Mitsun asennusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

timpetti kirjoitti:Itsellä ohjelmassa myös siirtyminen t25-> jotain kauniimpaa...mutta mitä sinne hankkisi?Huvittaisi saada tuntuva lisäteho ja siirttää vääntöpiikki siitä 2200rpm ehkä johonkin kauemmas?kone siis 2,0 FPT.
19T?28RS?Holset HX35?Saa ehdottaa,budjetti on kunnossa.
Meinasitko vaihtaa pakosarjan?
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja timpetti »

mieluusti en.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

timpetti kirjoitti:mieluusti en.
Paras valinta taitaa olla siinä tapauksessa Garrettin 3071. Tuottanee vakio yläkerralla yli 400 hevosvoimaa ja samalla vaivalla saa vääntöpiikin myös ylemmäs :)
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Kiitos tästä, yks linkki jo inboxii putkahtiki, ja laitoin toisella "äidinkielellämme" kömpelöä utelua aiheesta :)
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Tuossa se tarjolla oleva koko komistus nyt sitten on.
1) Tunnistaako joku tuosta, että tuo on TD04-15t ?
2) Entä pakosarja ? Näyttää samalta kun omassa autossa eli onko T25 laippa? Myyjä ei ollut varma, että saattaako olla T3 laippa.
3) Onko kuvassa näkyvät letkut tulovesi ja öljyn paluuputki
4) Sopiiko t25:en öljyn tulo ja veden paluu?
5) Jos käytän 19t vaihtoturboon niin nuo kuvassa olevat letut käy ja olen vailla noita samoja letkuja mitä kuvasta puuttuu? Ts. sopiiko 15t ölyn meno ja veden paluu 19t asennukseen?

Koko jahkaaminen siitä, että mieluiten rakentaisin kaiken orkkisletkuilla jos se vaan on mahdollista.


Kuva
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

1) Joo, on 15T ja tonnarin pakosarjassa eli #6 tonnarimalli
2) Tonnarin sarja, T25 laippa
3) Öljynpaluu mutta vesiputkesta en muista kumpi on tonnarin tapauksessa
4) Tonnarissa pitäisi sopia muistaakseni molemmat, mutta en ole 100% varma
5) Samat liittimet 19T ja 15T koska CHRA eli laakeripesä on molemmissa sama, vain kompressorisiipi ja -kotelo eroaa (kotelossa vain enemmän tilaa isommalle siivelle)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Nyt on sitten ilmiesimmin tulossa Garrett gt3071rW‏.tästä se rahanmeno alkaa taas.. :)
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Nyt Mitsu paikallaan! Eipä siinä mennyt kuin 10 tuntia ja pakkasta oli -25 astetta kylmässä tallissa. Pari pientä lämppäriä puhalteli käsille. :) Kaikki sujui ongelmitta, eikä mitään vuotoja havaittu. Tuhannet kiitokset j0nelle! Alkuperäinen öljyn paluuputki kävi Mitsuun. Laippaa piti rälläköidä molemmilta sivuilta hiukan.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Sopikos JT:n vai mikä dp nyt onkaan, tuohon ahtimen pakopuolen lähtöön suoraan vai pitikö muokata?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Coltti kirjoitti:Sopikos JT:n vai mikä dp nyt onkaan, tuohon ahtimen pakopuolen lähtöön suoraan vai pitikö muokata?
Ainakin mulla meni suoraan, kun vaihdoin T25 tilalle 19T mitsun.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

t.t.j kirjoitti:
Coltti kirjoitti:Sopikos JT:n vai mikä dp nyt onkaan, tuohon ahtimen pakopuolen lähtöön suoraan vai pitikö muokata?
Ainakin mulla meni suoraan, kun vaihdoin T25 tilalle 19T mitsun.
Meni heittämällä paikalleen.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Tuossa taisi silloin olla Saabin #6 pakopesä

Volvonkin pakopesään käsittääkseni on mahdollista laittaa Saabin dp, mutta väliin pitää laittaa sovitinrengas. En ole varma onko tuossa linkin sivulla juuri niitä, mutta ruotsin pojat tietää ainakin mitat :)

Joka tapauksessa tuolla hyvä valikoima laippoja
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... artgrp=104
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Onko muuten T25:en pakopesä 5cm2 vai jotain muuta?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Mitsun asennusta

Viesti Kirjoittaja mikaels »

jcarlson kirjoitti: 2) #6 on 9000:n TD04-15T:ssä, #5 9-3/9-5:n
3) Ahdas se on mutta toimii vielä ja 350hv ainakin on irrotettu ko. kombinaatiolla, ylävireisestä ei voine puhua
Oma 15t #6 aihio on nyt toimitettu huoltoon ja tilattu 18t kompressorisiipi päivitys. Keskusteltiin vähän siitä myös mitä muuta siihen tehdään. Huoltaja ehdotti että turbiinisiipiä vähän leikattaisiin. Itse pyysin, että "porttaa" wg:tä paremmin virtaavaksi. Päätös tuosta turbiini puolen moddauksesta jäi vielä kesken. Empiminen johtuu siitä, että en haluaisin pitää heräämisen mahdollisimman alhaalla. Toisaalta uskon että turbohuoltaja tietää mikä on viisasta. Kysymyshän on ahtopaineen karkailun estämisestä ja pakolämpöjen hallitsemisesta.

1) Onko tietoa mitä Speedpartsin ja Maptunin TD04-18/19t ahtimille on tehty kompressorisiiven vaihdon lisäksi?
2) Millaisilla ahdoilla noita tapana ajaa?
3) Onko jollain mittausdataa pakolämpötiloista?

En ole ottamassa aivan viimeisiä "mehuja" irti vaan rakentamassa kestävää ratkaisua.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Vastaa Viestiin