OG 9-3 tyhjäkäynnistä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MiHä
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 10:50
Paikkakunta: Salo

OG 9-3 tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja MiHä »

Kumpi mahtaa olla todennäköisempi ongelman aiheuttaja, kampuran anturi vai IAC?

Tyhjäkäynti on normaali taikka 200 - 300 kierrosta normia ylempänä ja ajoittain esim. liikennevaloihin pysähtyessä kierrokset jää ylös, n. 1500 kierrosta.
Kun antaa kaasupolkimelle kevyen polkaisun, laskee kierrokset tuon jälkeen likimain normaaliksi. Kierrokset jää ylös kuumalla koneella.
Tuon IAC:n olen ohjeitten mukaisesti kertaalleen huoltanut ja kyllähän siellä mustaa rapaa oli mutta ei mikään kaatopaikka kuitenkaan.
Toki voi olla, ettei tuo enää huoltamallakaan paremmaksi muutu....
MiHä
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 10:50
Paikkakunta: Salo

Re: OG 9-3 tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja MiHä »

Onko läppäkoteloon tehtävissä jotain mahdollisesti elvyttävää huoltoa?
MiHä
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 10:50
Paikkakunta: Salo

Re: OG 9-3 tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja MiHä »

Läppäkotelossa on potikka tutkimassa läpän asentoa. Onkohan kallis osa?
Antaa varmasti väärää tietoa läpän asennosta, kun on saanut tarpeeksi kilometrejä taakse.....
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OG 9-3 tyhjäkäynnistä

Viesti Kirjoittaja patse »

.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p669158

Omassa kolkissa oireet olivat jo vastaavat kuin sinulla, parikyt tuhatta km linkin mukaisen säädön jälkeen. Eli veteliskö jo ihan viimesiään. Joskus on täällä mainittu, että samanlaisia potikoita ei löytyisi noista elektroniikka liikkeistäkään, tai jostain. Mikähän tilanne on nykyisin?
Partsforsaab tai Elkparts josta löytyy "kohtuu" hintaan uusia kaasuläppäkoteloita, tai sitten jotain korjattuja löytyy ebay.uk Kovin lupaavat takuutakin. Itse ostin uuden.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vastaa Viestiin