Onko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa kierroslukumittarin kanssa.
Kun kierrokset nousee ~3500-> mittari menee aivan hervottomaksi ja lopulta kierrosluvun noustessa edelleen alkaa näyttämään nollaa. Kierrosten laskiessa herää taas mittarikin eloon.
Virranjakajan kupeessa oleva hall-anturilta tuleva liitin kunnossa. Toisella jakajalla toimiii samoin eli vika ei ainakaan johdu sieltä.
Kierroslukumittari
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Kierroslukumittari
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Jos virranjakajan vaihtaminen ei auta, niin sitten kokeillaan vaihtaa sytytyksen pääteaste siitä lokasuojasta.
Jos sekään ei auta, niin sitten vaihdetaan 87-autossa reletaulusta hanskalokeron takaa sytytyspulssivahvistin, reletaulussa paikka J. Ilmeisesti voi myös ainakin tilapäisesti korvata koko pulssivahvistimen hyppylangalla navasta TD-I napaan TD-O.
Jos sekään ei auta, niin sitten vaihdetaan 87-autossa reletaulusta hanskalokeron takaa sytytyspulssivahvistin, reletaulussa paikka J. Ilmeisesti voi myös ainakin tilapäisesti korvata koko pulssivahvistimen hyppylangalla navasta TD-I napaan TD-O.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Vika selvisi.
Tuolla relehyllyn paikalla J ei ole relettä, joten vaihtoehdoksi jäi tuo pääteaste.
Löin vanhan takaisin kiinni ja johan alkoi toimimaan.
Palautin pääteasteen takaisin liikkeeseen josta todettiin, että osasta ei saa hyvitystä koska on ollut kiinni autossa
Mitä tästä opin?
- En voi laittaa varaosia autoon kiinni, koska jos niissä on vikaa niin en saa vaihdettua niitä.
- En osta enää HUGO merkkisiä p*ska tuotteita. (teetti meinaan työtä löytää vika)
Tuolla relehyllyn paikalla J ei ole relettä, joten vaihtoehdoksi jäi tuo pääteaste.
Löin vanhan takaisin kiinni ja johan alkoi toimimaan.

Palautin pääteasteen takaisin liikkeeseen josta todettiin, että osasta ei saa hyvitystä koska on ollut kiinni autossa

Mitä tästä opin?
- En voi laittaa varaosia autoon kiinni, koska jos niissä on vikaa niin en saa vaihdettua niitä.
- En osta enää HUGO merkkisiä p*ska tuotteita. (teetti meinaan työtä löytää vika)
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Mikko 1976 kirjoitti:Vika selvisi.
Tuolla relehyllyn paikalla J ei ole relettä, joten vaihtoehdoksi jäi tuo pääteaste.
Löin vanhan takaisin kiinni ja johan alkoi toimimaan.![]()
Palautin pääteasteen takaisin liikkeeseen josta todettiin, että osasta ei saa hyvitystä koska on ollut kiinni autossa![]()
Mitä tästä opin?
- En voi laittaa varaosia autoon kiinni, koska jos niissä on vikaa niin en saa vaihdettua niitä.
- En osta enää HUGO merkkisiä p*ska tuotteita. (teetti meinaan työtä löytää vika)
Eihän tuollaiseen selitykseen tietenkään pidä tyytyä. Osaa vain takaisin sinne liikkeeseen oikein kunnon asenteella ja yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, mikäli ei auta. Ja kuluttajaviranomaiset kannattaa heillekin ottaa esiin samantien, aika usein auttaa tuollaisten mulkeroliikkeiden ollessa kyseessä.
Mikäli osaa ei voisi testata, eihän voisi edes tietää, onko se kunnossa vai ei. Ei siis kahta kysymystäkään, voiko vehkeen palauttaa. Tietenkin voi!