Tuha kirjoitti:Eli vaihdoin tänään tuohon turbo tonnariini uuden BY-Pass venttiilin ja ahdot ovat tyhjäkäynnillä alipaineilla niin kuin todennäköisesti kuuluu. Mutta eikös tuon ahtomittarin pitäisi nousta keltaisen ja punaisen rajamaille? Minulla tuo mittari pysyy samassa paikassa kuin ennen BY-Pass venttiili vaihtoa eli keltaisen alueen puolivälissä.
Missä vika?
Onko turbo jo entinen? Autossa 2.0 turbo kone ja ajettu 483500 km ilmaan minkäänlaista kone / turboremonttia.
Vaikuttaako tuollainen BY-Pass venttiili kulutukseen? Minusta auto käy tasaisemmin tuon vaihdon jälkeen.
Kulutus lukemat muuten n. 10.5 litraa / 100 km (keskikulutus) vaikka auto on automaattilaatikolla niin kyllä sillä pitäisi matka-ajossa päästä 9 litran tuntumaan (ainakin olen ennen päässyt).
Millaisen kiihdytyksen auto vaatii että tuo mittari nousee punaisen alkuun?
Tarkastettavia mahdollisuuksia: APC-venttiili tai jarruvalokytkin rikki. Vaikuttaisi olevan peruspaineilla.
Katso, että jarruvalot ei pala koko ajan.
APC-venttiili on syyläripalkissa ja sen kuuluu naksahtaa, kun virrat laitetaan päälle.
Meneekö ahtomittari reilusti valkoisen puolelle tyhjäkäynnillä?
Ahtoputkien, alipaineletkujen ja välijäähdyttimen tiiveys kannattaa myös tarkistaa.
Ahdoista: Pidä kaasua pohjassa niin pitkään, kunnes ahtomittari lakkaa nousemasta. Puolikaasulla ahdot ei välttämättä nouse huippuunsa varsinkaan automaatissa.