900T16 Käy laihalla?
900T16 Käy laihalla?
Elikkäs mikähän mahtaa olla vikana kun lambda arvo oli 1,03(käy laihalla?) Ent. omistaja vaihtanut lambda anturin joten voiko olla mahdollista että nyt on paikallaan väärän merkkinen/mallinen anturi? Ei nosta peruspaineita korkeammalle suojellakseen konetta? Kokeiltu jarrua painamalla, paineet ei laskenut juuri yhtään ja magneettiventtiili napsahti.
Ja kyseessä on SAAB 900 16v turbo vm-89 lucaksen ruiskulla(vihreät suuttimet) ja katalysaattorilla varustettu malli..
Ja kyseessä on SAAB 900 16v turbo vm-89 lucaksen ruiskulla(vihreät suuttimet) ja katalysaattorilla varustettu malli..
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2079
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: 900T16 Käy laihalla?
onko alipaineletkut kunnossa ja onko muita imu vuotoja?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: 900T16 Käy laihalla?
onko auto nostanut koskaa sinulla yli peruspaineiden ?
onko auto täyspaineturbo ? turbo/apc- mittari mittaristossa ? ahtaa 0.6-0.7bar
vai 900s matalapaineturbo ? tämä ahtaa vaan 0.45bar vakiona.
mitä tarkoitat "magneettiventiili napsahti" ?
onko auto täyspaineturbo ? turbo/apc- mittari mittaristossa ? ahtaa 0.6-0.7bar
vai 900s matalapaineturbo ? tämä ahtaa vaan 0.45bar vakiona.
mitä tarkoitat "magneettiventiili napsahti" ?
Re: 900T16 Käy laihalla?
Heti ku nostaa lämmöt normaaliin niin alkaa check engine palamaan ja ei nosta ahtopaineita nimeksikkään, ennen vikavalon syttymistä nostaa punasen ja keltasen rajalle..
Siis paikallaanki jarrua painaessa kuuluu "naks", eikös tämä ole se magneettiventtiili?
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900
Body type: 3-door Hatchback
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B202 16V turbo with intercooler
Model year: 1990
Assembly plant: Nystad, Finland
VIN:in mukaan ihan täyspaineinen ja vuosimallia -90 ilmeisesti
Eikös näisä täyspaineisissa pitäs olla oranssit suuttimet, jopa lucaksella varustetuissa?
Siis paikallaanki jarrua painaessa kuuluu "naks", eikös tämä ole se magneettiventtiili?
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900
Body type: 3-door Hatchback
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B202 16V turbo with intercooler
Model year: 1990
Assembly plant: Nystad, Finland
VIN:in mukaan ihan täyspaineinen ja vuosimallia -90 ilmeisesti
Eikös näisä täyspaineisissa pitäs olla oranssit suuttimet, jopa lucaksella varustetuissa?
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: 900T16 Käy laihalla?
Lambda voi hyvinkin olla väärä, jos sinne on laitettu zirconia-tyyppinen. Mikä on lambdan valmistaja ja jos löydät siitä jotain numerosarjaa niin laita tänne? Montako johtoa ja minkä värisiä siitä lähtee?
Jarrua painaessa kuuluva naks on todennäköisesti mankkuventtiili, joka löytyy siitä puolan vierestä keulalla.
Lucaksissa on oranssit suuttimet 1991-1993, vuosimallissa 1990 on vihreät. Suuttimet on samat täys- ja matalapaineessa joten ero syntyy vain vuosimallista.
Jarrua painaessa kuuluva naks on todennäköisesti mankkuventtiili, joka löytyy siitä puolan vierestä keulalla.
Lucaksissa on oranssit suuttimet 1991-1993, vuosimallissa 1990 on vihreät. Suuttimet on samat täys- ja matalapaineessa joten ero syntyy vain vuosimallista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900T16 Käy laihalla?
Pitääpäs katsoa kun ens kerralla kömyää auton kimpussa
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: 900T16 Käy laihalla?
Löyty tämä anturi mikä oli alunperin paikallaa entisellä omistajalla ja samanlaiselta näyttäs. Valkoinen, musta ja punainen. Anturin kyljessä lukee "Lucas NTK A3G"
Ulkonäöltään identtinen paikallaan olevan kans.. Lambdan pää näyttäs menneen aivan valkoseksi
Ulkonäöltään identtinen paikallaan olevan kans.. Lambdan pää näyttäs menneen aivan valkoseksi
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Re: 900T16 Käy laihalla?
Tarkistappa mikä on vikakoodi (voi olla kyllä vaan että "käy laihalla"), haulla löytyy ohjeet miten johdonpätkän avulla voi lukea vikakoodit Lucaksesta.
Voi olla bensapumppukin menossa, bensanpaineet kannattaa mitata. Mielellään myös tarkistaa suuttimet.
Voi olla bensapumppukin menossa, bensanpaineet kannattaa mitata. Mielellään myös tarkistaa suuttimet.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com