9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Onko noista otsikon mukaisista holkeista kiinnostuneita? Jos on, niin aletaan viemään asiaa eteen päin. Eli hankin tuollaisen holkin ja tutkin tuon valmistettavuuden jne... Siitähän se lähtee etenemään. Kommentteja joko tähän viestiketjuun tai sitten yv:llä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Mitä minä olen käsittänyt, että alustaosia ei saisi hitsata. Ei ainakaan katsastusmies tykkää kyttyrää semmosesta, jos siis huomaa moisen.
Saati sitten miten turvallinen semmonen hitsaamalla korjattu omassa autotallissa alustaosa sitten on... ydintäytelangalla vaan
Saati sitten miten turvallinen semmonen hitsaamalla korjattu omassa autotallissa alustaosa sitten on... ydintäytelangalla vaan
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Kyllä minä ainakin otan se vino malli on parempi
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Tuossa on joku AKE:n ohjeistus jossa mainitaan muun muassa jousijalan hitsaus:
http://www.ake.fi/pdf/Autokorroosio.pdf
Lainaus:
http://www.ake.fi/pdf/Autokorroosio.pdf
Lainaus:
Mitään ehdotonta kieltoa ei ole, vaan kukin auto katsotaan tapauskohtaisesti. Jos työn on tehty asiallisella korjauspalalla ja on yhtä tukeva kuin alkuperäinen, sanomista ei pitäisi olla. Tuskinpa tuota edes huomaa jos homma on tehty hyvin.Yleinen lähtökohta on se, ettei tukivarsia, joustintukia tai akselipalkkeja korjata, vaan vaurioitunut osa vaihdetaan ehjään. Joustinlautasen voi vaihtaa tai korjata hitsaamalla, jos valmistaja on antanut ohjeita, niin työ suoritetaan niiden mukaisesti ( esim. Volvon ohje ). Korjauksen jälkeen on varmistettava heilahduksen-vaimentimen toiminta. Joustinlautasten hitsauksen hyväksymiseen on suhtauduttava kriittisesti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Sellainenkin vaihtoehto on, että tarjoaisin kokonaispalvelua halukkaille. Jousijalka irti, iskari irti ja postissa tänne meille. Työstän siihen uuden holkin ja takaisin postissa ja eikun paikalleen. Kommentteja, keskustelua, ehdotuksia...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Mitenkäs tuo korjauspala suhtautuu bilstain/koni iskareihin? Ainakin tuo Speedpartsin setti tulee omalla mutterilla, eikä varmasti sen oma mutteri käy Bilstainin sport/sprint iskareille, joilla putken halkaisija eri. Samoin Koneissa tulee omat mutterit jotka keskittävät iskarin kauluksen putkeen tulemalla "sopivasti" patruunan ympärille, joten saabin alkuperäistä mutteria niidenkään kanssa ei voi käyttää..
Tietty jos jenga on sama kun alkuperäisissä, niin sitten voi käyttää ko iskareiden mukana tulevaa mutteria, mutta miksi noissa tulee sitten "erilainen" mutteri mukana?
Kuhan vain ihmettelen.
Tietty jos jenga on sama kun alkuperäisissä, niin sitten voi käyttää ko iskareiden mukana tulevaa mutteria, mutta miksi noissa tulee sitten "erilainen" mutteri mukana?
Kuhan vain ihmettelen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Mitä maksaa?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Senhän on oltava sama. Muutenhan koko jousijalka täytyisi vaihtaa. Mutterihan voi olla muuten muodoltaan erilainen, eli sen iskarin mukainen.Hook kirjoitti:Mitenkäs tuo korjauspala suhtautuu bilstain/koni iskareihin?
Tietty jos jenga on sama kun alkuperäisissä, niin sitten voi käyttää ko iskareiden mukana tulevaa mutteria, mutta miksi noissa tulee sitten "erilainen" mutteri mukana?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Jos ja kun kiinnostusta alkaa olemaan, niin lasken sille tarkan hinnan. Mutta katsotaan ja kuulostellaan vähän ensin. Jostain kun sais vanhan jousijalan, niin tutkisin sitä. Kesällä omaan kolkkiin vaihdettiin tuo, mutta heitin sen vanhan tietenkin romulavalle.KAPU2 kirjoitti:Mitä maksaa?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Mitä tarkoitat, että koko jousijalan joutuisi vaihtaa, jos kierteet olisi vaikkapa vasenkätiset (noin niinkuin esimerkkinä)?baasenar kirjoitti: Senhän on oltava sama. Muutenhan koko jousijalka täytyisi vaihtaa. Mutterihan voi olla muuten muodoltaan erilainen, eli sen iskarin mukainen.
Tuossa kuva speedpartsin korjauskitistä.
http://www.speedparts.se/kat/parts/imag ... 0805_1.jpg
Tuossa hitsattavassa palikassa voi olla vaikka vasenkätiset kierteet, kun niille kierteille sopiva mutteri kerta tulee mukana joka käy ALKUPERÄISILLE iskareille, mutta tuo mutteri ei käy takuuvarmasti Bilstainin sporteille/sprinteille, eikä todennäköisimmin myöskään Koneille, joidenka mukana tulee ko. patruunoille sopivat mutterit.
Joten jos joku saa tuon palikan kouraansa, niin voi tarkistaa, että onko tuo mutteri kierteeltään yhteensopiva alkuperäisen kanssa. - vai miksi mukana tulee "custom" mutteri?
Tietty jos näitä teetetään suomalaisella kyläsepällä, niin ainakin nyt on tietoinen, että jos haluaa, että ko, korjaussarjan asennuksen jälkeen sopii vielä Bilstain/Konit, niin kierteiden on syytä olla samanlaiset kun alkuperäisissä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Näinhän tämä on käsittääkseni tarkoitus tehdä.Hook kirjoitti:Tietty jos näitä teetetään suomalaisella kyläsepällä, niin ainakin nyt on tietoinen, että jos haluaa, että ko, korjaussarjan asennuksen jälkeen sopii vielä Bilstain/Konit, niin kierteiden on syytä olla samanlaiset kun alkuperäisissä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Hook kirjoitti:Mitä tarkoitat, että koko jousijalan joutuisi vaihtaa, jos kierteet olisi vaikkapa vasenkätiset (noin niinkuin esimerkkinä)?baasenar kirjoitti: Senhän on oltava sama. Muutenhan koko jousijalka täytyisi vaihtaa. Mutterihan voi olla muuten muodoltaan erilainen, eli sen iskarin mukainen.
Tuossa kuva speedpartsin korjauskitistä.
http://www.speedparts.se/kat/parts/imag ... 0805_1.jpg
Tuossa hitsattavassa palikassa voi olla vaikka vasenkätiset kierteet, kun niille kierteille sopiva mutteri kerta tulee mukana joka käy ALKUPERÄISILLE iskareille, mutta tuo mutteri ei käy takuuvarmasti Bilstainin sporteille/sprinteille, eikä todennäköisimmin myöskään Koneille, joidenka mukana tulee ko. patruunoille sopivat mutterit.
Joten jos joku saa tuon palikan kouraansa, niin voi tarkistaa, että onko tuo mutteri kierteeltään yhteensopiva alkuperäisen kanssa. - vai miksi mukana tulee "custom" mutteri?
Tietty jos näitä teetetään suomalaisella kyläsepällä, niin ainakin nyt on tietoinen, että jos haluaa, että ko, korjaussarjan asennuksen jälkeen sopii vielä Bilstain/Konit, niin kierteiden on syytä olla samanlaiset kun alkuperäisissä.
No joo... en heti ihan ymmärtänyt tuota kysymyksesi asettelua, kun lukasin sen niin nopeasti Mutta mitä järkeä olisi näillä korjauskitin valmistajilla valita niihin sellainen kierre, johon ei sitten nämä erilaiset iskarimerkit kävisi. Onhan kuitenkin oletusarvo, että se on sama kierre kuin alkuperäisessä putkessa.
Ja samalla oletuksella tuohon mukaan laitetaan alkuperäiseen iskariin käypä mutteri, tämä nimittämäsi "custom" mutteri.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
suorsa kirjoitti:Näinhän tämä on käsittääkseni tarkoitus tehdä.Hook kirjoitti:Tietty jos näitä teetetään suomalaisella kyläsepällä, niin ainakin nyt on tietoinen, että jos haluaa, että ko, korjaussarjan asennuksen jälkeen sopii vielä Bilstain/Konit, niin kierteiden on syytä olla samanlaiset kun alkuperäisissä.
Näin tietenkin
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
korjausholkille olis tarvetta ,jos korjattuna hinnat kohillaan ,laitetaan jousijalat kulkemaan. ps 9-3 laatikonholkki vaidettu ,kiitos holkintekijälle baasenar.ille
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: 9-3:n jousijalan hitsattavat korjausholkit
Asia on edelleen työn alla ja laitan sitten infoa, kun päästään niskan päälle.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-