Kierroslukumittari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Kierroslukumittari

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa kierroslukumittarin kanssa.

Kun kierrokset nousee ~3500-> mittari menee aivan hervottomaksi ja lopulta kierrosluvun noustessa edelleen alkaa näyttämään nollaa. Kierrosten laskiessa herää taas mittarikin eloon.

Virranjakajan kupeessa oleva hall-anturilta tuleva liitin kunnossa. Toisella jakajalla toimiii samoin eli vika ei ainakaan johdu sieltä.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos virranjakajan vaihtaminen ei auta, niin sitten kokeillaan vaihtaa sytytyksen pääteaste siitä lokasuojasta.

Jos sekään ei auta, niin sitten vaihdetaan 87-autossa reletaulusta hanskalokeron takaa sytytyspulssivahvistin, reletaulussa paikka J. Ilmeisesti voi myös ainakin tilapäisesti korvata koko pulssivahvistimen hyppylangalla navasta TD-I napaan TD-O.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Pääteasteen vaihdoin noin kuukausi sitten.

Täytynee vielä kokeilla tuon pulsivahvistimen vaihtoa.


Kiitti vinkistä.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Vika selvisi.

Tuolla relehyllyn paikalla J ei ole relettä, joten vaihtoehdoksi jäi tuo pääteaste.

Löin vanhan takaisin kiinni ja johan alkoi toimimaan. :?:

Palautin pääteasteen takaisin liikkeeseen josta todettiin, että osasta ei saa hyvitystä koska on ollut kiinni autossa :?:

Mitä tästä opin?

- En voi laittaa varaosia autoon kiinni, koska jos niissä on vikaa niin en saa vaihdettua niitä.

- En osta enää HUGO merkkisiä p*ska tuotteita. (teetti meinaan työtä löytää vika)
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Mikko 1976 kirjoitti:Vika selvisi.

Tuolla relehyllyn paikalla J ei ole relettä, joten vaihtoehdoksi jäi tuo pääteaste.

Löin vanhan takaisin kiinni ja johan alkoi toimimaan. :?:

Palautin pääteasteen takaisin liikkeeseen josta todettiin, että osasta ei saa hyvitystä koska on ollut kiinni autossa :?:

Mitä tästä opin?

- En voi laittaa varaosia autoon kiinni, koska jos niissä on vikaa niin en saa vaihdettua niitä.


- En osta enää HUGO merkkisiä p*ska tuotteita. (teetti meinaan työtä löytää vika)

Eihän tuollaiseen selitykseen tietenkään pidä tyytyä. Osaa vain takaisin sinne liikkeeseen oikein kunnon asenteella ja yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, mikäli ei auta. Ja kuluttajaviranomaiset kannattaa heillekin ottaa esiin samantien, aika usein auttaa tuollaisten mulkeroliikkeiden ollessa kyseessä.

Mikäli osaa ei voisi testata, eihän voisi edes tietää, onko se kunnossa vai ei. Ei siis kahta kysymystäkään, voiko vehkeen palauttaa. Tietenkin voi!
Vastaa Viestiin