun kaasupolkimessani on muitakin asentoja kuin on ja off.
Väärinviritys stage 3 1x2-1