LÄMPÖMITTARI
LÄMPÖMITTARI
Moottorin lämpötilan mittari sanoi irti sopimuksen työmatkalla tänä aamuna. Liekö anturi rikki ja mistä sen mahtaa löytää? Voisi tarkistaa että edes liitin on kiinni. Auto on 9-5 vm-03 ja 2,0t.
Re: LÄMPÖMITTARI
Anturi löytyy kannen päästä kuskinpuolelta, todennäköisesti sininen anturi ja 2-napaliitin. Luultavasti jonkin ajan päästä syttyy myös Check Engine, jos anturi tai johto on rikki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: LÄMPÖMITTARI
OT : Kattelin tuossa SID:stä kun pakkasta oli -7 ja nopeutta itäväylällä 70km/h, että Tengi oli 70astetta. Eli neula roikkuu alaviistossa. Kaupunkipyörittelyssä niinkuin mitä tuli convoyssä ajettua lämmöt nousee ihan vaakasuoraan. Onko lämpötila anturissa vikaa vai onko normaalia käytöstä ?
Re: LÄMPÖMITTARI
Termari väsähtänyt, vaihda uusi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: LÄMPÖMITTARI
Luultavimmin termostaatti vika. Eli jää auki asentoon. Omassa oli juuri samat oireet.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: LÄMPÖMITTARI
Menee torstaina vuosihuoltoon niin saa Holmbergi vaihdella
Kiitoksia taas.
Kiitoksia taas.
Re: LÄMPÖMITTARI
samaa teki meidän 9-5. ajossa viisari roikkui ja paikallaan oli vaakasuorassa kuten pitääkin. Termostaatin vaihto auttoi.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: LÄMPÖMITTARI
Viittaa tosiaan siihen seikkaan että vika on sähköinen. Mittari "korjaantui" seuraavan käynnistyksen myötä kunnes myöhemmin taas viisari tipahti tuen varaan. Vaikka kone on täysin pakkasessa niin neula nousee hivenen kun sähköt kytketään joten termarin vika se ei ole.Mimmi kirjoitti:Lämpömittari saa tietonsa väylästä ja tiedon toimittaa väylään Trionic.
Itse anturi löytyy moottorin vaihteiston puoleisesta päädystä.
Re: LÄMPÖMITTARI
Termarin vian voi todeta siitä että lämpiääkö puoliväliin asti ja pysyykö viisari siellä myös eri ajotilanteissa.
Jos viisari tekee äkkinäisiä tiputuksia aivan alas niin vika on anturissa tai johdossa joka pätkii. Anturia lukee Trionic joka kertoo lämpötilan väylän kautta mittaristolle mutta on erittäin epätodennäköistä että vika olisi tässä kommunikaatiossa.
Joten eiköhän se vika korjaudu anturi vaihtamalla jos sen moottoritilan johtoa heiluttelemalla tai tutkimalla ei tilanne muutu silloinkun mittari makaa pohjassa vaikka kone on lämmennyt.
Jos viisari tekee äkkinäisiä tiputuksia aivan alas niin vika on anturissa tai johdossa joka pätkii. Anturia lukee Trionic joka kertoo lämpötilan väylän kautta mittaristolle mutta on erittäin epätodennäköistä että vika olisi tässä kommunikaatiossa.
Joten eiköhän se vika korjaudu anturi vaihtamalla jos sen moottoritilan johtoa heiluttelemalla tai tutkimalla ei tilanne muutu silloinkun mittari makaa pohjassa vaikka kone on lämmennyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: LÄMPÖMITTARI
Itselläni seilasi viime talvena lämpöviisari myös.
En jaksannut alkaa arpomaan kumpi paskana (termostaatti vai lämpötila-anturi).
Vaihdoin siis molemmat samalla. Tämän jälkeen toiminnut hyvin.
En jaksannut alkaa arpomaan kumpi paskana (termostaatti vai lämpötila-anturi).
Vaihdoin siis molemmat samalla. Tämän jälkeen toiminnut hyvin.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: LÄMPÖMITTARI
Mites nää pakkaset vaikuttaa, kun mittari pysyy koko ajan alaviistossa?
Re: LÄMPÖMITTARI
jcarlson kirjoitti:Termari väsähtänyt, vaihda uusi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: LÄMPÖMITTARI
Onko tollasella "väsähtämisellä" vaikutusta polttoaineen kulutukseen ? Jos ei nyt ihan pohjassa lepää.jupi3 kirjoitti:Mites nää pakkaset vaikuttaa, kun mittari pysyy koko ajan alaviistossa?
Re: LÄMPÖMITTARI
On vaikutusta, kannattaa aina olla termari joka pitää lämmöt siellä missä kuuluukin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: LÄMPÖMITTARI
Nyt on 170t huollot takana ja termari vaihdettu. Vaikuttaa siltä, että neula nousee niinkuin pitääkin.
Takaiskari vuotaa :¨( menee sitten ne vaihtoon seuraavaks.
Takaiskari vuotaa :¨( menee sitten ne vaihtoon seuraavaks.